Gå til innhold

Lite spørsmål


Ninkenpoo

Anbefalte innlegg

Lurer på det med brintellix den skal jo vere så å sei bivirknings fri, spes mtp sexlyst og vektøkning. Men den virker ikkje mot angst, ser noen bruker 75mg effexor som tillegg mot angsten. Er du da ikkje like langt mtp bivirkninger da? Effexor er vel ekstrem med nedsatt sexlyst og vektøkning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Ninkenpoo skrev:

Lurer på det med brintellix den skal jo vere så å sei bivirknings fri, spes mtp sexlyst og vektøkning. Men den virker ikkje mot angst, ser noen bruker 75mg effexor som tillegg mot angsten. Er du da ikkje like langt mtp bivirkninger da? Effexor er vel ekstrem med nedsatt sexlyst og vektøkning? 

Personlig fikk jeg masse bivirkninger av effexor, 

Anonymkode: 38255...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ninkenpoo skrev:

Hvordan er forskjellen på wellburtin og brintellix mtp angst virkning og bivirkninger?

Jeg har ikke prøvd Brintellix, men Wellbutrin fikk jeg voldsomt sinne og mye angst av. Så den sluttet jeg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ninkenpoo skrev:

Effexor er vel ekstrem med nedsatt sexlyst og vektøkning? 

Nei, jeg merker i alle fall ingenting til det. Som alt annet av medisiner så er det individuelt hvordan man reagerer mtp bivirkninger. 

Anonymkode: bc75a...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Ninkenpoo skrev:

Av kun 75mg eller høgere dose? Eller har dose ingenting å sei? Hvilke bivirkninger fikk du?

Vet ikke om dosen har noe å si. Men bivirkningene merket jeg med en gang. Jeg husker ikke hvilken dose jeg startet på men endte opp på max dose etterhvert. Den verste bivirkningen var at jeg raste opp i vekt. Gikk opp 15 kg. Bortsett fra da det følge jeg at hjertet raste, ble skikkelig rastløs og bare måtte bevege meg . 

Anonymkode: 38255...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dosen har noe å si. Men bivirkningene merket jeg med en gang. Jeg husker ikke hvilken dose jeg startet på men endte opp på max dose etterhvert. Den verste bivirkningen var at jeg raste opp i vekt. Gikk opp 15 kg. Bortsett fra da det følge jeg at hjertet raste, ble skikkelig rastløs og bare måtte bevege meg . 

Anonymkode: 38255...fca

Var bare litt bekymret siden brintellix ikkje fungerer på angsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2020 den 9.48, Ninkenpoo skrev:

Var bare litt bekymret siden brintellix ikkje fungerer på angsten

Har du forsøkt Brintellix og selv erfart at den ikke virker mot angst eller er det noe du bare har lest? Jeg har hørt om pasienter som opplever bedring av angst når de går på Brintellix og om du leser under Egenskaper i Felleskatalogen står det: "Denne multimodale aktiviteten anses å være ansvarlig for de antidepressive og angstdempende effektene og for bedring av kognitiv funksjon, læring og hukommelse observert i dyrestudier." Vil understreke at det gjelder dyrestuder, men kjenner en personlig som har hatt positiv effekt mot angst.

Jeg har selv gått på Brintellix de siste 4 årene og opplever bedring på tilbakevendende depresjon, men har ikke angstproblematikk og kan ikke uttale meg om det. Opplevde kun små, ubetydelige bivirkninger de to første ukene i oppstarten mens nå merker jeg ingenting til medisinen i det daglige. Går på 10 mg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper for de fleste virker Brintellix bedre mot angst enn Wellbutrin.   Var veldig forberedt på uro og søvnvansker da jeg starta på Wellbutrin. Mot depresjon da. Det kom ikke. 

Mot den libidogreia sies det at tillegg av Tolvon skal kunne hjelpe. Skjedde aldri her, men kanskje rart, men Lamictal derimot

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Villanda skrev:

Tipper for de fleste virker Brintellix bedre mot angst enn Wellbutrin.   Var veldig forberedt på uro og søvnvansker da jeg starta på Wellbutrin. Mot depresjon da. Det kom ikke. 

Mot den libidogreia sies det at tillegg av Tolvon skal kunne hjelpe. Skjedde aldri her, men kanskje rart, men Lamictal derimot

 

 

Fikk du nedsatt libido av Lamictal? 

Anonymkode: e9baa...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.2.2020 den 12.48, Eva Sofie skrev:

Har du forsøkt Brintellix og selv erfart at den ikke virker mot angst eller er det noe du bare har lest? Jeg har hørt om pasienter som opplever bedring av angst når de går på Brintellix og om du leser under Egenskaper i Felleskatalogen står det: "Denne multimodale aktiviteten anses å være ansvarlig for de antidepressive og angstdempende effektene og for bedring av kognitiv funksjon, læring og hukommelse observert i dyrestudier." Vil understreke at det gjelder dyrestuder, men kjenner en personlig som har hatt positiv effekt mot angst.

Jeg har selv gått på Brintellix de siste 4 årene og opplever bedring på tilbakevendende depresjon, men har ikke angstproblematikk og kan ikke uttale meg om det. Opplevde kun små, ubetydelige bivirkninger de to første ukene i oppstarten mens nå merker jeg ingenting til medisinen i det daglige. Går på 10 mg.

Hvilken bivirkninger fikk du? Kan den tas på kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.2.2020 den 12.48, Eva Sofie skrev:

Har du forsøkt Brintellix og selv erfart at den ikke virker mot angst eller er det noe du bare har lest? Jeg har hørt om pasienter som opplever bedring av angst når de går på Brintellix og om du leser under Egenskaper i Felleskatalogen står det: "Denne multimodale aktiviteten anses å være ansvarlig for de antidepressive og angstdempende effektene og for bedring av kognitiv funksjon, læring og hukommelse observert i dyrestudier." Vil understreke at det gjelder dyrestuder, men kjenner en personlig som har hatt positiv effekt mot angst.

Jeg har selv gått på Brintellix de siste 4 årene og opplever bedring på tilbakevendende depresjon, men har ikke angstproblematikk og kan ikke uttale meg om det. Opplevde kun små, ubetydelige bivirkninger de to første ukene i oppstarten mens nå merker jeg ingenting til medisinen i det daglige. Går på 10 mg.

Hvilke bivirkninger fikk du? Kan tas om  kvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Ninkenpoo skrev:

Hvilken bivirkninger fikk du? Kan den tas på kvelden?

Jeg tror at eneste bivirkning jeg fikk de to første ukene, var litt ekstra underholdning om nettene med mer livlige drømmer, men det ga seg etter to ukers tid. Jeg tar min Brintellix om kvelden, men en periode tok jeg den også om morgenen. Jeg flyttet den til kvelden rett og slett fordi det ble for mange tabletter av andre medisiner å ta om morgenen. Merker ingen forskjell på tidspunktet jeg tar den (ingen trøtthet eller søvnproblemer), men bivirkninger er jo individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...