Gå til innhold

Dersom bøttekott er så ille å bo i, hvorfor koster de så mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://e24.no/privatoekonomi/i/1nGBpW/dette-har-foerstegangskjoepere-raad-til-i-oslo

De rødgrønne nekter å la små boliger bygges i Oslo , som er de eneste fattige folk har råd til å kjøpe. Men fordi de nekter å gi tillatelse til å bygge smått, får lavtlønnte folk ikke lenger råd til selv bøttekottene, de prises ut til rikfolket....

Er dette virkelig "arbeiderklasse" politikk, det høres mer ut som rikfolk som trekker stigen opp etter seg, grådig kapitalisme, hvor en bruker statens makt til å holde fattigfolket nede i grøfta, er det virkelig det venstresiden står for i 2020 ? 

Kan ikke bygge små boliger for da går boligprisen ned for de som allerede eier bolig, så la oss heller synge fine fraser og mene at alle bør bo i stor bolig (som de aldri får råd til)

Mens vi får avisene til å skrive om hvor snille vi er på venstresiden og hvor slemme kapitalistene er (kapitalistene som ber om å få bygge små boliger i Oslo, for de ser et skrikende behov)

 

Kjør "debatt" ? Noen som vil forklare seg ? Pleier å være mange kommunister online, hvordan kan dere stemme AP, om dere bryr dere om innvandrere og lavtlønte ?

Anonymkode: e0701...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://e24.no/privatoekonomi/i/1nGBpW/dette-har-foerstegangskjoepere-raad-til-i-oslo

De rødgrønne nekter å la små boliger bygges i Oslo , som er de eneste fattige folk har råd til å kjøpe. Men fordi de nekter å gi tillatelse til å bygge smått, får lavtlønnte folk ikke lenger råd til selv bøttekottene, de prises ut til rikfolket....

Er dette virkelig "arbeiderklasse" politikk, det høres mer ut som rikfolk som trekker stigen opp etter seg, grådig kapitalisme, hvor en bruker statens makt til å holde fattigfolket nede i grøfta, er det virkelig det venstresiden står for i 2020 ? 

Kan ikke bygge små boliger for da går boligprisen ned for de som allerede eier bolig, så la oss heller synge fine fraser og mene at alle bør bo i stor bolig (som de aldri får råd til)

Mens vi får avisene til å skrive om hvor snille vi er på venstresiden og hvor slemme kapitalistene er (kapitalistene som ber om å få bygge små boliger i Oslo, for de ser et skrikende behov)

 

Kjør "debatt" ? Noen som vil forklare seg ? Pleier å være mange kommunister online, hvordan kan dere stemme AP, om dere bryr dere om innvandrere og lavtlønte ?

Anonymkode: e0701...207

Prøvde å få tillatelse til å bygge et lite hus (dette var ikke i Oslo) men fikk beskjed om at huset var for lite og kom derfor ikke til å bli godkjent. Og det irriterte meg grenseløst, jeg trenger ikke noe stort hus, vil ikke ha noe stort hus så det burde da få være mitt valg? 

Anonymkode: c497d...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er ikke noen menneskerett å bo i Oslo. De mindre populære delene av byen er det vel overkommelig å skaffe seg en liten leilighet i. Type Holmlia, Haugenstua, Furuset osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Det er ikke noen menneskerett å bo i Oslo.

Ja søkte på finn nå, la inn alle ghettoene og må si jeg ble sjokkert, selv i de mest problematiske områdene i byen med store problemer elendige skoler høy kriminalitet ingen lokale jobber og gjeng problematikk og så godt som uten etniske nordmenn, koster det 2.4 + millioner kroner for 32 kvm.

Dette er åpenbart ikke et fritt-markeds pris, men kraftig oppblåst som følge av ekstrem mangel på tilbudsfronten som følge av forbud mot å bygge smått.... 

Så, først innfører politkerne EØS, som fører til at lavtlønnte/ufaglærte lønn holdes kuntig lav, samtidig legger politikerne inn forbud mot små leiligheter, slik at disse lavtlønte skal kjempe om et par bøttekott i hele byen til latterlige oppblåste priser

Og svaret ditt er at det ikke er noen menneskerett å bo i Oslo . Virkelig ?

