Gå til innhold

kan man forandre livet??


katya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei Katya:-)

Sitter og leser gjennom det som har vært skrevet her de siste dagene - og ser at du sliter veldig for tiden. Vil allikevel si at jeg synes du bruker dette forumet på en måte som er konstruktiv for både deg selv og andre. Det gjør inntrykk å lese hvordan du ønsker å bli tatt vare på, og hvordan velmente utsagn ofte virker stikk i strid med sin hensikt.

Kan du klare å snakke litt mer med foreldrene dine om hvordan du har det? Er det mulig for dem på noen måte å gi deg noe av den støtten du trenger?

Håper du kan få hjelp til å få det bedre uten å måtte gå veien om å sulte deg enda mer. Du ber vel egentlig om at noen skal ta vare på deg, at noen skal hjelpe deg å finne ut av alle de vanskelige følelsene du har... Håper noen voksne rundt deg er i stand til å se behovet ditt for kontakt og ivaretakelse!

Prøv å be om (med ord) det du trenger Katya...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære katya ! Du bruker forumet ofte, og du ber om hjelp- og søker hjelp. Jeg har flere ganger prøvd å tydliggjøre hvor viktig det er at du klarer å ta mot til deg å søke faglig hjelp. Noen har god hjelp i å fortelle, betro seg til en venninne, søster, bror, tante , lærer osv. - som igjen kan hjelpe deg med å si det til foreldre, helsesøster, lege f.eks. Du spør om man kan forandre livet så det ikke blir så totalt svart og tomt ? Ja, absolutt. Vi som jobber som behandlere vet at det nytter, men av og til trenger man støtte og hjelp for å klare å innse at det er mulig å leve et liv også uten en spiseforstyrrelse,- og det kan ta tid. Du har mange fornuftige svar til andre, støtter og kommer med råd, kan du etterhvert klare å nyttiggjøre deg dine råd til andre også overfor deg selv ? Nok en gang, lykke til med å få kraft og mot til å søke hjelp!

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Katya:-)

Sitter og leser gjennom det som har vært skrevet her de siste dagene - og ser at du sliter veldig for tiden. Vil allikevel si at jeg synes du bruker dette forumet på en måte som er konstruktiv for både deg selv og andre. Det gjør inntrykk å lese hvordan du ønsker å bli tatt vare på, og hvordan velmente utsagn ofte virker stikk i strid med sin hensikt.

Kan du klare å snakke litt mer med foreldrene dine om hvordan du har det? Er det mulig for dem på noen måte å gi deg noe av den støtten du trenger?

Håper du kan få hjelp til å få det bedre uten å måtte gå veien om å sulte deg enda mer. Du ber vel egentlig om at noen skal ta vare på deg, at noen skal hjelpe deg å finne ut av alle de vanskelige følelsene du har... Håper noen voksne rundt deg er i stand til å se behovet ditt for kontakt og ivaretakelse!

Prøv å be om (med ord) det du trenger Katya...

jeg tror dere misforsto litt. jeg har faktisk vært hos helsesøster og på sykehuset. jeg får hjelp hvis jeg vil, men vil jeg??

jeg mente at kaos er det svarte tomme, og framtiden min og maten.

og til frosken: mente du at jeg har sagt noe galt? i så fall var jeg ikke klar over det og håper du vil si meg hva og hvor jeg har sagt noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror dere misforsto litt. jeg har faktisk vært hos helsesøster og på sykehuset. jeg får hjelp hvis jeg vil, men vil jeg??

jeg mente at kaos er det svarte tomme, og framtiden min og maten.

og til frosken: mente du at jeg har sagt noe galt? i så fall var jeg ikke klar over det og håper du vil si meg hva og hvor jeg har sagt noe galt.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener katya, men det kan også godt være at jeg tar feil. Jeg synes det er helt greit at du bruker dette forumet og sier hva du føler og hva du mener, for det er jo det det er til, er det ikke?

Ja, selvfølgelig kan man forandre livet, men dette har du vel hørt ofte..? Det eneste du behøver å gjøre er å innse at det faktisk er sant. Livet er flott! Prøv å komme deg ut i naturen. Høre på den flotte fuglesangen og hvordan bladene holder på å forandres fra grønt til rødt. Høsten er jo en flott årstid vet du! Prøv å starte en ny hobby som kan få deg til å tenke på noe annet. F.eks. maling. Mal den fargerike høsten og følelsene dine.

