Gå til innhold

Nektet innsyn i epikrise!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan være mange grunner til det. Jeg ble nektet innsyn i en vurdering av meg da hun mente jeg var for syk og ustabil til å takle det. Det var en behandler jeg hadde under innleggelse på DPS. Det to år siden da og jeg skal få innsyn i det nå. Tror fortsatt det blir tøft å lese, men jeg vet sånn ca hva som står der da jeg og min behandler har snakket om det. 

Du må nesten ringe og spørre for å viste eksakt grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nektes man innsyn dersom epikrisen inneholder ord som drapstrusler?

Anonymkode: 3aca0...07e

Skal du drepe noen?

Anonymkode: 3b601...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nektes man innsyn dersom epikrisen inneholder ord som drapstrusler?

Anonymkode: 3aca0...07e

Tja. Uten at jeg vil utdype så ble jeg nektet innsyn i forbindelse med vurdering av om jeg kunne skade noen. Uten at jeg har gjort det, men jeg hadde rimelig ustabile tanker og lyster en stund. Som ikke gjaldt drap da, men noe annet. 

Så hvis du har kommet med trusler kan det være at de har skrevet noe om hvorvidt de tenker det er realistisk at du kunne gjøre noe slikt eller ikke. 

Denne huker jeg av som anonym da jeg ikke vil ha det søkbart på min bruker. 

Anonymkode: da7ce...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Uten at jeg vil utdype så ble jeg nektet innsyn i forbindelse med vurdering av om jeg kunne skade noen. Uten at jeg har gjort det, men jeg hadde rimelig ustabile tanker og lyster en stund. Som ikke gjaldt drap da, men noe annet. 

Så hvis du har kommet med trusler kan det være at de har skrevet noe om hvorvidt de tenker det er realistisk at du kunne gjøre noe slikt eller ikke. 

Denne huker jeg av som anonym da jeg ikke vil ha det søkbart på min bruker. 

Anonymkode: da7ce...539

Ok. Men var dette epikrise eter innleggelse? Eller var det et eget notat der det kun sto vurderingen om du kunne utgjøre en fare eller ikke?

Jeg vet ikke hvorfor de har skjult alle nyere epikrisene nå så merker jeg blir litt paranoid ifh hva som de kan ha skrevet der som er så hemmelig

Anonymkode: 3aca0...07e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men var dette epikrise eter innleggelse? Eller var det et eget notat der det kun sto vurderingen om du kunne utgjøre en fare eller ikke?

Jeg vet ikke hvorfor de har skjult alle nyere epikrisene nå så merker jeg blir litt paranoid ifh hva som de kan ha skrevet der som er så hemmelig

Anonymkode: 3aca0...07e

Det var et eget notat. Jeg visste ikke om det før for sånn snart ett år siden. 

Anonymkode: da7ce...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor?

Anonymkode: 3aca0...07e

Det skal ganske mye til for at du ikke får tilgang til hele journalen din. Reglene for dette fremkommer her: https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/pasient-og-brukerrettighetsloven-med-kommentarer/rett-til-journalinnsyn

Det skal fremgå av journalen din at du er nektet innsyn i deler av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...