Gå til innhold

ISW/kupton/andre. Melatonin, elendig informasjon...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjøpte Bio-melatonin kompleks 1 mg tabletter og det står jeg skal ta 1 ved leggetid. Men hva menes med leggetid, hvor ca lang tid før jeg ønsker å sove bør den taes? Har brukt Circadin og den skal taes 1-2 timer før leggetid. Hva med denne? Synes det var elendig informasjon, ingen pakningsvedlegg eller noe og glemte å spørre på apoteket.

Anonymkode: a8935...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, Dorthe skrev:

En halv time før leggetid står det på Pharmanord.no.

Takk Dorthe!!

Anonymkode: a8935...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tror jeg bare du må bruke egne erfaringer fra tidligere bruk av melatonin. Hvis du blir trøtt etter en time av å ta melatonin, tar du den en time før leggetid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ISW skrev:

Her tror jeg bare du må bruke egne erfaringer fra tidligere bruk av melatonin. Hvis du blir trøtt etter en time av å ta melatonin, tar du den en time før leggetid.

 

Hvis jeg vil kjøpe melatonin, hva er det sterkeste en kan få kjøpt reseptfritt i mg? Og hvor får en kjøpt det? Om du vet og gidder svare hadde jeg satt pris på det. Eller andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, tilstede skrev:

Hvis jeg vil kjøpe melatonin, hva er det sterkeste en kan få kjøpt reseptfritt i mg? Og hvor får en kjøpt det? Om du vet og gidder svare hadde jeg satt pris på det. Eller andre. 

For å være ærlig har jeg ikke så stor oversikt over hvilke produkter som finnes på markedet i Norge siden dette ble tillatt som kosttilskudd 01.01.20. 
 

Uansett må man vel bare bruke den styrken som hjelper? Melatonin er ikke et giftig stoff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, tilstede skrev:

Hvis jeg vil kjøpe melatonin, hva er det sterkeste en kan få kjøpt reseptfritt i mg? Og hvor får en kjøpt det? Om du vet og gidder svare hadde jeg satt pris på det. Eller andre. 

Jeg spurte på apoteket sist jeg hentet ut Circadin. Da fikk jeg beskjed om at reseptfritt kan selges opp til 1mg, og at det ikke er depot. Så jeg fortsetter med Circadin, som er 2mg. depot.

Anonymkode: d3be4...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ISW skrev:

Her tror jeg bare du må bruke egne erfaringer fra tidligere bruk av melatonin. Hvis du blir trøtt etter en time av å ta melatonin, tar du den en time før leggetid.

 

Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg tror melatonin virker raskere enn circadin, siden circadin er depot og skal virke hele natten, mens melatonin skal virke i innsovingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2020 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Kjøpte Bio-melatonin kompleks 1 mg tabletter og det står jeg skal ta 1 ved leggetid. Men hva menes med leggetid, hvor ca lang tid før jeg ønsker å sove bør den taes? Har brukt Circadin og den skal taes 1-2 timer før leggetid. Hva med denne? Synes det var elendig informasjon, ingen pakningsvedlegg eller noe og glemte å spørre på apoteket.

Anonymkode: a8935...f96

Uttrykket "Ved leggetid" ville jeg  tolket som "når/like før du legger deg". Har ikke brukt melatonin selv, men hos en annen står det (fra legen): "12 timer før OPPVÅKNINGS-tid". Det blir da noe før vedkommende legger seg.  Virker da etter ca 1 time, men det er selvfølgelug individuelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, ISW skrev:

For å være ærlig har jeg ikke så stor oversikt over hvilke produkter som finnes på markedet i Norge siden dette ble tillatt som kosttilskudd 01.01.20. 
 

Uansett må man vel bare bruke den styrken som hjelper? Melatonin er ikke et giftig stoff. 

Ok. Tusen takk for svar🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ISW skrev:

For å være ærlig har jeg ikke så stor oversikt over hvilke produkter som finnes på markedet i Norge siden dette ble tillatt som kosttilskudd 01.01.20. 
 

Uansett må man vel bare bruke den styrken som hjelper? Melatonin er ikke et giftig stoff. 

Alt er skadelig i for store doser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...