Gå til innhold

Hva skjer om psykiater setter en psykosediagnose?


J.R.

Anbefalte innlegg

Blir en automatisk tvangsinnlagt om en får en psykosediagnose selv om en har vært til utredning i flere måneder uten å være innlagt? Kan en bli tvingt til å slutte på skolen osv? Eller er det også mulig å bli behandlet poliklinisk og leve et relativt normalt liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anta at mer enn halvparten ikke blir innlagt, men behandlet poliklinisk. Noen blir anbefalt en innleggelse for å få en raskere start på behandlingen. Kun i de alvorligste tilfeller, og der pasienten motsetter seg nødvendig behandling, er tvangsinnleggelse aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kupton skrev:

Jeg vil anta at mer enn halvparten ikke blir innlagt, men behandlet poliklinisk. Noen blir anbefalt en innleggelse for å få en raskere start på behandlingen. Kun i de alvorligste tilfeller, og der pasienten motsetter seg nødvendig behandling, er tvangsinnleggelse aktuelt.

Okei, det høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Nei, man blir ikke plutselig tvangsinnlagt fordi man har en alvorlig diagnose. Med mindre man :

 

Er til skade for seg selv eller andre

Risikerer å lide overlast

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cesium skrev:

Har de ikke et eget pakkeforløp for schizofreni? Behandleren min nevnte det

Det kan hende dem har, men tror ikke det er schizofreni de mistenker først og fremst

Endret av J.R.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Nei, man blir ikke plutselig tvangsinnlagt fordi man har en alvorlig diagnose. Med mindre man :

 

Er til skade for seg selv eller andre

Risikerer å lide overlast

 

Okei, jeg kan forstå de kriteriene - takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...