Gå til innhold

Mannen glemte kotelettene. Ble stående ute i 12 timer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han stekte de i går kveld. Meningen var at vi skal spise de til middag i dag. Han blir sikkert veldig sur om jeg kaster de så jeg har satt de i kjøleskapet. Men synes det er ekkelt for de har stått ute i 12 timer. Hadde du spist de? Eller kastet de? Han kommer nok til å bli ganske skuffet om jeg kaster de. 

Anonymkode: d84cd...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han stekte de i går kveld. Meningen var at vi skal spise de til middag i dag. Han blir sikkert veldig sur om jeg kaster de så jeg har satt de i kjøleskapet. Men synes det er ekkelt for de har stått ute i 12 timer. Hadde du spist de? Eller kastet de? Han kommer nok til å bli ganske skuffet om jeg kaster de. 

Anonymkode: d84cd...071

Nei, hadde jeg ikke spist.

Anonymkode: 25a88...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hadde jeg ikke spist.

Anonymkode: 25a88...563

Jeg kastet de.  Det er tryggest. Det er svinekjøtt tross alt. Og kotelettene ser så tørre og ekle ut. 

4 minutter siden, Fionys skrev:

Har de vært innpakket? Hva var temperaturen ute?

Ikke innpakket. Vanlig romtemperatur. 

Anonymkode: d84cd...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde luktet på dem, og hvis de luktet godt, tatt en liten bit og smakt. Når kjøttet er stekt, tåler det å stå lenger i romtemperatur enn når det er rått.

Jeg hadde altså mest sannsynlig spist dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg hadde luktet på dem, og hvis de luktet godt, tatt en liten bit og smakt. Når kjøttet er stekt, tåler det å stå lenger i romtemperatur enn når det er rått.

Jeg hadde altså mest sannsynlig spist dem.

Ja jeg har spist mat som har stått så lenge ute før men jeg ble skeptisk fordi det så ekkelt ut. Tørrt og hardt med marinade på. Men nå er de kastet. Nyter bedre maten om det har vært i rett temperatur. 

Anonymkode: d84cd...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han stekte de i går kveld. Meningen var at vi skal spise de til middag i dag. Han blir sikkert veldig sur om jeg kaster de så jeg har satt de i kjøleskapet. Men synes det er ekkelt for de har stått ute i 12 timer. Hadde du spist de? Eller kastet de? Han kommer nok til å bli ganske skuffet om jeg kaster de. 

Anonymkode: d84cd...071

Hvorvidt jeg selv hadde spist dem hadde kommet an på hvordan de luktet og smakte. Mannen din må jo imidlertid kunne velge selv om han vil spise dem eller ikke, du kan jo ikke bestemme hva han skal spise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, frosken skrev:

Hvorvidt jeg selv hadde spist dem hadde kommet an på hvordan de luktet og smakte. Mannen din må jo imidlertid kunne velge selv om han vil spise dem eller ikke, du kan jo ikke bestemme hva han skal spise. 

Vet. Men jeg kastet dem med hensyn til hans helse og. Synes de luktet dårlig og surt. 

Anonymkode: d84cd...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de luktet dårlig, er det jo en ting, men først kastet du dem fordi de så ekle ut. Stekte koteletter kjennes tørre ut når de er kalde. Jeg er helt sikker på at med mindre de var på grensa til dårlige i utgangspunktet, har de ikke blitt dårlige av å ligge i romtemperatur i 12 timer. Spesielt ikke nå på vinteren hvor det ikke er fluer og andre insekter som svirrer rundt oppi maten. Jeg har vært på utallige teltturer som har blitt varmere enn antatt. Har hatt forhåndsstekt kjøtt i sekken i flere dager og det har gått helt fint. Riktig nok vært pakket inn, men også utsatt for store temperaturforskjeller og tidvis sterk varme.

Men det er nok lett at dersom man har bestemt seg for at noe er dårlig, da kjenner man den lukta man ikke har kjent før, men som egentlig er normal. Jeg tror mannen din klarer å passe på sin egen helse. Det er ihvertfall normalt at voksne folk klarer det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trine skrev:

Hvis de luktet dårlig, er det jo en ting, men først kastet du dem fordi de så ekle ut. Stekte koteletter kjennes tørre ut når de er kalde. Jeg er helt sikker på at med mindre de var på grensa til dårlige i utgangspunktet, har de ikke blitt dårlige av å ligge i romtemperatur i 12 timer. Spesielt ikke nå på vinteren hvor det ikke er fluer og andre insekter som svirrer rundt oppi maten. Jeg har vært på utallige teltturer som har blitt varmere enn antatt. Har hatt forhåndsstekt kjøtt i sekken i flere dager og det har gått helt fint. Riktig nok vært pakket inn, men også utsatt for store temperaturforskjeller og tidvis sterk varme.

Men det er nok lett at dersom man har bestemt seg for at noe er dårlig, da kjenner man den lukta man ikke har kjent før, men som egentlig er normal. Jeg tror mannen din klarer å passe på sin egen helse. Det er ihvertfall normalt at voksne folk klarer det 😅

Såklart han klarer å passe på sin egen helse. Jeg burde gjerne ikke kastet de og latt de ligge igjen til han. Men jeg fikk panikk og kastet de fordi jeg synes de var ekle. Men jeg burde gjerne ikke fått panikk men slik var det :)

Anonymkode: d84cd...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Såklart han klarer å passe på sin egen helse. Jeg burde gjerne ikke kastet de og latt de ligge igjen til han. Men jeg fikk panikk og kastet de fordi jeg synes de var ekle. Men jeg burde gjerne ikke fått panikk men slik var det :)

Anonymkode: d84cd...071

En får vel ikke panikk av sånt vel? Kunne du ikke bare ha spurt ham om han ville spise dem selv om de ikke hadde ligget i kjøleskapet?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han stekte de i går kveld. Meningen var at vi skal spise de til middag i dag. Han blir sikkert veldig sur om jeg kaster de så jeg har satt de i kjøleskapet. Men synes det er ekkelt for de har stått ute i 12 timer. Hadde du spist de? Eller kastet de? Han kommer nok til å bli ganske skuffet om jeg kaster de. 

Anonymkode: d84cd...071

Hvor mange tråder har du tenkt å opprette om mat mannen din glemmer igjen her og der... Hva med å sjekke steikovnen før du legger deg?

Anonymkode: 39d16...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder har du tenkt å opprette om mat mannen din glemmer igjen her og der... Hva med å sjekke steikovnen før du legger deg?

Anonymkode: 39d16...1b3

Jeg mente også jeg hadde lest noe lignende før, antakelig fra samme trådstarter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Såklart han klarer å passe på sin egen helse. Jeg burde gjerne ikke kastet de og latt de ligge igjen til han. Men jeg fikk panikk og kastet de fordi jeg synes de var ekle. Men jeg burde gjerne ikke fått panikk men slik var det :)

Anonymkode: d84cd...071

Høres ut som du burde jobbe litt med å takle ting som egentlig ikke er spesielt ekkelt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i himlens navn steker dere kotelettene dagen før de skal spises ???  😨

Anonymkode: 273d6...463

Godt spørsmål. Tørre koteletter fra dagen før er ikke spesielt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...