Gå til innhold

Hvorfor kan ingen hjelpe meg? Er det slik livet skal være?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Jeg er ikke unormal, men jeg føler og reagerer unormalt (men det hjelper egentlig lite, for jeg vil ikke føle og reagere som jeg gjør. Det er ingen god følelse å vite at man reagerer unormalt).

For øvrig; Ingen har forklart meg det sånn som du har gjort idag, så svaret ditt var til kjempestor hjelp for meg. Nå vet jeg at jeg i årevis har lett etter noe som ikke finnes.

Jeg må også si at jeg mener det ikke har noe med forventning å gjøre slik du også skrev noe om i svaret ditt. Jeg har heller ikke forventet at noen skal fjerne min smerte. Men jeg har derimot vært dum som har trodd at det finnes eksperter på dette som kunne fortelle meg løsningen/hva jeg skal gjøre - og så er rett og slett løsningen så «enkel» som du skriver i ditt svar.. jeg har altså lett etter en mer avansert løsning som ikke finnes.. 

Hjertelig takk! Svaret ditt betyr enormt mye for meg!

Anonymkode: 02b42...845

Må korrigere det jeg skrev om forventning: det ble feil, for jeg har forventet at det finnes en mer avansert løsning. 

Anonymkode: 02b42...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, kupton skrev:

Hvis du reagerer unormalt i forhold til de fleste, har du er et unormalt reaksjonsmønster.

Så kommer vi tilbake til har/ER problematikken: Har en schizofreni eller ER en schizofren? Har en et unormalt reaksjonsmønster hva gjelder vonde følelser eller ER en unormal?

Er jeg dum fordi jeg ikke har skjønt dette før? Jeg føler det slik. 

Anonymkode: 02b42...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.2.2020 den 11.55, kupton skrev:

Jeg tror noen har en urealistisk forventning til hjelp for vonde følelser. Etter min mening er det to punkter i dette en kan merke seg:

1. Det viktigste både med vonde følelser og annen smerte er at en må holde ut. Vanligvis blir det bedre med tiden. Vonde følelser er en del av livet.

2. Gode opplevelser/aktiviteter lindrer smerten. Hva dette er, er individuelt. Det kan være en tur ut enten det er hard mosjon eller en koselig kaffetur. Det kan være en film, god musikk, en kaffeprat med en hyggelig person osv osv. Ikke noe psykiatritiltak, men vanlige, hyggelige tiltak en kan gjøre i hverdagen.

Jeg siterte deg i feil innlegg når jeg spurte om jeg er slik jeg føler meg (dum) fordi jeg ikke har skjønt dette tidllgere. Det var dette innlegget jeg skulle sitere. Takk for evt svar. 

Anonymkode: 02b42...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...