Gå til innhold

Livet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det store Livet! Fantastisk for dem som klarer å mestre det på en god og konstruktiv måte. Flott at folk trimmer og trener og spiser sunt, tar medisinene sine og gjør alt etter boka for å ha et best mulig liv! 👍

Jeg henger så vidt med. Jeg må holde meg i live for andres skyld, men personlig driter jeg i hele livet! Jeg er derfor ikke opptatt av eller interessert i å verken trimme, trene, spise sunt, eller gjøre andre ting for å ha et best mulig liv. Når jeg først må være her så vil jeg heller røyke, spise sjokolade og være inaktiv og sove mye. Målet mitt er uansett å leve til jeg dør. 

Anonymkode: 772fd...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er du i din fulle rett til, men jeg skjønner ikke hva vi skal med den infoen? :) 

Anonymkode: 29109...bf2

Så frekk i trynet du er da! Sier du det samme til alle som forteller noe på forumene? :)

Anonymkode: 772fd...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så frekk i trynet du er da! Sier du det samme til alle som forteller noe på forumene? :)

Anonymkode: 772fd...710

oi beklager , unnskyld det var ikke meningen 😞jeg skjønte bare ikke helt hvorfor du postet innlegget. om du vil leve slik du gjør så må du jo bare det, skjønner ikke helt hvorfor noen skulle stanset deg mener jeg. men du poster  jo innlegget av en grunn, hva slags innspill ønsker du ? :) 

Anonymkode: 29109...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det store Livet! Fantastisk for dem som klarer å mestre det på en god og konstruktiv måte. Flott at folk trimmer og trener og spiser sunt, tar medisinene sine og gjør alt etter boka for å ha et best mulig liv! 👍

Jeg henger så vidt med. Jeg må holde meg i live for andres skyld, men personlig driter jeg i hele livet! Jeg er derfor ikke opptatt av eller interessert i å verken trimme, trene, spise sunt, eller gjøre andre ting for å ha et best mulig liv. Når jeg først må være her så vil jeg heller røyke, spise sjokolade og være inaktiv og sove mye. Målet mitt er uansett å leve til jeg dør. 

Anonymkode: 772fd...710

Må det være enten eller? 

Anonymkode: cddc0...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

oi beklager , unnskyld det var ikke meningen 😞jeg skjønte bare ikke helt hvorfor du postet innlegget. om du vil leve slik du gjør så må du jo bare det, skjønner ikke helt hvorfor noen skulle stanset deg mener jeg. men du poster  jo innlegget av en grunn, hva slags innspill ønsker du ? :) 

Anonymkode: 29109...bf2

Det går bra! :) Jeg ville bare fortelle om hvordan jeg tenker. Ikke noe verre eller bedre enn det. 

Anonymkode: 772fd...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må det være enten eller? 

Anonymkode: cddc0...4a4

Enten - eller for meg er liv vs død. Slik jeg har innrettet meg nå er dette den gylne middelvei. 

 

Anonymkode: 772fd...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enten - eller for meg er liv vs død. Slik jeg har innrettet meg nå er dette den gylne middelvei. 

 

Anonymkode: 772fd...710

Jeg tenker at det alltid er rom for å gjøre livet bare litt bedre uten å gå all-in 😊 

Anonymkode: cddc0...4a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det alltid er rom for å gjøre livet bare litt bedre uten å gå all-in 😊 

Anonymkode: cddc0...4a4

Ja, det er det nok. Har bare mista lysta til å gjøre noe bra for meg selv. Har heller lyst til å skade meg selv. Fordi jeg hater meg selv. 

Så jeg har tenkt at det jeg driver med for tida er en form for selvskading og selvmord når man ikke kan gjøre det på "ordentlig". Men men. Jeg kommer nok ut av det destruktive sporet igjen etterhvert. Må jo ha trua på det i alle fall! 

Anonymkode: 772fd...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare er at jeg ikke er deprimert. Eller er jeg det? Vet nesten ikke selv lenger, for jeg er både og, og verken eller. 

Anonymkode: 772fd...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt annerledes enn deg. Jeg føler også livet er fullstendig meningsløst, men fram til jeg evt. Kommer dit at jeg ikke orker å leve mer så skal jeg kjempe så godt jeg kan. Periodevis faller jeg helt sammen og klarer ikke gjøre noe, men etter en stund begynner jeg å karre meg opp igjen. Jeg vet ikke om det at jeg trener og spiser sunt er et sunnhetstegn da det er ganske tvangspreget og sykelig, men samtidig så er jeg sikker på at jeg også får noe helsefremmende med meg i prosessen. Så lenge jeg ikke går tilbake til at spiseforstyrrelsen blir på et helseskadelig nivå. 

