Gå til innhold

Hvorfor er folk i andre land så mye flinkere til å virke glade?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis alt er så mye mer ille enn i Norge, hvordan klarer de være så mye mer imøtekommende og energiske? 
 

Hva skjer om du får depresjon? 

Anonymkode: a64a9...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fastnick

"Folk i andre land" er litt upresist, men du tenker nok på de som er fattige i u-land.

Hvorvidt det er riktig eller ikke om folk i i-land er mer deprimerte vet jeg ikke. Jeg tenker at alle kan bli deprimerte, men at det ikke har vært gjort like mange studier og undersøkelser om psykisk helse i u-land som i i-land, og at bildet derfor kan være litt misvisende? 

Uansett så tror jeg at både barn og voksne i de fattigste u-land, som får besøk av noen "rikinger fra Vesten" med noe så moderne og flott som filmkamera, vil oppføre seg blide, glade, nysgjerrige, og som du sier energiske og imøtekommende. Når så filmen blir vist her hjemme kan vi lett få inntrykk av at de er så mye mer tilfredse enn det vi er. Men det er jo ikke sikkert at det er sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alt er så mye mer ille enn i Norge, hvordan klarer de være så mye mer imøtekommende og energiske? 

Tenker du på folk i Tyrkia?

Anonymkode: ae4a5...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis alt er så mye mer ille enn i Norge, hvordan klarer de være så mye mer imøtekommende og energiske? 
 

 

Anonymkode: a64a9...884

Av ren og skjær nødvendighet, kanskje?

 

Jeg vil heller være glad enn å virke glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...