Gå til innhold

Kan man stole på HCG-blodprøve?


Mynona435

Anbefalte innlegg

Jeg har tatt flere tester hjemme, alle er negative. Men føler meg veldig gravid. Magesmerter, kvalme og ømme bryst, med melkeproduksjon. Tok blodprøve hos legen, svaret var negativt og han sier at jeg ikke er gravid. Vet jeg bør roe meg med det svaret, men klarer det ikke da jeg fortsatt kjenner på symptomene. Har vært gravid før, så det er kjente symptomer for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mynona435 skrev:

Jeg har tatt flere tester hjemme, alle er negative. Men føler meg veldig gravid. Magesmerter, kvalme og ømme bryst, med melkeproduksjon. Tok blodprøve hos legen, svaret var negativt og han sier at jeg ikke er gravid. Vet jeg bør roe meg med det svaret, men klarer det ikke da jeg fortsatt kjenner på symptomene. Har vært gravid før, så det er kjente symptomer for meg. 

Jeg mener ikke skremme deg men jeg tok test og blodprøve alt negativt, men jeg var gravid. Fant det ut ved en senere blodprøve. 

Anonymkode: 3e04f...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mynona435 skrev:

Jeg har tatt flere tester hjemme, alle er negative. Men føler meg veldig gravid. Magesmerter, kvalme og ømme bryst, med melkeproduksjon. Tok blodprøve hos legen, svaret var negativt og han sier at jeg ikke er gravid. Vet jeg bør roe meg med det svaret, men klarer det ikke da jeg fortsatt kjenner på symptomene. Har vært gravid før, så det er kjente symptomer for meg. 

Melkeproduksjon? Er det vanlig å få det tidlig i et svangerskap? Hvis alle testene er negative og også blodprøven hos legen er det så... Kan det være at du produserer veldig lite hcg kanskje? Aner ikke. Du får se det an noen dager til før du tester på nytt. Når skulle du hatt mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke skremme deg men jeg tok test og blodprøve alt negativt, men jeg var gravid. Fant det ut ved en senere blodprøve. 

Anonymkode: 3e04f...517

Nå skremmer du meg! Har ingen planer om å bli gravid nå, og er veldig redd for at jeg er det. Hvor lang tid i mellom tok du blodprøvene? Og hvor langt var du på vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Lillemus skrev:

Melkeproduksjon? Er det vanlig å få det tidlig i et svangerskap? Hvis alle testene er negative og også blodprøven hos legen er det så... Kan det være at du produserer veldig lite hcg kanskje? Aner ikke. Du får se det an noen dager til før du tester på nytt. Når skulle du hatt mensen?

Jeg vet ikke, men siden jeg har ammet før, tenker jeg at man kan få det tidligere. Jeg har hatt en menslignende blødning i begynnelsen av januar og en i begynnelsen av februar. Begge annerledes enn vanlig mens. Legen sier det er tilfeldig at disse blødningene er annerledes. Symptomene kom for 3 uker siden, altså før siste «mens» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en kan stole på HCG kommer an på om det er lenge siden evt. Befruktning fant sted. HCG skal fordoble seg hver andre dag hvis jeg ikke husker feil, men er det helt i startfasen så vil jo nivået være lavt. 

Anonymkode: 729b8...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Mynona435 skrev:

Nå skremmer du meg! Har ingen planer om å bli gravid nå, og er veldig redd for at jeg er det. Hvor lang tid i mellom tok du blodprøvene? Og hvor langt var du på vei?

Ville bare være ærlig å si at det kan skje. Jeg tror det var ca en måned i mellom, jeg var 2.5 måned på vei når jeg fikk det bekreftet. Sånn ca..

Anonymkode: 3e04f...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om en kan stole på HCG kommer an på om det er lenge siden evt. Befruktning fant sted. HCG skal fordoble seg hver andre dag hvis jeg ikke husker feil, men er det helt i startfasen så vil jo nivået være lavt. 