Jeg blir definitivt ikke mer tilfreds av å bare ligge på sofaen og spise søppelmat, selv om jeg ønsker det både titt og ofte. Når jeg er der at jeg prøver å unngå selvmord så tenker jeg at jeg ikke har noe annet valg enn å prøve å øke livskvaliteten. Det er virkelig ikke enkelt da. 

Så jeg vet ikke. Det kan jo kanskje være noe å prøve å snu tankene dine, men forstår at det er vanskelig. Jeg bare tenker at på sikt kan det føre til at du faktisk får litt mer livsmotivasjon? Det eneste som er helt sikkert er i hvert fall at det blir ikke bedre hvis du bare legger deg ned og spiser og spiser.

Jeg insinuerer ikke at du ikke har prøvd. Men som jeg har sagt noen ganger til min behandler: Så lenge jeg lever skal jeg fortsette å prøve. Så får vi se hvor lenge jeg lever da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

oi beklager , unnskyld det var ikke meningen 😞jeg skjønte bare ikke helt hvorfor du postet innlegget. om du vil leve slik du gjør så må du jo bare det, skjønner ikke helt hvorfor noen skulle stanset deg mener jeg. men du poster  jo innlegget av en grunn, hva slags innspill ønsker du ? :) 

Anonymkode: 29109...bf2

Du var hverken frekk eller krenkende, og har således ingenting å beklage. 

Anonymkode: 438a4...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres jo veldig trist ut slik jeg ser det. Jeg ser ikke på meg selv som noe sunnhetsmenneske, men jeg er opptatt av å ha et best mulig liv og trives best mulig med det livet jeg har. Samtidig har det ikke alltid vært slik. Jeg har vært der at jeg en gang ikke så meningen med livet. Ikke annet enn at jeg en dag skulle dø. Dette har endret seg i takt med at jeg gradvis har fått det litt og litt bedre med meg selv gjennom flere år.

Jeg har latt psykisk sykdom få mindre plass i livet mitt og hverdagslige gjøremål få mer plass. Jeg er kanskje et sunnhetsmenneske i den forstand at jeg lager all middag fra bunnen av og har de siste 10 årene bakt gode, grove brød. Men dette er et ledd i å la psykisk sykdom få mindre plass, for jeg gjør noe av det morsomste jeg vet her i livet - matlaging. Og jeg fyller livet mitt med aktiviteter jeg trives med. Jeg har ikke mange venner, men de jeg har, setter jeg enormt stor pris på og jeg vet at de betyr mye for meg.

Vi har heldigvis alle ansvar for hva vi velger å få ut av livet. Man kan være uføretrygdet og ikke gjøre noe, men man kan også være uføretrygdet og ha mye å fylle hverdagen sin med. Jeg har en venninne som er uføretrygdet og klager over at hun kjeder seg mye, men jeg tenker at hun egentlig gjerne kan takke seg selv, for når jeg spør henne hva hun har gjort i det siste, får jeg alltid til svar: "Ikke noe særlig, strikket, sett på film." Hun er fortvilt fordi hun ikke får seg kjæreste, men helt ærlig kan jeg forstå guttene som slår opp med henne etter kort tid. De kjeder seg jo i et så ensformig forhold hvor det skjer så lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det nok. Har bare mista lysta til å gjøre noe bra for meg selv. Har heller lyst til å skade meg selv. Fordi jeg hater meg selv. 

Så jeg har tenkt at det jeg driver med for tida er en form for selvskading og selvmord når man ikke kan gjøre det på "ordentlig". Men men. Jeg kommer nok ut av det destruktive sporet igjen etterhvert. Må jo ha trua på det i alle fall! 

Anonymkode: 772fd...710

Det første innlegget var bra. Du må ikke trimme og spise hirsefrø for min del. Hvis du prioriterer er kort liv med røyk og sjokolade er det er greit valg (jeg er ikke ironisk, sarkastisk eller noe)

Jeg klarer ikke se noe positivt i å hate seg selv.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Det første innlegget var bra. Du må ikke trimme og spise hirsefrø for min del. Hvis du prioriterer er kort liv med røyk og sjokolade er det er greit valg (jeg er ikke ironisk, sarkastisk eller noe)

Jeg klarer ikke se noe positivt i å hate seg selv.... 

Jeg prioriterer jo ikke det... Jeg startet tråden fordi jeg var lei... og barnslig. Men jeg røyker jo ikke en gang! 😂 Og jeg spiser helt vanlig mat, og får aktivitet i løpet av dagen. Sjokolade kun i helgen! 

Og jeg hater ikke meg selv så lenge av gangen, og det er bare innimellom.😊

 

Anonymkode: 772fd...710

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...