Gå til innhold

Jeg er nok ingen rogalending... (quiz)


Gjest Xtra

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 av 10 her også. Jeg bruker ikke å ha problemer med å forstå folk fra Stavanger, men dette var kanskje mer jærsk eller fra andre steder utenfor byen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Du fikk 6 av 10 poeng

image.gif.9c971bf507eb45ee31a8d579e40a6266.gif

Bra! Du kjenner nok noen fra Rogaland, men det spørs om du er en ekte rogalending selv.»
 

Det stemmer ganske bra, kjenner noen fra Rogaland, men noen av uttrykkene hadde jeg ikke hørt før, ett kom jeg på idet jeg så fasiten, men husket selvsagt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk syv av ti. Har familie i Stavanger og også Danmark (en del like ord mener jeg), men jeg var ikke sikker på alle svarene, jeg bare prøvde å tenke på ordet i en setning og fikk følelse av riktig ord. Likevel ingen Rogalending. Jeg bor i nord. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 av 10 her. Hadde de fem første rett så ble jeg litt sliten av å grave så dypt i intuisjonen som Gargamel kalte det, at jeg ble litt ukonsentrert og intuisjonen sviktet for de fleste ordene hadde jeg egentlig ikke peiling på hva betydde 😅

Anonymkode: 2bf45...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk bare 5 av 10, selv om jeg kjenner mange i Rogaland,  og har vært mye sammen med folk som snakker skikkelig bred høy-Jæren dialekt (indre Gjesdal, hvis det er noe som heter det 😃)

Skuffende! Synes flere av de ordene kunne vært byttet ut med noen av de spesielle ordene jeg faktisk kan 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 av 10, men så er jeg innfødt, da! ;) Typiske Stavanger-uttrykk, selv om de nevnte ordene er lite brukt i dagligtale nå. Forbinder de mest med eldre folk og lokale revyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Mari- skrev:

10 av 10, men så er jeg innfødt, da! ;) Typiske Stavanger-uttrykk, selv om de nevnte ordene er lite brukt i dagligtale nå. Forbinder de mest med eldre folk og lokale revyer. 

Da kan du sikkert ordet "tjelvå" / "kjelvå" 😃 ? Ett av mine favorittord fra den sommeren jeg tilbragte på en gård langt fra byen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kayia skrev:

4/10 Etter gjetting, og jeg har faktisk bodd der i to-tre år 😦 Tror de har gravd dypt bak i tid og ut på bøgda i denne...

Jeg prøvde den på en osloboende rogalending på nær 50, og han fikk 9/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Xtra skrev:

Jeg prøvde den på en osloboende rogalending på nær 50, og han fikk 9/10

Skal se jeg ikke møtte ordentlige stavangerfolk! 😏😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 av 10, men på den ene var jo alle svarene riktig 😅 Jeg gjettet på alle. Prøvde meg på intuisjon, sånn som Gargamel. Men det meste var nok helst flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...