Anonymkode: 729b8...835

Da kan jeg mest sannsynlig slappe av. For i mine «beregninger» skulle jeg vært 9-10 uker da jeg tok blodprøven. Og da burde den jo bli positiv hvis jeg er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville bare være ærlig å si at det kan skje. Jeg tror det var ca en måned i mellom, jeg var 2.5 måned på vei når jeg fikk det bekreftet. Sånn ca..

Anonymkode: 3e04f...517

Setter pris på ærlighet. I følge mine beregninger så skulle jeg vært 9-10 uker da jeg tok blodprøven, så det er jo ca 2,5måned. Så nå håper jeg og tror at jeg kan roe meg med at jeg ikke er gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mynona435 skrev:

Da kan jeg mest sannsynlig slappe av. For i mine «beregninger» skulle jeg vært 9-10 uker da jeg tok blodprøven. Og da burde den jo bli positiv hvis jeg er gravid. 

:) kanskje du har tenkt for mye på det ... :)

Anonymkode: 3e04f...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:) kanskje du har tenkt for mye på det ... :)

Anonymkode: 3e04f...517

Det er det ingen tvil om at jeg har 🙈 Får vel snart diagnosen: innbilt svangerskap! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mynona435 skrev:

Setter pris på ærlighet. I følge mine beregninger så skulle jeg vært 9-10 uker da jeg tok blodprøven, så det er jo ca 2,5måned. Så nå håper jeg og tror at jeg kan roe meg med at jeg ikke er gravid. 

Har legen din ultralyd-apparat? Eller kan du ta en privat legetime? Hvis du mener du kjenner igjen symptomene veldig fra sist gang så er det kanskje greit med en ultralyd, da er det jo ingen tvil etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mynona435 skrev:

Det er det ingen tvil om at jeg har 🙈 Får vel snart diagnosen: innbilt svangerskap! 

Du  kan jo evt ta ultralyd eller for å bekrefte det :)

Anonymkode: 3e04f...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Mynona435 skrev:

Jeg vet ikke, men siden jeg har ammet før, tenker jeg at man kan få det tidligere.

Man får melk tidligere som flergangsfødende, men det skjer uansett etter fødselen, ikke som nygravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 21.41, laban skrev:

Man får melk tidligere som flergangsfødende, men det skjer uansett etter fødselen, ikke som nygravid.

Ok. Syns jeg husker at jeg fikk melk da jeg var gravid med andremann. Men det var nok langt ut i svangerskapet. Googler meg ihjel og har enda ikke summet meg til å bestille UL, for fornuften sier meg jo at jeg ikke kan være gravid, siden blodprøven var negativ. (Og nå 4 tester tilsammen) Men magen og spesielt brystene er fortsatt kjempeømme. Burde ikke en test slått ut nå, ca 2 mnd etter ubeskyttet samleie? (Han hoppet av i svingen) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mynona435 skrev:

Ok. Syns jeg husker at jeg fikk melk da jeg var gravid med andremann. Men det var nok langt ut i svangerskapet. Googler meg ihjel og har enda ikke summet meg til å bestille UL, for fornuften sier meg jo at jeg ikke kan være gravid, siden blodprøven var negativ. (Og nå 4 tester tilsammen) Men magen og spesielt brystene er fortsatt kjempeømme. Burde ikke en test slått ut nå, ca 2 mnd etter ubeskyttet samleie? (Han hoppet av i svingen) 

Sjansene er veldig små for at du er gravid, men enten er du gravid eller så har du stresset på deg disse symptomene, så kanskje best å ta en ultralyd? Da har du ihvertfall bekreftet / avkreftet og kan sove om natten igjen :)

Anonymkode: 3e04f...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.2.2020 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Sjansene er veldig små for at du er gravid, men enten er du gravid eller så har du stresset på deg disse symptomene, så kanskje best å ta en ultralyd? Da har du ihvertfall bekreftet / avkreftet og kan sove om natten igjen :)

Anonymkode: 3e04f...517

 Henvist til UL nå. Legen mener fortsatt jeg ikke er gravid. Men muligens at jeg har cyste på eggstokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...