Gå til innhold

Ryddig brudd?


Optimisten

Anbefalte innlegg

Hei,

I slutten av oktober ble det slutt med eksen. Vi gikk rett over til å bli venner og hadde daglig kontakt på sosiale medier og hadde den lette kontakten.

Dette merket jeg ble vanskelig på sikt da det fortsatt var følelser der, og spm. som helgeplaner osv. kom opp. 

Grunnen til at hun slo opp var min usikkerhet på barn og tidsperspektiv. I etterkant har jeg jobbet med meg selv og innsett at et familieliv faktisk er noe jeg ønsker. Jeg kom til å skrive en melding om det var mulighet for at vi kunne snakke sammen. Jeg fikk til svar at hun ikke turte satse igjen, ikke ville gå gjennom dette igjen og ikke ønsket at jeg skulle få opp forventningene til at vi skulle bli sammen på nytt. Jeg spurte om det da var vits i om vi skrev sammen da. Hun svarte egentlig ikke.

I meldingen etterpå skrev jeg da at jeg kom til å fjerne henne fra sosiale media da det blir en påminner for meg. Men at jeg ønsket henne lykke til med alt og at jeg alltid kom til å være glad i henne uansett. Vi har hatt null kontakt på 12 dager. 

Det er mange meninger om å beholde eks, eller ikke som facebookvenn. Tror dere terskelen er høyere for henne å ta kontakt nå som vi ikke er venner? Eller motsatt? Er dette med sosiale medier i det store bildet irrelevant hvis det er noe der? Noen hevder at det å ha hverandre som venner og legge ut bilder hvor du har det hyggelig med kompiser osv. har en effekt. 

Jeg regner med toget har gått, men merker fortsatt at jeg ikke har gitt opp håpet helt enda. 

Hilsen meg. 

 

Endret av Optimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Optimisten skrev:

Hei,

I slutten av oktober ble det slutt med eksen. Vi gikk rett over til å bli venner og hadde daglig kontakt på sosiale medier og hadde den lette kontakten.

Dette merket jeg ble vanskelig på sikt da det fortsatt var følelser der, og spm. som helgeplaner osv. kom opp. 

Grunnen til at hun slo opp var min usikkerhet på barn og tidsperspektiv. I etterkant har jeg jobbet med meg selv og innsett at et familieliv faktisk er noe jeg ønsker. Jeg kom til å skrive en melding om det var mulighet for at vi kunne snakke sammen. Jeg fikk til svar at hun ikke turte satse igjen, ikke ville gå gjennom dette igjen og ikke ønsket at jeg skulle få opp forventningene til at vi skulle bli sammen på nytt. Jeg spurte om det da var vits i om vi skrev sammen da. Hun svarte egentlig ikke.

I meldingen etterpå skrev jeg da at jeg kom til å fjerne henne fra sosiale media da det blir en påminner for meg. Men at jeg ønsket henne lykke til med alt og at jeg alltid kom til å være glad i henne uansett. Vi har hatt null kontakt på 12 dager. 

Det er mange meninger om å beholde eks, eller ikke som facebookvenn. Tror dere terskelen er høyere for henne å ta kontakt nå som vi ikke er venner? Eller motsatt? Er dette med sosiale medier i det store bildet irrelevant hvis det er noe der? Noen hevder at det å ha hverandre som venner og legge ut bilder hvor du har det hyggelig med kompiser osv. har en effekt. 

Jeg regner med toget har gått, men merker fortsatt at jeg ikke har gitt opp håpet helt enda. 

Hilsen meg. 

 

Hadde det ikke vært for at jeg har barn med min eks så hadde jeg neppe hatt kontakt med ham etter bruddet. Bruddet var meget ryddig greit det altså og vi er veldig gode venner i dag - men uten barn? Nah, da ser jeg egentlig ingen grunn til at vi skulle hatt kontakt etterpå.

Kommer an på hvor gamle dere er og om dere har felles omgangskrets kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 32 og hun er 26. Vi har ikke felles omgangskrets. Alt blir ren spekulasjon og får vel ikke svaret i et forum, men liker å skrive og få perspektiv for min egen del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Optimisten skrev:

Jeg er 32 og hun er 26. Vi har ikke felles omgangskrets. Alt blir ren spekulasjon og får vel ikke svaret i et forum, men liker å skrive og få perspektiv for min egen del. 

Hun kjenner vel at den biologiske klokken har begynt å tikke og ettersom du har sagt nei til barn så har hun begynt å seg om etter en annen som kan gi henne det før hun føler det er for sent. At hun ikke tør stole på at du virkelig har ombestemt deg, at det ikke bare er noe du sier for å få henne tilbake, kan jeg jo skjønne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa aldri nei, men trygget henne tydeligvis ikke godt nok. Hun dro dagen etter, så kjente aldri at vi fikk snakket ordentlig ut om det. Det skal sies at jeg ikke var på mitt beste når jeg tok opp bekymringen. Hun nevnte at hun gjerne ville være venner, og det funket en periode. Men det blir utfordrende etterhvert når begge dater. Det merket jeg iallefall for min del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Høres ut som hun følte hun hadde litt dårlig tid og allerede er på vei videre😔 Det er alltid veldig trist når den ene sitter igjen med sorg etter et brudd. Har selv vært der og må bare si at jeg føler med deg💔

Når dette er sagt, så var det å slette henne som venn på fb lurt på mange måter. Først og fremst for din egen del. Du viser at du har stolthet og selvrespekt. Og du tar et tøft, modig og fornuftig valg her. 
Og HVIS hun hadde vært usikker på om brudd var det rette, så kunne det nok trigget henne. Både nysgjerrigheten og tanker om at hun savner deg. Plutselig er du ikke like lett tilgjengelig lengre. Hun innser hun har mistet deg og hun må plutselig ‘jakte litt på deg tilbake. 

Men om hun er på vei videre allerede, kan nok avstanden mellom dere bare bli enda større nå og det kan bli lettere for henne å glemme deg. Og dette går jo etterhvert begge veier. Det vil også bli lettere for deg å gå videre. En kan nemlig lett få veldig oppheng i eksen på fb om en er i sorg og dette opphengte er ikke sunt.

Så mitt råd er å ihvertfall ikke sende henne ny venneforespørsel. Og om det skjer så vent så lenge som mulig. Helst 1-2 år minst.

Lurer forøvrig på om du har sagt helt tydelig til henne nå i ettertid at du faktisk føler deg moden for barn med henne? For selv om det sikkert kan virke for sent, så tenker jeg ‘bedre sent enn aldri’. Livet er for kort til å la være😌 Det verste som kan skje er at hun allerede har funnet en ny å satse på. Men da har du ihvertfall gjort alt du kunne og kan gå videre selv.

Lykke til❤️

Anonymkode: f0916...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...