Hva ville du følt om samfunnets flertall behandlet deg slik ? Er flertallstyranni uproblematisk ? Mindretallet kan jo bare flytte de, er det et samfunn med en lys fremtid tror du? Høres mer ut som det folk flyktet til Norge for å unnslippe.

Ja vi slakter jøder/kristne/andre minoriteter, men du kan jo bare konvertere eller flytte da, er ikke noe problem det vel lizzom, hilsen IS

Helt utrolig. At folk ikke ser problemet med å holde på slik... 

Skammer meg over å være norsk, og nei kommer nok ikke til å flytte til Oslo.... Så du skal slippe slikt bunnslam som meg der, ikke bekymr deg :) 

 

Anonymkode: e0701...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja søkte på finn nå, la inn alle ghettoene og må si jeg ble sjokkert, selv i de mest problematiske områdene i byen med store problemer elendige skoler høy kriminalitet ingen lokale jobber og gjeng problematikk og så godt som uten etniske nordmenn, koster det 2.4 + millioner kroner for 32 kvm.

Dette er åpenbart ikke et fritt-markeds pris, men kraftig oppblåst som følge av ekstrem mangel på tilbudsfronten som følge av forbud mot å bygge smått.... 

Så, først innfører politkerne EØS, som fører til at lavtlønnte/ufaglærte lønn holdes kuntig lav, samtidig legger politikerne inn forbud mot små leiligheter, slik at disse lavtlønte skal kjempe om et par bøttekott i hele byen til latterlige oppblåste priser

Og svaret ditt er at det ikke er noen menneskerett å bo i Oslo . Virkelig ?

Hva ville du følt om samfunnets flertall behandlet deg slik ? Er flertallstyranni uproblematisk ? Mindretallet kan jo bare flytte de, er det et samfunn med en lys fremtid tror du? Høres mer ut som det folk flyktet til Norge for å unnslippe.

Ja vi slakter jøder/kristne/andre minoriteter, men du kan jo bare konvertere eller flytte da, er ikke noe problem det vel lizzom, hilsen IS

Helt utrolig. At folk ikke ser problemet med å holde på slik... 

Skammer meg over å være norsk, og nei kommer nok ikke til å flytte til Oslo.... Så du skal slippe slikt bunnslam som meg der, ikke bekymr deg :) 

 

Anonymkode: e0701...207

Du snakker av uvitenhet. Det er ikke mer kriminalitet på Haugenstua enn det er på tøyen som er superpopulært. Dessuten er det ikke så godt som uten etniske nordmenn der. Du bygger opp under myter. Det er klart innvandrerne flytter dit du får mest for pengene. Du er egentlig for dum til å diskutere med som får deg til å skrive om IS i en slik tråd faktisk. Ta deg en bolle ditt uopplyste troll.

 

Synd du er så feig att du skrive anonymt, for du er virkelig en dust.

 

Kunne du litt om historie så hadde du vist att grunerløkka og tøyen var dritbillige områder før i tiden med mange innvandrere. PGA prisen flyttett ungdom dit. Så ble det hipt og dyrt. Det er slikt urbane områder begynner en klassereise.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

 Haugenstua ...  Dessuten er det ikke så godt som uten etniske nordmenn der. Du bygger opp under myter.

 

Synd du er så feig att du skrive anonymt, for du er virkelig en dust.

http://statistikkbanken.oslo.kommune.no/webview/ 

Klikk på "Barnehage, ... " deretter "Andel minoritet..." Haugenstua Skole 95,6 % 

Jeg er nok ikke så dum som du tror, og faller ikke for såpass enkle triks

 

Alt jeg foreslår er, slutt med forbudet mot små leiligheter, så lavtlønte som er enslige kan få råd til dem, det fortjener de, synes jeg, sørlig mtp all politikken som har gått i motsatt retning siste tiårene. Eller?

