Gå til innhold

Sluttet å drikke Coca cola med sukker men...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som skjedde var at jeg gikk over til cola uten sukker. Men begynte å føle meg avhengig av å måtte ha en halv liter øl hver dag. Derfor: Jeg har gått tilbake til å drikke cola med sukker for da får jeg ikke lyst på øl og da klarer jeg å motstå alkohol. Men jeg drikker mindre cola med sukker enn tidligere iallefall. Rare greier. Noen som har opplevd å ha det på samme måte? 

Anonymkode: e0aeb...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ikke i det hele tatt.. hehe får ikke lyst på øl når jeg drikker cola zero eller pepsi max. Har tvert i mot veldig nytte av det for jeg går ikke rundt å craver alt mulig snop og mat hele tiden som jeg gjorde da jeg drakk vanlig brus med sukker :) 

Anonymkode: 24393...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ikke i det hele tatt.. hehe får ikke lyst på øl når jeg drikker cola zero eller pepsi max. Har tvert i mot veldig nytte av det for jeg går ikke rundt å craver alt mulig snop og mat hele tiden som jeg gjorde da jeg drakk vanlig brus med sukker :) 

Anonymkode: 24393...3ca

Det som gjør at jeg ikke får lyst på øl er nok at jeg får energien og gledesrus når jeg drikker cola med sukker istedet. Men hehe det er ihvertfall bedre å drikke cola enn en halvliter øl hver dag vil jeg tro.  :)

Anonymkode: e0aeb...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det som gjør at jeg ikke får lyst på øl er nok at jeg får energien og gledesrus når jeg drikker cola med sukker istedet. Men hehe det er ihvertfall bedre å drikke cola enn en halvliter øl hver dag vil jeg tro.  :)

Anonymkode: e0aeb...f8a

Enig 🙂 

Anonymkode: 24393...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, dette kan vel sees på som et mildt tilfelle av kryssavhengighet. Du slutter med ett "rusmiddel" (sukker) og begynner med et annet. Så går du tilbake til sukker og slutter automatisk med øl. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har god nytt av lettbrus, det fyller opp og jeg blir ikke så sulten da. Men om ettermiddagen og kvelden drikker jeg ikke, da blir jeg enormt sulten. I min ungdom var cola med sukker favoritten, nå er det pepsi max. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Glitter skrev:

Hehe, dette kan vel sees på som et mildt tilfelle av kryssavhengighet. Du slutter med ett "rusmiddel" (sukker) og begynner med et annet. Så går du tilbake til sukker og slutter automatisk med øl. 

 

Hehe det er en avhengighet av et eller annet. Tror begge deler gir meg en lykkefølelse i det jeg drikker det. Jeg sluttet med cola med sukker. Men begynte med å drikke 0.5 liter øl nesten hver eneste kveld. Og for å slutte med øl måtte jeg tilbake til colaen... ikke bra. Jeg forsøker å drikke mindre cola enn før uansett. Men jeg må forsøke å finne noe sunnere å få dilla på  :D

Anonymkode: e0aeb...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe det er en avhengighet av et eller annet. Tror begge deler gir meg en lykkefølelse i det jeg drikker det. Jeg sluttet med cola med sukker. Men begynte med å drikke 0.5 liter øl nesten hver eneste kveld. Og for å slutte med øl måtte jeg tilbake til colaen... ikke bra. Jeg forsøker å drikke mindre cola enn før uansett. Men jeg må forsøke å finne noe sunnere å få dilla på  :D

Anonymkode: e0aeb...f8a

Jeg har dilla på iskaffe, men det er både dyrt og kaloririkt. Så i dag er jeg på min fjerde dag uten! Jeg var i et godt spor før jul, men med så mye annet falt jeg av den gode sti etter jul. Prøver å hente meg inn. 😂 Snusen derimot orker jeg ikke slutte med per dags dato. 

Skal drikke iskaffe på lørdager da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har dilla på iskaffe, men det er både dyrt og kaloririkt. Så i dag er jeg på min fjerde dag uten! Jeg var i et godt spor før jul, men med så mye annet falt jeg av den gode sti etter jul. Prøver å hente meg inn. 😂 Snusen derimot orker jeg ikke slutte med per dags dato. 

Skal drikke iskaffe på lørdager da! 

Hehe 😂. Ja jeg tror at vi alle har en eller annen ting som vi har dilla på : enten det er cola / iskaffe/ sjokolade/ te og andre saker. Snus skal være vanskelig å slutte med. Jeg snuser ikke, men jeg kjenner mange som snuser. De har problemer med å slutte derfor vil jeg ikke forsøke det.  For dersom jeg forsøker det så er jeh redd for at jeg blir avhengig. Og det blir dyrt. Vet hvor lett det er å bli avhengig av noe. Tror det er en del av det å være menneske  :)

Anonymkode: e0aeb...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg har dilla på iskaffe, men det er både dyrt og kaloririkt. Så i dag er jeg på min fjerde dag uten! Jeg var i et godt spor før jul, men med så mye annet falt jeg av den gode sti etter jul. Prøver å hente meg inn. 😂 Snusen derimot orker jeg ikke slutte med per dags dato. 

Skal drikke iskaffe på lørdager da! 

Iskaffe kan du lage hjemme,  det gjør jeg. Godt å enkelt og lage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, emilie321 skrev:

Iskaffe kan du lage hjemme,  det gjør jeg. Godt å enkelt og lage

Ja det er sant, men jeg synes ikke det blir helt det samme. Likevel et greit substitutt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Glitter skrev:

Ja det er sant, men jeg synes ikke det blir helt det samme. Likevel et greit substitutt. :)

Har du prøvd med en ts oboy oppi?  Noe mer kalorier,  men kjempe godt😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, emilie321 skrev:

Har du prøvd med en ts oboy oppi?  Noe mer kalorier,  men kjempe godt😋

Det har jeg ikke. Jeg har laget med to ts nespresso espresso, to suketter og havremelk. Det blir veldig godt og ca 100 kcal per kopp. Så det går jo av og til. Likevel føler jeg det er unødvendig å lage hver dag. 😛 Sikkert godt med litt oboy ja. Eller salt karamellsaus. Namnam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
1 time siden, Glitter skrev:

Det har jeg ikke. Jeg har laget med to ts nespresso espresso, to suketter og havremelk. Det blir veldig godt og ca 100 kcal per kopp. Så det går jo av og til. Likevel føler jeg det er unødvendig å lage hver dag. 😛 Sikkert godt med litt oboy ja. Eller salt karamellsaus. Namnam. 

Nespresso har en espresso kapsel  nå som er beregnet for iskaffe. Den er himmelsk god med  melk som er skummet kaldt og isbiter. Bare viktig at du har isbitene i melken før du heller i espressoen. Mye billigere og sunnere 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...