Gå til innhold

Kjære dr Kveim, kan du være så snill å hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

orker ikke mer

Først vil jeg si at dette ikke er noe tulle innlegg.

Jeg er en jente i midten av 20 årene. Problemet mitt er kort og godt at jeg ser ut som en gutt. Dette er ikke bare noe jeg innbiller meg, det er nemlig noe jeg får høre nesten hver gang jeg går ut blant folk. Kanskje det ikke alltid blir sagt noe, men folk glor og ler. La meg forsikre deg om at jeg føler med en gang når noen glor på meg. Treffer jeg på en flokk med unger når jeg er ute og går, kan jeg garantere at jeg får slengt etter meg spørsmålet "er du gutt eller jente?". Skal jeg ta bussen og det sitter noen ungdommer der når jeg kommer på, er det garantert at det blir latter og høylytte kommentarer om utseendet til personen som nettopp kom på. Gutter plystrer sarkastisk etter meg. "Skikkelig" voksne folk sier som regel ikke noe, de bare glor og prøver å late som ingenting. Jeg opplevde til og med en gang, da jeg skulle legges inn på sykehus, at sykepleieren trodde de hadde fått feil journal da jeg skulle tildeles rom. Hun trodde selvfølgelig at jeg var en gutt, og da kunne jeg jo ikke ligge på "dame" rom. Eller når jeg skal hente pakker på posten, noen ganger blir jeg bedt om å signere på hente-lappen, siden jeg henter pakken for hun som skal ha den, hvis du forstår hva jeg mener.

Jeg har begynt på et par utdannelser, men jeg har bare måttet slutte, for jeg gruet meg til å gå hver dag, jeg orket ikke stå opp, så til slutt har jeg bare måttet slutte altså. Hver dag på skolen så vanket det kommentarer.

Samme gjelder med jobbene jeg har hatt, jeg har til slutt ikke orket mer, og sluttet.

Nå kan det gå dager mellom hver gang jeg går ut, jeg går omtrent bare ut når det er noe jeg absolutt må gjøre. Har ikke tall på alle nettene jeg ikke får sove pga dette. Eneste jeg er sikker på er at jeg ikke orker dette her særlig mye lenger. Jeg kommer aldri til å fungere skikkelig i en jobb, hvis jeg i det hele tatt får meg noe jobb da.... Utseendet mitt er nemlig oxo et problem når jeg søker jobber.

Derfor lurer jeg på, vet du om en klinikk eller noen som kan hjelpe meg med dette problemet mitt? eller kanskje du kan hjelpe meg? jeg er desperat.... Jeg forventer ikke å bli noe fotomodell, men jeg håper at folk skal kunne se meg uten å måtte lure på om jeg er gutt eller jente. Det må da finnes noen som kan hjelpe meg med dette? Jeg ser jo gutter som har skifta kjønn som ser mer ut som jenter enn det jeg gjør.

HJELP!!!!!!!!!!!!!!!!!! :(

Jeg tok opp dette her med legen min for et par år siden, men jeg fikk som svar at jeg kom jo til å få et helvete, men det helvete kan umulig være verre enn det helvetet jeg lever i nå.

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg

Hvis du ønsker å markere din kvinnelighet, foreslår jeg at du satser på frisyre, klesdrakt, makeup o.l. før du tenker på kirurgi.

Det høres også ut som om du har det litt vanskelig med følelsene dine. Kanskje du skulle ta en prat med en psykolog, som jo ofte kan gi gode råd. Hvis dere sammen skulle finne at det er aktuelt med en operasjon, kan du kontakte en plastisk kirurg for konsultasjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...