Gå til innhold

Dere med bipolare partnere, hvordan påvirker det forholdet?


Silent storm

Anbefalte innlegg

Hei!
Dere med bipolare partnere, hvordan påvirker det forholdet?

Jeg har vært sammen med min kjæreste nå litt over et år (har kjent han lenger, men ikke mer enn som bekjente), og han er i en litt dårlig periode (han sier så selv)  og er langt unna den han pleier være. 
Han har både adhd, mild asperger og unnvikende personlighetsforstyrrelse, så vidt jeg vet, men så har et par av kompisene hans snakket om at de lurer på om han er bipolar i tillegg til dette. Om nå er det er mulig!

 Såvidt jeg kan lese, passer mange av kriteriene på den ene varianten godt, men det kan jo være en kombinasjon av personlighetstrekk og de andre tingene han har som kicker inn. Han sier han har hatt slike perioder før, men han har ikke vært i langvarige forhold før, så han har ikke noen erfaring med hvordan kjærester har opplevd og håndtert dette. 
Nå har jeg ikke forklart så veldig hva slags symptomer, eller hva man skal si, han viser, men kan evt si mer om det om det trengs.


Men bare sånn for interessens skyld kunne det vært kjekt å høre hvordan det er å ha en bilpolar kjæreste, samboer, ektefelle - you name it : )
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg levde sammen med en bipolar i 20 år, men han fikk først diagnosen etter at vi hadde gått fra hverandre. Det var perioder hvor ting fungerte bra, mens i andre perioder fungerte ting veldig dårlig. For meg var det de maniske periodene. Da sov han lite, drakk mye og var irritabel og mye sint. For han var de depressive periodene verst. Da ble han liggende mye i sengen og sov masse. 

Hadde han fått medisiner og diagnosen før hadde vi trolig vært sammen enda. Udiagnostisert ble det tilslutt for vanskelig for meg.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...