Gå til innhold

"Alt handler ikke om deg!"


Gjest Fastnick

Anbefalte innlegg

Gjest Fastnick

Jeg har fått denne kommentaren ofte, synes jeg. Når jeg har svart og spurt i ulike tråder om det som er tema for tråden, har jeg noen ganger kommet med eksempler fra eget liv. 

Da har jeg fått kommentarer som "Nå får du dette til å handle om deg igjen", "Du er oppmerksomhetssyk", "Alt handler ikke om deg"

Hva er det jeg ikke skjønner? Jeg ser jo flere, om ikke de fleste, svarer og småprater om egne erfaringer med hverandre, men når jeg gjør det er det liksom galt. 

Apropos en annen tråd som handler litt om "hvem du er og hva du gjør" og forskjellen mellom det, så klarer jeg ikke helt å skille. Jeg tolker det da som at det er meg det er noe galt med når jeg skriver om meg selv, og det blir dårlig mottatt. 

Og for de som måtte lure, jeg opprettet ikke denne tråden for å få oppmerksomhet. Jeg startet den fordi mange mener at en må lage en egen tråd om ting en lurer på framfor å kuppe andres tråder. Men det blir nok oppfattet feil det også; ergo trekker jeg den slutningen om at jeg er dum. Jeg opprettet heller ikke denne tråden for å få sympati eller forsikringer om at det ikke er noe i veien med meg, jeg bare lurer på hva det er jeg gjør galt og hvorfor. Og hva jeg kan gjøre for å bli oppfattet riktig. Jeg har heller ikke autisme, hvis noen skulle lure på det. Og jeg er heller ikke sint eller sur. 

Jeg tror jeg ofte blir oppfattet som sur, sint og slem, men det er ikke alltid at jeg er det! ;) Jeg har tenkt at jeg kanskje burde legge til en smiley hver gang jeg skriver noe sånn at alle skal forstå at jeg ikke er sur. :)

Endret av Fastnick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Fastnick skrev:

 

Hva er det jeg ikke skjønner? Jeg ser jo flere, om ikke de fleste, svarer og småprater om egne erfaringer med hverandre, men når jeg gjør det er det liksom galt. 

 

Ta eksemplet med aspergere som var kverulerende osv, da begynte du å tro at dette handlet om deg fordi du ikke hadde svart Trine. 

Anonymkode: 1c602...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta eksemplet med aspergere som var kverulerende osv, da begynte du å tro at dette handlet om deg fordi du ikke hadde svart Trine. 

Anonymkode: 1c602...122

Ja, det forstår jeg. Jeg var paranoid på det tidspunktet. Men kanskje er jeg det fremdeles ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Fastnick skrev:

Jeg har fått denne kommentaren ofte, synes jeg. Når jeg har svart og spurt i ulike tråder om det som er tema for tråden, har jeg noen ganger kommet med eksempler fra eget liv. 

Da har jeg fått kommentarer som "Nå får du dette til å handle om deg igjen", "Du er oppmerksomhetssyk", "Alt handler ikke om deg"

Hva er det jeg ikke skjønner? Jeg ser jo flere, om ikke de fleste, svarer og småprater om egne erfaringer med hverandre, men når jeg gjør det er det liksom galt. 

Apropos en annen tråd som handler litt om "hvem du er og hva du gjør" og forskjellen mellom det, så klarer jeg ikke helt å skille. Jeg tolker det da som at det er meg det er noe galt med når jeg skriver om meg selv, og det blir dårlig mottatt. 

Og for de som måtte lure, jeg opprettet ikke denne tråden for å få oppmerksomhet. Jeg startet den fordi mange mener at en må lage en egen tråd om ting en lurer på framfor å kuppe andres tråder. Men det blir nok oppfattet feil det også; ergo trekker jeg den slutningen om at jeg er dum. Jeg opprettet heller ikke denne tråden for å få sympati eller forsikringer om at det ikke er noe i veien med meg, jeg bare lurer på hva det er jeg gjør galt og hvorfor. Og hva jeg kan gjøre for å bli oppfattet riktig. Jeg har heller ikke autisme, hvis noen skulle lure på det. Og jeg er heller ikke sint eller sur. 

Jeg tror jeg ofte blir oppfattet som sur, sint og slem, men det er ikke alltid at jeg er det! ;) Jeg har tenkt at jeg kanskje burde legge til en smiley hver gang jeg skriver noe sånn at alle skal forstå at jeg ikke er sur. :)

Kanskje det ligger noe i det, eller kanskje ikke. Det er forskjell på å ta eksempler fra eget liv i innlegget sitt enn å få hele tråden til å handle om deg. En fin egenskap er å kunne ignorere en del av innleggene her inn og ikke ta det innover seg selv om man ikke liker det som blir skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 minutt siden, Fionys skrev:

Kanskje det ligger noe i det, eller kanskje ikke. Det er forskjell på å ta eksempler fra eget liv i innlegget sitt enn å få hele tråden til å handle om deg. En fin egenskap er å kunne ignorere en del av innleggene her inn og ikke ta det innover seg selv om man ikke liker det som blir skrevet.

Det er bare det at jeg ikke mener å få tråden(e) til å handle om meg. Jeg skjønner eksempelet som anonym 122 kom med. Men ellers? Hva gjør jeg feil? 

En mulig forklaring er at selvinnsikten har sviktet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Fastnick skrev:

Det er bare det at jeg ikke mener å få tråden(e) til å handle om meg. Jeg skjønner eksempelet som anonym 122 kom med. Men ellers? Hva gjør jeg feil? 

En mulig forklaring er at selvinnsikten har sviktet. 

Ikke bry deg så mye om du gjør feil eller ikke, det beste er å ignorere sånt. Gjort er gjort. Ikke noe vits å dvele ved det, det gjør deg ingenting godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fastnick skrev:

Det er bare det at jeg ikke mener å få tråden(e) til å handle om meg. Jeg skjønner eksempelet som anonym 122 kom med. Men ellers? Hva gjør jeg feil? 

En mulig forklaring er at selvinnsikten har sviktet. 

Jeg greier ikke å huske om du har kuppet andre tråder for å få dem til å handle om deg. Enten er det fordi jeg ikke husker eller så har du ikke gjort det. Samtidig så har det vært flere som har kuppet tråder opp igjennom årene, så det er vel ingenting å bry seg om.

Uansett så oppfatter ikke jeg deg som dum😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fastnick skrev:

Det er bare det at jeg ikke mener å få tråden(e) til å handle om meg. Jeg skjønner eksempelet som anonym 122 kom med. Men ellers? Hva gjør jeg feil? 

En mulig forklaring er at selvinnsikten har sviktet. 

kan du vise til noen eksempler av tråder så blir det enklere å svare deg

Anonymkode: 1c602...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Du kupper kanskje noen tråder litt, men det gjør mange andre også. Hvis du vil unngå å bli kjent som "tråd-kupperen", så lønner det ikke å lage en stor diskusjon av det. Du trenger ikke forsvare deg så veldig. Hvis du er enig i kritikk, så korriger deg selv. Er du uenig kan du ofte la være å kommentere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...