Gå til innhold

Blir usikker når tråer bare forsvinner ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har opplevd noen ganger i det siste  å skrive en helt vanlig og saklig kommentar i en trå for så å ikke finne igjen tråen kort tid etter . Er det noe galt med meg eller dataen min ? Jeg blir rett og slett litt engstelig pga dette? Hvor ble tråen med cipralex og tvang av feks? Har jeg gjort noe galt? 
 

Anonymkode: e945a...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den forsvant sikkert fordi jeg skrev noe om hva som er vanlig dosering av SSRI for OCD. Dessverre har ikke moderatorer helt skjønt forskjellen på å videreføre generell kunnskap som står i Felleskatalogen eller anerkjente veiledere, og på den annen side komme med spesifikke doseringsråd til en enkelt person.

I går forsvant en tråd fordi TS hadde skrevet dosering på de medikamentene hen brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, kupton skrev:

Den forsvant sikkert fordi jeg skrev noe om hva som er vanlig dosering av SSRI for OCD. Dessverre har ikke moderatorer helt skjønt forskjellen på å videreføre generell kunnskap som står i Felleskatalogen eller anerkjente veiledere, og på den annen side komme med spesifikke doseringsråd til en enkelt person.

I går forsvant en tråd fordi TS hadde skrevet dosering på de medikamentene hen brukte.

Ja, det er en forskjell der, men admin har trolig ikke resurser til å slå opp i Felleskatalogen og søke etter hva som er anbefalte doser av hvert enkelt medikament. Synd. Det reduserer forumet betraktelig.

Og det er stor forskjell på å si hva man selv går på i søken på å få et best mulig svar og få en subjektiv anbefaling på dosering. Jeg var en gang på et forum for mange år siden der det hverken var lov til å oppgi hvor mange kg man veide eller antall mg av medisiner man brukte, så der stod det mye xx og moderatorene passet på som hunder for ev. overtredelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Admin hvorfor er dette ytterligere strammet inn? 
 

Du sensurerte f.eks en som opplyste om hvilke doser hun tok, og du slettet et spørsmål som ble besvart rett fra Felleskatalogen med henvisning til å snakke med egen lege.

Er det virkelig nødvendig å stramme inn ytterligere når dette ikke er noe problem i utgangspunktet? Begrunnelse? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, kupton skrev:

Den forsvant sikkert fordi jeg skrev noe om hva som er vanlig dosering av SSRI for OCD. Dessverre har ikke moderatorer helt skjønt forskjellen på å videreføre generell kunnskap som står i Felleskatalogen eller anerkjente veiledere, og på den annen side komme med spesifikke doseringsråd til en enkelt person.

I går forsvant en tråd fordi TS hadde skrevet dosering på de medikamentene hen brukte.

Håpløs moderering... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, ISW skrev:

@Admin hvorfor er dette ytterligere strammet inn? 
 

Du sensurerte f.eks en som opplyste om hvilke doser hun tok, og du slettet et spørsmål som ble besvart rett fra Felleskatalogen med henvisning til å snakke med egen lege.

Er det virkelig nødvendig å stramme inn ytterligere når dette ikke er noe problem i utgangspunktet? Begrunnelse? 

Håper det kommer en begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, cilie skrev:

Håpløs moderering... 

Er du så opptatt av medisiner da? Har ikke sett deg så mye her på detta forumet før skjønner du. 

Anonymkode: 74baf...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumassistent

Hei
Jeg kan svare på vegne av Egmont, som jeg jobber for, og som Admin jobber på oppdrag for. Vi har fått beskjed fra ledelsen om at vi må være strenge på dette, da vi ikke ønsker doseringsråd i åpent forum, når vi ikke kan kvalitetssikre dem. Dersom noe ligger i Felleskatalogen kan man oppgi det, men da må man linke til informasjonen.

Vi har ikke ressurser til å sjekke opp alle tråder og opplysninger, derfor ønsker vi dokumentasjon i selve tråden. Da kan man feks skrive "det som anbefales av dosering er xxx, som du kan lese mer om her..." og så linke dit. 

Dette er ikke vi selv som har bestemt oss for å være kjipe, men noe vi har blitt pålagt av de som eier og drifter forumet. Vi opererer på samme måte på andre forum, der vi krever at det linkes til artikler og informasjon som ligger offenltig tilgjenglig for å kunne poste det.

Håper dette var litt oppklarende.

hilsen forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...