Gå til innhold

Effexor


Ninkenpoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk bivirkning selv på lav dose (medikamentutløst forlenget QT-intervall) og måtte slutte på den av denne grunnen. Men det er jo ikke sikkert at det gjelder alle bivirkninger :) Med meg visste de at forlenget QT-intervall var en risiko og fulgte med ved å ta jevnlige EKG ved oppstart av medisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Ninkenpoo skrev:

Har dere erfaring med om effexor er dose relatert mtp bivirkninger?

Ja, i hovedsak er det slik. Heldigvis er det slik at flertallet får ingen eller svært få og milde bivirkninger. Lett kvalme i oppstartfasen er nesten obligatorisk for SSRI/SNRI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, kupton skrev:

Ja, i hovedsak er det slik. Heldigvis er det slik at flertallet får ingen eller svært få og milde bivirkninger. Lett kvalme i oppstartfasen er nesten obligatorisk for SSRI/SNRI.

Og jeg tror ikke forlenget QT-intervall er en svært vanlig bivirkning på Efexor? Jeg er i hvert fall disponert for å få det på alle type medisiner som kan gi denne bivirkningen og må ta EKG ved oppstart på de fleste typer medisiner som kan gi dette. Om man ikke er disponert for den bivirkningen, burde det vel ikke være noen risiko for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte bare at det var endel som brukte 75mg effexor for angst, når dei bruker brintellix. Har både angst å depresjon, men vil jo selvfølgelig slippe mest muligt bivirkninger såklart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man vet aldri hvilke bivirkninger man får før man har prøvd. Selv om jeg hadde mange bivirkninger på Efexor så trenger ikke du å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...