 

Gjør det meg til et troll eller ond person (siden boligen din vil synke litt i verdi, for å gjøre plass for neste generasjoner som finner at stigen er dratt opp) , så får det så være, enhver objektiv utenforstående vil nok se hvem som er urimelig og troll, og hvem som ikke er det. Bøttekott til lavtlønte som burde koste 1.6 millioner,  bør ikke koste 2.5 millioner bare fordi alle som eier bolig vil trekke stigen opp etter seg, den strategien har vi sett mange andre steder hva fører til, og det er faktisk ikke langt unna IS synes jeg, se på "skid row" f.eks i USA, måten folk prises ut for å sendes på gata med beskjed "flytt da vel om du ikke liker at flertallet boligeiere innfører korrupt politikk for å gjøre det umulig for deg å få råd til å bo her"

Jeg er vel bare en rasist og et troll, lettere å angripe det enn fakta.

 

Og husk å klag til statistikkbanken til Oslo Kommune da, siden de sprer "myter" om Haugenstua. Kos deg med boligen og ikke tenk på de du tråkker på for å øke egen boligs verdi. De er bare bunnslam uansett. 

 

Takk for debatten 😏

Anonymkode: e0701...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://e24.no/privatoekonomi/i/1nGBpW/dette-har-foerstegangskjoepere-raad-til-i-oslo

De rødgrønne nekter å la små boliger bygges i Oslo , som er de eneste fattige folk har råd til å kjøpe. Men fordi de nekter å gi tillatelse til å bygge smått, får lavtlønnte folk ikke lenger råd til selv bøttekottene, de prises ut til rikfolket....

Er dette virkelig "arbeiderklasse" politikk, det høres mer ut som rikfolk som trekker stigen opp etter seg, grådig kapitalisme, hvor en bruker statens makt til å holde fattigfolket nede i grøfta, er det virkelig det venstresiden står for i 2020 ? 

Kan ikke bygge små boliger for da går boligprisen ned for de som allerede eier bolig, så la oss heller synge fine fraser og mene at alle bør bo i stor bolig (som de aldri får råd til)

Mens vi får avisene til å skrive om hvor snille vi er på venstresiden og hvor slemme kapitalistene er (kapitalistene som ber om å få bygge små boliger i Oslo, for de ser et skrikende behov)

 

Kjør "debatt" ? Noen som vil forklare seg ? Pleier å være mange kommunister online, hvordan kan dere stemme AP, om dere bryr dere om innvandrere og lavtlønte ?

Anonymkode: e0701...207

At noen gidder bo i det rottehølet Oslo er besynderlig.

Anonymkode: 3b7bd...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

At noen gidder bo i det rottehølet Oslo er besynderlig.

Anonymkode: 3b7bd...d04

Jeg kunne aldri bodd i Oslo. Men jobb og karriere spiller jo også en rolle. Jeg var arbeidsledig en god stund, søkte og søkte lenge uten hell. Beskjeden fra nav var da at jeg burde flytte nærmere Oslo for der er det flere jobber. Og hvis flere og flere må gjøre det er det jo ikke rart at det blir dyrt og trangt å bo i Oslo. 

Anonymkode: c497d...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne aldri bodd i Oslo. Men jobb og karriere spiller jo også en rolle. Jeg var arbeidsledig en god stund, søkte og søkte lenge uten hell. Beskjeden fra nav var da at jeg burde flytte nærmere Oslo for der er det flere jobber. Og hvis flere og flere må gjøre det er det jo ikke rart at det blir dyrt og trangt å bo i Oslo. 

Anonymkode: c497d...1b4

Smak og behag, jeg kunne knapt tenkt meg å bo noe annet sted enn i Oslo 😉.

Men dyrt er det, med dårlig økonomi ville jeg jo søkt meg til de rimeligere områder, det er ingen menneskerett å bo på Majorstua eller Sørenga. Også gjerne rimeligere med eldre leiligheter enn helt nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Smak og behag, jeg kunne knapt tenkt meg å bo noe annet sted enn i Oslo 😉.

Men dyrt er det, med dårlig økonomi ville jeg jo søkt meg til de rimeligere områder, det er ingen menneskerett å bo på Majorstua eller Sørenga. Også gjerne rimeligere med eldre leiligheter enn helt nye.

Det er ingen som snakker om menneskeretter her, vi snakker om hvilken politikk bør det være, bør politikerne strupe tilgangen på små boliger, eller ikke (I hele byen, ikke bare sentrum (og i og for seg i hele landet se AB over sin erfaring^)). Når en struper tilgangen, øker prisene !!!!

