Gå til innhold

Depresjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er deprimert, men vet ikke hvor lenge jeg skal vente før jeg bør kontakte helsevesenet. Hver dag tenker jeg at det blir bedre dagen etter, men det gjør ikke det. Selv om jeg har vært deprimert før også så har jeg ennå ikke funnet noe som hjelper og derfor føler jeg meg nokså frustrert.

Anonymkode: 8fdf2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er deprimert, men vet ikke hvor lenge jeg skal vente før jeg bør kontakte helsevesenet. Hver dag tenker jeg at det blir bedre dagen etter, men det gjør ikke det. Selv om jeg har vært deprimert før også så har jeg ennå ikke funnet noe som hjelper og derfor føler jeg meg nokså frustrert.

Anonymkode: 8fdf2...376

Hvor lenge har det vart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er grunnen til at du er deprimert da? For å komme ut av depresjon så må du jo gjøre noe med grunnen til at du er deprimert. Er du ensom? Har du ingen venner?

Anonymkode: 88f2b...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Villanda skrev:

Hvor lenge har det vart?

 

33 minutter siden, Villanda skrev:

Hvor lenge har det vart?

I ca 1 måned

Anonymkode: 8fdf2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du er deprimert da? For å komme ut av depresjon så må du jo gjøre noe med grunnen til at du er deprimert. Er du ensom? Har du ingen venner?

Anonymkode: 88f2b...3ff

Hadde jeg bare visst hva som er grunnen då hadde det vært så mye lettere å gjøre noe med det, men det er ikke noe helt konkret å sette fingeren på. Eller kanskje, men det er ting som ikke kan endres og når jeg er deprimert henger jeg keg opp i de destruktive tankene. Jeg har venner og jeg er kun endom med tankene mine og ikke ellers.

Anonymkode: 8fdf2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg bare visst hva som er grunnen då hadde det vært så mye lettere å gjøre noe med det, men det er ikke noe helt konkret å sette fingeren på. Eller kanskje, men det er ting som ikke kan endres og når jeg er deprimert henger jeg keg opp i de destruktive tankene. Jeg har venner og jeg er kun endom med tankene mine og ikke ellers.

Anonymkode: 8fdf2...376

Ok, du får vel ta kontakt med helsevesenet når depresjonen din faktisk går utover livet ditt da.

Og siden du har så gode venner så kan du jo bare snakke med de også om nedstemthet en din.

Anonymkode: 88f2b...3ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er grunnen til at du er deprimert da? For å komme ut av depresjon så må du jo gjøre noe med grunnen til at du er deprimert. Er du ensom? Har du ingen venner?

Anonymkode: 88f2b...3ff

Det er ikke alltid det er en spesiell grunn til at en er deprimert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg bare visst hva som er grunnen då hadde det vært så mye lettere å gjøre noe med det, men det er ikke noe helt konkret å sette fingeren på. Eller kanskje, men det er ting som ikke kan endres og når jeg er deprimert henger jeg keg opp i de destruktive tankene. Jeg har venner og jeg er kun endom med tankene mine og ikke ellers.

Anonymkode: 8fdf2...376

Jeg synes du burde gå til fastlegen.  

Hvis en er litt nedstemt så synes jeg en kan bruke vennene sine, men ved en depresjon så synes jeg at en burde bruke fagfolk. Og heller ha venner som støttespillere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie321 skrev:

Det er ikke alltid det er en spesiell grunn til at en er deprimert. 

Nei, det er rart.

Anonymkode: 8fdf2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg synes du burde gå til fastlegen.  

Hvis en er litt nedstemt så synes jeg en kan bruke vennene sine, men ved en depresjon så synes jeg at en burde bruke fagfolk. Og heller ha venner som støttespillere. 

Da gjør jeg det. Takk for rådet.

Anonymkode: 8fdf2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, emilie321 skrev:

Det er ikke alltid det er en spesiell grunn til at en er deprimert. 

Dette er viktig å påpeke.

Når man opplever funksjonsnedsettende depresjoner uten klar ytre årsak (endogen depresjon), bør man oppsøke hjelp. Det blir ikke nødvendigvis bedre av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Undulaten skrev:

Bra du vil oppsøke fastlegen. Det rådet ville jeg også gitt. 

Okey, jeg tar det med meg videre.

Anonymkode: 8fdf2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Janus30 skrev:

Dette er viktig å påpeke.

Når man opplever funksjonsnedsettende depresjoner uten klar ytre årsak (endogen depresjon), bør man oppsøke hjelp. Det blir ikke nødvendigvis bedre av seg selv. 

Så det er det det er. Jeg hadde ikke noe ord på den type depresjon.

Anonymkode: 8fdf2...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...