Gå til innhold

Oppsøke lege eller ikke


Cesium

Anbefalte innlegg

Har slitt sånn med helseangst tidligere at jeg vet ikke lenger hvilke fysiske symptomer jeg skal ta på alvor og hva jeg skal prøve å ignorere.

Oppdaget for noen dager siden en kul i lysken, som ikke har vært der før. Dette uroer meg litt, da min mor har hatt lymfekreft. 

Er dette noe en psykisk frisk person ville oppsøkt lege for? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Cesium skrev:

Har slitt sånn med helseangst tidligere at jeg vet ikke lenger hvilke fysiske symptomer jeg skal ta på alvor og hva jeg skal prøve å ignorere.

Oppdaget for noen dager siden en kul i lysken, som ikke har vært der før. Dette uroer meg litt, da min mor har hatt lymfekreft. 

Er dette noe en psykisk frisk person ville oppsøkt lege for? 

Hvis du er bekymret gå til legen. Og hvis legen mener det ikke er noe galt slå deg til ro med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cesium skrev:

Har slitt sånn med helseangst tidligere at jeg vet ikke lenger hvilke fysiske symptomer jeg skal ta på alvor og hva jeg skal prøve å ignorere.

Oppdaget for noen dager siden en kul i lysken, som ikke har vært der før. Dette uroer meg litt, da min mor har hatt lymfekreft. 

Er dette noe en psykisk frisk person ville oppsøkt lege for? 

Hvis jeg hadde oppdaget en kul, så hadde jeg oppsøkt lege. En helt annen ting, er at det er usikkert om jeg ville ha oppdaget noen kul, - jeg pleier ikke å sjekke om jeg har kuler i lysken. 

Bestill en time hos fastlegen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Hvis du er bekymret gå til legen. Og hvis legen mener det ikke er noe galt slå deg til ro med det. 

Takk for svar. Det er bare det at jeg har øvd meg på at "bekymret" ikke skal være grunn nok til å gå til legen, fordi jeg bekymrer meg for somatiske ting hele tiden. Så lurte bare på hva andre ville gjort, om dette er et unntak hvor det er "greit" å gå til legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Hvis jeg hadde oppdaget en kul, så hadde jeg oppsøkt lege. En helt annen ting, er at det er usikkert om jeg ville ha oppdaget noen kul, - jeg pleier ikke å sjekke om jeg har kuler i lysken. 

Bestill en time hos fastlegen:-)

Takk for svar. Jeg pleier ikke å "sjekke" etter kuler jeg heller, men barberer meg ofte i området,så merker fort hvis noe er annerledes.

Skal bestille time

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Cesium skrev:

Takk for svar. Det er bare det at jeg har øvd meg på at "bekymret" ikke skal være grunn nok til å gå til legen, fordi jeg bekymrer meg for somatiske ting hele tiden. Så lurte bare på hva andre ville gjort, om dette er et unntak hvor det er "greit" å gå til legen

Det skjønner jeg :)men helt naturlig å gå til legen for noe sånt. Broren min hadde det samme, var bare en fettkul. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var øm i lysken og hadde en kul der. Det gikk over av seg selv. Hadde nok en liten infeksjon i kroppen som jeg ikke merket noe til. Bortsett fra en hoven lymfe. Jeg valgte å se det an før jeg evt dro til lege med det, noe jeg heldigvis ikke trengte til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det selv av og til og har så langt bare vært ei litt forstørret "kvise" som går over av seg selv. Gi det et par dager og se det an. Og trenger ikke uroe deg om du kjenner litt smerter/svie for er ganske så vanlig. Og la den være i fred. La det gå sin gang så forsvinner den nok skal du se :) kroppen pleier å ordne opp selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...