Det er som OPEC gjør med oljen, la oss lage mindre olje så oljeprisen stiger og vi med olje tjener mer penger

Det er bra for de med olje, men de uten olje taper på dette. 

Å strupe tilgangen på små boliger er bra for både de med store og små boliger, men de uten bolig som ønsker bolig taper tilsvarende pga at prisen blir unødvendig mye høyere for de uten bolig som ønsker å komme seg inn på boligmarkedet (mye pga politikk som favoriserer boligeiere på bekostning av de som ikke eier bolig, så det er viktig å komme inn ... )

Kan du ikke heller debattere dette, som er saken. Skal vi med bolig dra stigen opp etter oss, eller ikke, skal vi bry oss om de lavtlønte/kommende generasjoner, eller skal vi innføre politikk som ødelegger deres muligheter til gode liv , for å øke vår egen formue.

 

Det virker som at folk vrir og vrenger seg, for å slippe å innrømme, hey jeg eier bolig, jeg gir F i lavtlønte /flyktninger/ utlendinger / etc, jeg vil bare at boligen min skal øke i verdi på deres bekostning, det er greit, mener dere det, så si det og stå for det, ikke kom med "menneskerettigheter", dette er verdier og holdninger, som er greit å få frem i lyset, folk mener "høyresiden" er de slemme og onde og venstresiden er sosialister og snille og bryr seg om lavtlønte etc, men gang på gang viser det seg at dere er like ille begge to, og det er greit det sånn er mennesker, men stå for det, så får vi se hva som skjer når kommende generasjoner ser hva det er dere driver på med, og om dere tror at dette vil føre til et land med en god fremtid....

Dette går i dass, jeg prøver å få dere til å våkne opp, innse deres egne holdninger og hvordan de ikke kan fortsette, før det er for sent.

Tilfeldigvis fører også innvandringspolitikken dere røde står for, til at boligprisene presses opp enda mer, rart sammentreff. Men det er nok bare gode intensjoner bak det også, sikkert 😑

 

TL_DR: Dere som eier bolig, bevisst eller ubevisst, ødelegger landet gjennom politikken dere fører. Dere bør først innse det, stå for det, og ta et verdi valg, er det virkelig dette Norge vi vil etterlate oss, er det dette vi i Norge står for? Det er opp til dere. Men for guds skyld, ikke kom med bortforklaringer eller avsporinger, dette er viktige saker. Stå for det. Og ta et valg. Vær ærlige med dere selv og med resten av landet.

Anonymkode: e0701...207

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som snakker om menneskeretter her, vi snakker om hvilken politikk bør det være, bør politikerne strupe tilgangen på små boliger, eller ikke (I hele byen, ikke bare sentrum (og i og for seg i hele landet se AB over sin erfaring^)). Når en struper tilgangen, øker prisene !!!!

Det er som OPEC gjør med oljen, la oss lage mindre olje så oljeprisen stiger og vi med olje tjener mer penger

Det er bra for de med olje, men de uten olje taper på dette. 

Å strupe tilgangen på små boliger er bra for både de med store og små boliger, men de uten bolig som ønsker bolig taper tilsvarende pga at prisen blir unødvendig mye høyere for de uten bolig som ønsker å komme seg inn på boligmarkedet (mye pga politikk som favoriserer boligeiere på bekostning av de som ikke eier bolig, så det er viktig å komme inn ... )

Kan du ikke heller debattere dette, som er saken. Skal vi med bolig dra stigen opp etter oss, eller ikke, skal vi bry oss om de lavtlønte/kommende generasjoner, eller skal vi innføre politikk som ødelegger deres muligheter til gode liv , for å øke vår egen formue.

 

Det virker som at folk vrir og vrenger seg, for å slippe å innrømme, hey jeg eier bolig, jeg gir F i lavtlønte /flyktninger/ utlendinger / etc, jeg vil bare at boligen min skal øke i verdi på deres bekostning, det er greit, mener dere det, så si det og stå for det, ikke kom med "menneskerettigheter", dette er verdier og holdninger, som er greit å få frem i lyset, folk mener "høyresiden" er de slemme og onde og venstresiden er sosialister og snille og bryr seg om lavtlønte etc, men gang på gang viser det seg at dere er like ille begge to, og det er greit det sånn er mennesker, men stå for det, så får vi se hva som skjer når kommende generasjoner ser hva det er dere driver på med, og om dere tror at dette vil føre til et land med en god fremtid....