Jeg vet at dette høres kanskje litt lett ut og jeg veit det ikke er det, men prøv!

Klemmer fra en som tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Jeg tror jeg skjønner hva du mener katya, men det kan også godt være at jeg tar feil. Jeg synes det er helt greit at du bruker dette forumet og sier hva du føler og hva du mener, for det er jo det det er til, er det ikke?

Ja, selvfølgelig kan man forandre livet, men dette har du vel hørt ofte..? Det eneste du behøver å gjøre er å innse at det faktisk er sant. Livet er flott! Prøv å komme deg ut i naturen. Høre på den flotte fuglesangen og hvordan bladene holder på å forandres fra grønt til rødt. Høsten er jo en flott årstid vet du! Prøv å starte en ny hobby som kan få deg til å tenke på noe annet. F.eks. maling. Mal den fargerike høsten og følelsene dine.

Jeg vet at dette høres kanskje litt lett ut og jeg veit det ikke er det, men prøv!

Klemmer fra en som tenker på deg!

Kjære cloie! Flott at du nevner de nære ting; naturen som inspirasjonskilde til forandring! Mange klarer å nyttiggjøre seg denne enorme kilden til en positiv opplevelse for sjelen; tanker og følelser.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Laila Sundgot Schneider, Lege

jeg tror dere misforsto litt. jeg har faktisk vært hos helsesøster og på sykehuset. jeg får hjelp hvis jeg vil, men vil jeg??

jeg mente at kaos er det svarte tomme, og framtiden min og maten.

og til frosken: mente du at jeg har sagt noe galt? i så fall var jeg ikke klar over det og håper du vil si meg hva og hvor jeg har sagt noe galt.

Kjære katya! Etter at jeg hadde svart deg sist, husket jeg at du allerede har tatt kontakt med hjelpeapparatet,- og det er kjempeflott og et steg i riktig retning. Det er derfor viktig at du forsetter denne kontakten, slik at du får hjelp til å sortere dine tanker og følelser, motivasjon til å jobbe deg videre framover mot en annen hverdag ! Lykke til videre med at de positive, motet til å tørre å ta i mot hjelp overvinnener tvilen, ambivalensen din !

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Laila Sundgot Schneider, lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner hva du mener katya, men det kan også godt være at jeg tar feil. Jeg synes det er helt greit at du bruker dette forumet og sier hva du føler og hva du mener, for det er jo det det er til, er det ikke?

Ja, selvfølgelig kan man forandre livet, men dette har du vel hørt ofte..? Det eneste du behøver å gjøre er å innse at det faktisk er sant. Livet er flott! Prøv å komme deg ut i naturen. Høre på den flotte fuglesangen og hvordan bladene holder på å forandres fra grønt til rødt. Høsten er jo en flott årstid vet du! Prøv å starte en ny hobby som kan få deg til å tenke på noe annet. F.eks. maling. Mal den fargerike høsten og følelsene dine.

Jeg vet at dette høres kanskje litt lett ut og jeg veit det ikke er det, men prøv!

Klemmer fra en som tenker på deg!

takk for meldingen din. jeg kommer til å benytte meg av noen av rådene dine. er ikke så god til å male, men elsker naturen. så jeg kommer til å gå mange turer. kanskje jeg klarer å gjøre livet lettere bare ved å gå en liten tur??

hvordan går det med deg da??

klemmer fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror dere misforsto litt. jeg har faktisk vært hos helsesøster og på sykehuset. jeg får hjelp hvis jeg vil, men vil jeg??

jeg mente at kaos er det svarte tomme, og framtiden min og maten.

og til frosken: mente du at jeg har sagt noe galt? i så fall var jeg ikke klar over det og håper du vil si meg hva og hvor jeg har sagt noe galt.

Hei:-)

Jeg har vært bortreist noen dager derfor svarer jeg deg ikke før i dag. Jeg har aldri ment at du har sagt noe galt, men synes det er leit hvis du misforsto meg dit hen. Tvert i mot så forsøkte jeg å si deg at jeg synes du bruker forumet her på en god måte. Håper du snart får det litt bedre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...