Gå til innhold

Stilnoct og mareritt


 cilie

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som opplever det? Som regel ikke ved bruk, men dagen etter bruk. Jeg har «forsket» på dette lenge, og det slår så å si aldri feil. Våkner opp livredd av skrekkelige, virkelighetsnære  mareritt - sådan at jeg er redd i kroppen lenge. Som nå når jeg for en gangs skyld sovnet av meg selv relativt tidlig. Halvannen time senere; våkner av mareritt... 

Søn: En hel tbl. Man: Uten, men våkner som nå av mareritt. Tar en halv. Tir: En halv. Ons: Uten og mareritt igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å spørre legen din om å få bruke noe annet enn Stilnoct? Jeg bruker f.eks. Apodorm. Ikke fast, men en og annen gang ved behov. Apodorm er kanskje litt kraftigere saker og sitter lenger i kroppen enn Stilnoct, men kanskje det holder med en halv tablett?

PS: Dette er ikke noe forslag om medisinbytte, for det har jeg ikke kompetanse til, men jeg deler bare erfaringer og tanker ut ifra egen erfaring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg fikk ikke noe sånt på stilnoct. Jeg fikk vel en 150 tabletter før psykiateren sa stopp. Da måtte jeg ta 2-3 i slengen for å få sove. Derimot så våknet jeg sittende på do med kler på. Jeg våknet opp andre steder enn i sengen. som jeg la meg i. Og jeg våknet med mat forsvunnet, inkludert en halv grandis.

 

Jeg synes stilnoct er en dårlig medisin. Apodorm/mogadon er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, cilie skrev:

Er det bare jeg som opplever det? Som regel ikke ved bruk, men dagen etter bruk. Jeg har «forsket» på dette lenge, og det slår så å si aldri feil. Våkner opp livredd av skrekkelige, virkelighetsnære  mareritt - sådan at jeg er redd i kroppen lenge. Som nå når jeg for en gangs skyld sovnet av meg selv relativt tidlig. Halvannen time senere; våkner av mareritt... 

Søn: En hel tbl. Man: Uten, men våkner som nå av mareritt. Tar en halv. Tir: En halv. Ons: Uten og mareritt igjen. 

Stilnoct er psykose på boks og burde vært trukket fra markedet. Det er blant de mest potente psykose-/hallusinasjonstriggende stoffene som fortsatt brukes. 

Anonymkode: 79bf7...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Eva Sofie skrev:

Hva med å spørre legen din om å få bruke noe annet enn Stilnoct? Jeg bruker f.eks. Apodorm. Ikke fast, men en og annen gang ved behov. Apodorm er kanskje litt kraftigere saker og sitter lenger i kroppen enn Stilnoct, men kanskje det holder med en halv tablett?

PS: Dette er ikke noe forslag om medisinbytte, for det har jeg ikke kompetanse til, men jeg deler bare erfaringer og tanker ut ifra egen erfaring :)

Takk for forslag - men legen min hater allerede at jeg bruker max 2 Stilnoct i uka. Skulle gjerne heller hatt noe mer «potent» til bruk en sjelden gang og slippe marerittene. Jeg kan jo spørre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg fikk ikke noe sånt på stilnoct. Jeg fikk vel en 150 tabletter før psykiateren sa stopp. Da måtte jeg ta 2-3 i slengen for å få sove. Derimot så våknet jeg sittende på do med kler på. Jeg våknet opp andre steder enn i sengen. som jeg la meg i. Og jeg våknet med mat forsvunnet, inkludert en halv grandis.

 

Jeg synes stilnoct er en dårlig medisin. Apodorm/mogadon er bedre.

Jøss! Da skjønner jeg at det var bra med et bytte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stilnoct er psykose på boks og burde vært trukket fra markedet. Det er blant de mest potente psykose-/hallusinasjonstriggende stoffene som fortsatt brukes. 

Anonymkode: 79bf7...861

Er den det altså... Ja, den gir i hvert fall meg helt syke mareritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, cilie skrev:

Er den det altså... Ja, den gir i hvert fall meg helt syke mareritt. 

Jeg vet om folk som har ruset seg på det og blitt ordentlig psykotisk. Type trodde han var en ape... Men det var selvsagt i større mengder enn det man egentlig skal ta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg vet om folk som har ruset seg på det og blitt ordentlig psykotisk. Type trodde han var en ape... Men det var selvsagt i større mengder enn det man egentlig skal ta. 

Jeg ble manisk og psykotisk i flere timer av én tablett. Det var kun flaks som forhindret at jeg ikke slo meg meget alvorlig og brukte opp nesten 50 000 kr på impuls. 

Jeg fikk Stilnoct pga. plutselig søvnløshet for noen år siden. At søvnløsheten skyldtes hypomani ble ikke registrert av fastlegen. Dette var før Bp-diagnosen, så jeg forstod det heller ikke selv. Denne medisinen var i alle fall som å helle ren flybensin på bålet.