Dette går i dass, jeg prøver å få dere til å våkne opp, innse deres egne holdninger og hvordan de ikke kan fortsette, før det er for sent.

Tilfeldigvis fører også innvandringspolitikken dere røde står for, til at boligprisene presses opp enda mer, rart sammentreff. Men det er nok bare gode intensjoner bak det også, sikkert 😑

 

TL_DR: Dere som eier bolig, bevisst eller ubevisst, ødelegger landet gjennom politikken dere fører. Dere bør først innse det, stå for det, og ta et verdi valg, er det virkelig dette Norge vi vil etterlate oss, er det dette vi i Norge står for? Det er opp til dere. Men for guds skyld, ikke kom med bortforklaringer eller avsporinger, dette er viktige saker. Stå for det. Og ta et valg. Vær ærlige med dere selv og med resten av landet.

Anonymkode: e0701...207

Jeg er ikke uenig i at det bør bygges flere små boliger.

 

En digresjon - jeg forstår ikke hvorfor du bestandig skal bruke utheving og undersktrekning i innleggene dine.Du tror kanskje det tydeliggjør budskapet, men jeg mener det har motsatt effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg sier ikke det er lite innvandrere på Haugenstua, det er mer der en noe annet sted. Men det er fortsatt en 20 prosent norske. Riktignok få barnefamilier. Det som sånne høyreekstreme som TS ofte glemmer er att de innvandrede er ikke alle muslimer. Det er sikkert ikke halvparten en gang. Derimot er det all slags follk. Og nedsnakking av disse områdene som de høyreekstreme bedriver er jo med å ødelegge enda mer. DVS ryktet til stedet. Og når man da drar inn IS også, da må man begynne å lure altså.

 

Jeg liker ikke utviklingen det spøtt, men jeg føler ikke behov for å dra ned bydeler slik TS gjør for å innbille seg att han vinner debatten. Vedkommende er lite kjent i oslo tydeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.2.2020 den 18.38, AnonymBruker skrev:

https://e24.no/privatoekonomi/i/1nGBpW/dette-har-foerstegangskjoepere-raad-til-i-oslo

De rødgrønne nekter å la små boliger bygges i Oslo , som er de eneste fattige folk har råd til å kjøpe. Men fordi de nekter å gi tillatelse til å bygge smått, får lavtlønnte folk ikke lenger råd til selv bøttekottene, de prises ut til rikfolket....

Er dette virkelig "arbeiderklasse" politikk, det høres mer ut som rikfolk som trekker stigen opp etter seg, grådig kapitalisme, hvor en bruker statens makt til å holde fattigfolket nede i grøfta, er det virkelig det venstresiden står for i 2020 ? 

Kan ikke bygge små boliger for da går boligprisen ned for de som allerede eier bolig, så la oss heller synge fine fraser og mene at alle bør bo i stor bolig (som de aldri får råd til)

Mens vi får avisene til å skrive om hvor snille vi er på venstresiden og hvor slemme kapitalistene er (kapitalistene som ber om å få bygge små boliger i Oslo, for de ser et skrikende behov)

 

Kjør "debatt" ? Noen som vil forklare seg ? Pleier å være mange kommunister online, hvordan kan dere stemme AP, om dere bryr dere om innvandrere og lavtlønte ?

Anonymkode: e0701...207

Hvor små bør leilighetene være?

Tror jeg hadde fått klaus i et bøttekott som dette:

 

Anonymkode: 3b7bd...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor små bør leilighetene være?

Tror jeg hadde fått klaus i et bøttekott som dette:

 

Anonymkode: 3b7bd...d04

Jeg bodde faktisk i noe lignende når jeg var yngre. Var null problem. :) jeg jobbet og studerte så var alltid på farta. Hadde kun bodd i kollektiv før, så jeg satte utrolig pris på å ha noe helt uten å dele :) nå med mann og barn hadde det absolutt ikke gått, men jeg bodde der i tre år å stor trivdes :)

Anonymkode: c497d...1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...