Gå til innhold

Vil bare sove


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil bare sove og sove og sove, føler meg sliten, utslitt uten å gjøre noe som helst. Følelsen går over i fysisk kvalme, og en knyte i magen som blir større og større. Jeg finner ingen mening med noe som helst for tiden. Er det flere en meg som er veldig trøtt og sliten om dagene? Føler du kan bare sove og sove heile tia`? Hjertebank,tungpusta,kvalme lite overskudd og vil helst bare ligge. Alle dagens gjøremål er et ork.

Anonymkode: 93145...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg kjenner igjen den beskrivelsen. For min del er det superviktig at jeg får i meg nok væske. Blir fort dehydrert av å ligge og sove hele tiden, noe som jo gjør at man føler seg enda verre. Hjertebank, tung pust og kvalme kan være fordi du er dehydrert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg startet min sykdomskarriere med PTSD, PF og dyp depresjon så sov jeg ca 16 timer i døgnet (noen ganger mer andre ganger mindre) resten av døgnet lå jeg med lukkede øyne i sengen, eller på mobilen. Var sjelden eller aldri utav sengen.

Nå noen år etter sover jeg rundt 12 timer og ligger i seng/sofa store deler av dagen.

.....lang vei å gå enda.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen til fastlegen slik at du kan sjekke om det er noe fysisk som ligger bak og hvis ikke kan dere se på om det kan være psykisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

B12 mangel?

Anonymkode: 9d148...545

 

Akkurat nå, Cesium skrev:

Ja, jeg kjenner igjen den beskrivelsen. For min del er det superviktig at jeg får i meg nok væske. Blir fort dehydrert av å ligge og sove hele tiden, noe som jo gjør at man føler seg enda verre. Hjertebank, tung pust og kvalme kan være fordi du er dehydrert. 

Det handler ikke om dehydrering eller vitaminmangler. Jeg har tatt blodprøver som viser at jeg har perfekte verdier. Fikk beskjed av legen om at jeg var deprimert, og at det var derfor jeg ikke orket noen ting og bare hadde lyst til å sove.

Anonymkode: 93145...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fru2020 skrev:

Da jeg startet min sykdomskarriere med PTSD, PF og dyp depresjon så sov jeg ca 16 timer i døgnet (noen ganger mer andre ganger mindre) resten av døgnet lå jeg med lukkede øyne i sengen, eller på mobilen. Var sjelden eller aldri utav sengen.

Nå noen år etter sover jeg rundt 12 timer og ligger i seng/sofa store deler av dagen.

.....lang vei å gå enda.

Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt turen til fastlegen slik at du kan sjekke om det er noe fysisk som ligger bak og hvis ikke kan dere se på om det kan være psykisk

Ok. Jeg har allerede blitt diagnostisert med depresjon tror jeg. Orker ingen ting. Det eneste jeg orker av aktiviteter er å komme meg til psykolgen en gang i uken, ellers er det ikke ork til noen ting. Eller jeg er suicidal og ser ikke vitsen med å leve rett og slett. Får levert matposer på døren.

Anonymkode: 93145...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det handler ikke om dehydrering eller vitaminmangler. Jeg har tatt blodprøver som viser at jeg har perfekte verdier. Fikk beskjed av legen om at jeg var deprimert, og at det var derfor jeg ikke orket noen ting og bare hadde lyst til å sove.

Anonymkode: 93145...b40

Så du får i deg nok væske og næring? Vet på meg selv at det kan være vanskelig når jeg er deprimert og bare vil ligge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Cesium skrev:

Så du får i deg nok væske og næring? Vet på meg selv at det kan være vanskelig når jeg er deprimert og bare vil ligge. 

Ja. Man forbruker nesten ingen energi av å ligge i sengen heller så blir ikke sulten.

Anonymkode: 93145...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg har allerede blitt diagnostisert med depresjon tror jeg. Orker ingen ting. Det eneste jeg orker av aktiviteter er å komme meg til psykolgen en gang i uken, ellers er det ikke ork til noen ting. Eller jeg er suicidal og ser ikke vitsen med å leve rett og slett. Får levert matposer på døren.

Anonymkode: 93145...b40

Så godt at du har en psykolog som kan hjelpe deg. Kanskje du kan klare å se det som en seier at du klarer å gå til psykologen? Akkurat nå er det det du klarer, det betyr ikke at det alltid kommer til å være slik. Matposer på døren er gull, det betyr at du får i deg noen måltider.

(Jeg øver meg på å fokusere på det jeg får til og ikke alt det jeg ikke får til. Noen ganger klarer jeg det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Man forbruker nesten ingen energi av å ligge i sengen heller så blir ikke sulten.

Anonymkode: 93145...b40

Bare ved å være i live med alle prosesser i kroppen og å puste så forbrenner du 12-1300 kcal. Det er basalforbrenningen din (hvileforbrenning). Du trenger mat selv om du bare ligger. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...