Gå til innhold

Utenlandsk psykiater


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dumt spørsmål, jeg sliter med å forstå psykiateren min.hen er fra øst Europa og har en aksent. Har allerede store vansker med å konsentrere meg så sliter med å henge med når hen snakker og stiller spørsmål. Bortsett fra det virker hen veldig kompetent og veldig hyggelig. Men det med språket plager meg, men hvordan kan jeg si i fra , burde jeg si ifra? Føler det blir litt frekt. 

Anonymkode: 29d37...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål, jeg sliter med å forstå psykiateren min.hen er fra øst Europa og har en aksent. Har allerede store vansker med å konsentrere meg så sliter med å henge med når hen snakker og stiller spørsmål. Bortsett fra det virker hen veldig kompetent og veldig hyggelig. Men det med språket plager meg, men hvordan kan jeg si i fra , burde jeg si ifra? Føler det blir litt frekt. 

Anonymkode: 29d37...be9

Er jo bare å si at du har problemer med å forstå hva den sier og tror nok den har hørt det før. Nei det er ikke frekt å si ifra om en sier det på en ok måte og å si ifra bidrar jo til å bedre helsehjelpen for god kommunikasjon er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dumt spørsmål, jeg sliter med å forstå psykiateren min.hen er fra øst Europa og har en aksent. Har allerede store vansker med å konsentrere meg så sliter med å henge med når hen snakker og stiller spørsmål. Bortsett fra det virker hen veldig kompetent og veldig hyggelig. Men det med språket plager meg, men hvordan kan jeg si i fra , burde jeg si ifra? Føler det blir litt frekt. 

Anonymkode: 29d37...be9

ja det burde du. forklar at du har litt problemer med å forstå og be ham snakke saktere, still også flere spørsmål underveis og si "nå må jeg se om jeg har forstått deg riktig". 

Anonymkode: fbe9f...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og hatt utenlands behandler. Det jeg synes var vanskeligst var at hen ikke forstod nyansene i det jeg fortalte. Var så tydelig at vi snakket forbi hverandre. Utrolig slitsomt. Jeg ville absolutt tatt det opp, blir det ikke bedre ville jeg bedt om ny behandler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , føler at jeg sitter å sier unnskyld, hva sa du ganske ofte, pluss jeg tror ikke hun helt forstår meg. Får prøve å si det og se, vil helst ikke bytte for jeg liker henne. 

Anonymkode: 29d37...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, kupton skrev:

På landsbasis er dette et enormt problem. Men dette er en av "elefantene i rommet" som det ikke skal snakkes om på offisielt hold.

Jeg var hos en overlege (ikke psykiatri) som ikke klarte å forstå om jeg sa at jeg var på vei på ferie eller om jeg var på ferie der. Vi snakket kjempelenge om det og på slutten av timen lurte hun på om jeg bodde der så jeg kunne komme tilbake... 

Anonymkode: 2cc53...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

På landsbasis er dette et enormt problem. Men dette er en av "elefantene i rommet" som det ikke skal snakkes om på offisielt hold.

Tusen, tusen , tusen takk!!!! Jeg forstår ikke min psykiater heller. Det blir rett og slett « god dag  mann økseskaft «. Det oppleves uverdig og svært frustrerende å slite psykisk og ikke kunne kommunisere med den som skal hjelpe. 

Anonymkode: 7745d...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen, tusen , tusen takk!!!! Jeg forstår ikke min psykiater heller. Det blir rett og slett « god dag  mann økseskaft «. Det oppleves uverdig og svært frustrerende å slite psykisk og ikke kunne kommunisere med den som skal hjelpe. 

Anonymkode: 7745d...120

Ja trist at det er sånn. 

Anonymkode: 29d37...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...