Ingen rusmidler, hverken legale eller illegale, har hatt noe i nærheten av den samme effekten på meg. Aldri mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg vet om folk som har ruset seg på det og blitt ordentlig psykotisk. Type trodde han var en ape... Men det var selvsagt i større mengder enn det man egentlig skal ta. 

Nettet er fullt av ville fortellinger om hva psykisk friske mennesker har gjort under påvirkning fra Stilnoct. Det er nesten ikke til å tro. 

Jeg kjenner personlig til en fyr som filmet seg selv kliss naken mens han dreit i dusjen og sang barnesanger. Deretter sendte han videoen til arbeidsgiver og noen venner. Så sovnet han i dusjen i sin egen avføring. Da han våknet husket han ikke noe som helst. Han vurderte å ta livet av seg i noen uker etterpå. 

Endret av Janus30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Janus30 skrev:

Jeg ble manisk og psykotisk i flere timer av én tablett. Det var kun flaks som forhindret at jeg ikke slo meg meget alvorlig og brukte opp nesten 50 000 kr på impuls. 

Jeg fikk Stilnoct pga. plutselig søvnløshet for noen år siden. At søvnløsheten skyldtes hypomani ble ikke registrert av fastlegen. Dette var før Bp-diagnosen, så jeg forstod det heller ikke selv. Denne medisinen var i alle fall som å helle ren flybensin på bålet.

Ingen rusmidler, hverken legale eller illegale, har hatt noe i nærheten av den samme effekten på meg. Aldri mer. 

 

7 minutter siden, Janus30 skrev:

Nettet er fullt av ville fortellinger om hva psykisk friske mennesker har gjort under påvirkning fra Stilnoct. Det er nesten ikke til å tro. 

Jeg kjenner personlig til en fyr som filmet seg selv kliss naken mens han dreit i dusjen og sang barnesanger. Deretter sendte han videoen til arbeidsgiver og noen venner. Så sovnet han i dusjen i sin egen avføring. Da han våknet husket han ikke noe som helst. Han vurderte å ta livet av seg i noen uker etterpå. 

 

Hjelpe meg. Sånn sett glad jeg aldri har prøvd det selv. Verken med eller uten resept. Jeg får synsforstyrrelser av 7,5 mg Imovane liksom og er generelt sett plaget av søvnparalyse. Så den medisinen der hadde neppe vært noe for meg. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Glitter skrev:

Jeg vet om folk som har ruset seg på det og blitt ordentlig psykotisk. Type trodde han var en ape... Men det var selvsagt i større mengder enn det man egentlig skal ta. 

Ja, det har jeg hørt om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Janus30 skrev:

Ingen rusmidler, hverken legale eller illegale, har hatt noe i nærheten av den samme effekten på meg. Aldri mer. 

 

20 minutter siden, Janus30 skrev:

Nettet er fullt av ville fortellinger om hva psykisk friske mennesker har gjort under påvirkning fra Stilnoct. Det er nesten ikke til å tro. 

Jeg kjenner personlig til en fyr som filmet seg selv kliss naken mens han dreit i dusjen og sang barnesanger. Deretter sendte han videoen til arbeidsgiver og noen venner. Så sovnet han i dusjen i sin egen avføring. Da han våknet husket han ikke noe som helst. Han vurderte å ta livet av seg i noen uker etterpå. 

Uff, da skal ikke jeg klage på mareritt😳😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Janus30 skrev:

Nettet er fullt av ville fortellinger om hva psykisk friske mennesker har gjort under påvirkning fra Stilnoct. Det er nesten ikke til å tro. 

Jeg kjenner personlig til en fyr som filmet seg selv kliss naken mens han dreit i dusjen og sang barnesanger. Deretter sendte han videoen til arbeidsgiver og noen venner. Så sovnet han i dusjen i sin egen avføring. Da han våknet husket han ikke noe som helst. Han vurderte å ta livet av seg i noen uker etterpå. 

Jeg kjenner også en som etter å ha tatt stilnoct har ringt til folk og både vært ekstremt ukritisk (helt utypisk for henne) og sagt mye rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, frosken skrev:

Jeg kjenner også en som etter å ha tatt stilnoct har ringt til folk og både vært ekstremt ukritisk (helt utypisk for henne) og sagt mye rart. 

Jeg lurer på hva dette stoffet faktisk gjør med hjernen utover å indusere søvn.

Når ellers friske folk deler videoopptak av at de kler seg nakne og driter i dusjen syngende på Kardemommeby-sangene en drøy halvtime etter at de tok én tablett, må det være snakk om heftige saker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2020 den 18.46, frosken skrev:

Jeg kjenner også en som etter å ha tatt stilnoct har ringt til folk og både vært ekstremt ukritisk (helt utypisk for henne) og sagt mye rart. 

Men har disse personene det fortelles om fulgt anbefalingene om å gå i seng rett etter at tabletten er tatt? Står man opp igjen og finner på slike ting av Stilnoct?

Jeg gjorde ting uten hukommelse på Melatonin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...