Gå til innhold

Høyt ferritin nivå


Bekymret c

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg har hatt for høyt ferritin nivå i årevis. Siste var på 274 og det har stort sett vært på dette nivået eller litt høyere. Er dette noe jeg burde bekymre meg over og er det noe som kan få det ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Bekymret c skrev:

Hei,

 

jeg har hatt for høyt ferritin nivå i årevis. Siste var på 274 og det har stort sett vært på dette nivået eller litt høyere. Er dette noe jeg burde bekymre meg over og er det noe som kan få det ned?

Vet ikke om det er noe å bekymre seg over, men du burde i alle fall få en time hos fastlegen for en prat om ferritin-nivået. Hvis det er vedvarende forhøyet burde du bli ordentlig utredet for årsak og tiltak for å holde det nede. På den andre siden kan det hende ferritin nivået ditt er innenfor normalområdet. Har ikke sjekket hva som er normale verdier, eller om det er litt høyt. Ville ha bestilt time hos lege, da får du et sikkert svar på det du lurer på.

Anonymkode: c5e78...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget var egentlig at det er svært viktig at du blir utredet hvis jernnivået er for høyt. Det er ikke bra å gå med forhøyet jernnivå. 

Anonymkode: c5e78...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...