Gå til innhold

Når hjelpeapparatet ikke klarer og samarbeide


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste tråden til JR  «Føler meg klemt i midten mellom to forskjellige team»

Har stått i samme situasjon selv, og blitt slitt i stykker av to forskjellige behandlere med ulikt syn. Men dette var for 15 år siden. Trodde dette var avlegs. Men tydeligvis ikke.
Er enkelte som jobber i hjelpeapparat så blinde at de ikke ser hvor hvor hardt denne uenigheten rammer brukerene/pasientene. Er det å samarbeide så vanskelig? er det prestisje som ligger bak? Bare undrer. 
Fikk så vondt av JR som må stå i dette i 2020. 

 

 

Anonymkode: 94ba6...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med mindre man er psykisk utviklingshemmet så klarer vel de fleste å styre mellom forskjellige etater selv. Bortsett fra det så er det jo ens eget valg hva slags hjelp en ønsker og eventuelt ønsker å si opp.

Anonymkode: e5982...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre man er psykisk utviklingshemmet så klarer vel de fleste å styre mellom forskjellige etater selv. Bortsett fra det så er det jo ens eget valg hva slags hjelp en ønsker og eventuelt ønsker å si opp.

Anonymkode: e5982...665

Foreslår at du leser tråden Føler meg klemt i midten mellom to forskjellige team. før du uttaler deg. Den handler om noe helt annet.

Anonymkode: 94ba6...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Leste tråden til JR  «Føler meg klemt i midten mellom to forskjellige team»

Har stått i samme situasjon selv, og blitt slitt i stykker av to forskjellige behandlere med ulikt syn. Men dette var for 15 år siden. Trodde dette var avlegs. Men tydeligvis ikke.
Er enkelte som jobber i hjelpeapparat så blinde at de ikke ser hvor hvor hardt denne uenigheten rammer brukerene/pasientene. Er det å samarbeide så vanskelig? er det prestisje som ligger bak? Bare undrer. 
Fikk så vondt av JR som må stå i dette i 2020. 

 

 

Anonymkode: 94ba6...756

Takk, setter pris på støtten! Det kan hende jeg har fått det til å høres verre ut enn det er, jeg liker egentlig begge to. Men litt vanskelig når jeg merker de ikke er helt enige om veien videre.

For å svare på spørsmålet ditt om det er prestisje eller noe annet; Det kan hende de blir ført statistikk eller noe på hvor mange som blir bedre? Og derfor blir kanskje noen opptatt av hva som er det beste for deres team og ikke helheten? Men jeg vet ikke altså. I mitt tilfelle antar jeg at det kanskje er slik for OCDteamet. Der blir det ført mye statistikk. Så da er vel egentlig konklusjonen prestisje.

 

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre man er psykisk utviklingshemmet så klarer vel de fleste å styre mellom forskjellige etater selv. Bortsett fra det så er det jo ens eget valg hva slags hjelp en ønsker og eventuelt ønsker å si opp.

Anonymkode: e5982...665

Jeg kan velge selv om jeg vil ha behandling ja, men får ikke velge team selv. Jeg søkte hjelp hos OCD teamet, men pga psykose-symptomer måtte jeg til et psykoseteam. Jeg antar jeg kunne sagt nei til dem, men da hadde jeg heller ikke fått hjelp av OCD teamet. Det var viktig å vite om jeg hadde realitetsbrist i tvangen eller ikke.. og de er psykoseteamet som tar seg av

Endret av J.R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, J.R. skrev:

For å svare på spørsmålet ditt om det er prestisje eller noe annet; Det kan hende de blir ført statistikk eller noe på hvor mange som blir bedre? Og derfor blir kanskje noen opptatt av hva som er det beste for deres team og ikke helheten? Men jeg vet ikke altså. I mitt tilfelle antar jeg at det kanskje er slik for OCDteamet. Der blir det ført mye statistikk. Så da er vel egentlig konklusjonen prestisje.

 

 

Det var kanskje litt slemt av meg å si prestisje. Mulig de er faglig uenige med forskjellige inngangsvinkler til saken. Jeg vet de kan skje i andre yrker, så kan helt sikkert skje i psykiatrien også.

Endret av J.R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, J.R. skrev:

Det var kanskje litt slemt av meg å si prestisje. Mulig de er faglig uenige med forskjellige inngangsvinkler til saken. Jeg vet de kan skje i andre yrker, så kan helt sikkert skje i psykiatrien også.

Fint at du klarer å se det på den måten.

Det var bare jeg som fikk et gufs fra fortiden.

Anonymkode: 94ba6...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare jeg som fikk et gufs fra fortiden.

Det skjønner jeg, og håper det går bra!

Endret av J.R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...