Gå til innhold

Må man alltid ha et konkret problem for å få hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke nok å «bare» være deprimert/«bare» ha angst for å få/motta hjelp? 

Anonymkode: fdbfa...ebf

 depresjon og angst er diagnoser og konkrete problem.

Anonymkode: 0113c...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 depresjon og angst er diagnoser og konkrete problem.

Anonymkode: 0113c...832

Det var det jeg trodde også, men ved vurdering av evt innleggelse ville de ha noe mer konkret enn «hjelp med depresjon».

Anonymkode: fdbfa...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martine
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg trodde også, men ved vurdering av evt innleggelse ville de ha noe mer konkret enn «hjelp med depresjon».

Anonymkode: fdbfa...ebf

Vet du helt konkret hva du trenger hjelp til? «Hjelp med depresjon» er litt vagt og kan betyr mange ting. Når jeg har vært innlagt har jeg sammen med behandler satt klare mål som jeg skal jobbe med under innleggelse. Kan det være det de etterlyser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg trodde også, men ved vurdering av evt innleggelse ville de ha noe mer konkret enn «hjelp med depresjon».

Anonymkode: fdbfa...ebf

Det er ikke gitt at innleggelse er hensiktsmessig ved angst og depresjon. Hvorfor tenker du at innleggelse vil være hensiktsmessig for deg? Hvorfor ikke poliklinisk behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var det jeg trodde også, men ved vurdering av evt innleggelse ville de ha noe mer konkret enn «hjelp med depresjon».

Anonymkode: fdbfa...ebf

Hjelp med depresjon gis poliklinisk.

Når jeg blir innlagt er det som regel  stabiliserende i forhold til suicidalitet. Har også blitt innlagt for å begynne å spise/få sove/komme meg ut av sengen på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...