Gå til innhold

Godt voksne folk over 40 som ikke er inne på boligmarkedet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker at de enten er fattige, eller enslige.

Det med enslige virker det ikke som mange tenker på. Støre leder arbeiderpartiet, et parti som nekter å la det bygges små leiligheter i Oslo. En by med desperat behov etter boliger slik at bøttekott på 30 kvm nå koster nesten like mye som tilsvarende 60 kvm boliger, så stor er knappheten som er et resultat av strupingen av bygg av mindre boligeneter for single og fattige.

Kanksje er det et 'plot' av Støre, for å presse folk inn i store boliger slik at de må inngå parforhold, og kanskje tilfeldigvis ender opp med å ha sex i den store boligen og et barn popper ut, ELLER så er det ren grådighet, for hver prosent boliger stiger i verdi tjener vel Støre en million eller to, det baller fort på seg det, kanksje struping av tilgang på boliger for å øke egen profitt, er det egentlige målet for Arbeiderpartiets Pampe Leder, ikke arbeiderklassens vebehag.

Ikke vet jeg, de fleste eier egen bolig, og de fleste ønsker vel derfor at boligpolitikken fortsetter, taperne kan en jo bare le av hele veien til banken, her er nok både de grådige kapitalistene på høyresiden, og "sosialistene" som Støre og andre på venstresiden, helt enige. Grådigheten kan alle enes om i landet.

Anonymkode: ced95...0b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at de enten er fattige, eller enslige.

Kan du forklare dette nærmere?  Er enslige mennesker velstående, men kan ikke kjøpe seg leilighet pga. at de er enslige?  Enslige er ikke en gruppe med like råd, så det finnes både fattige enslige og velstående enslige slik jeg kjenner til.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

så stor er knappheten som er et resultat av strupingen av bygg av mindre boligeneter for single og fattige.

Her er det igjen med single og fattige.  Kan du forklare det nærmere igjen?  Hvem struper hva og hvorfor?  Er single og fattige to forskjellige grupper?  Hva med studenter, har de bedre råd hvis de er par enn hvis de er enslige?

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

for hver prosent boliger stiger i verdi tjener vel Støre en million eller to, det

Dette sprøytet ditt går over alle støvelskaft.  Kan du argumentere saklig, eller skal jeg påpeke at Støre kan anmelde deg for person trakassering.  Selv om du ser ned på de som leier så trenger du ikke å finne en som har skyld i at noen er i en situasjon som du mener ikke er fin.

Selv bor jeg i en leilighet som jeg leier, og jeg er langt fra fattig.  Grunnen er ikke heller at jeg er enslig.  Jeg har ikke tenkt en eneste gang før nå at noen kunne se ned på meg.  Kanskje det går likevel siden jeg har en bolig et annet sted som jeg leier ut. Og jeg eier en bolig selv om jeg er enslig dame.  Tygg litt på den.  Jonas Gahr Støre kjenner jeg som en solid person og hyggelig i sosiale lag.  Han har i hvert fall respekt for meg og andre i forskjellige situasjoner.  Motsatt av deg.

Anonymkode: 463ec...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare dette nærmere?  Er enslige mennesker velstående, men kan ikke kjøpe seg leilighet pga. at de er enslige?  Enslige er ikke en gruppe med like råd, så det finnes både fattige enslige og velstående enslige slik jeg kjenner til.

Her er det igjen med single og fattige.  Kan du forklare det nærmere igjen?  Hvem struper hva og hvorfor?  Er single og fattige to forskjellige grupper?  Hva med studenter, har de bedre råd hvis de er par enn hvis de er enslige?

Det er vanskeligere å få lån til å kjøpe noe med kun én inntekt. Det forstår du sikkert hvis du tenker deg godt om.

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette sprøytet ditt går over alle støvelskaft.  Kan du argumentere saklig, eller skal jeg påpeke at Støre kan anmelde deg for person trakassering.  Selv om du ser ned på de som leier så trenger du ikke å finne en som har skyld i at noen er i en situasjon som du mener ikke er fin.

Selv bor jeg i en leilighet som jeg leier, og jeg er langt fra fattig.  Grunnen er ikke heller at jeg er enslig.  Jeg har ikke tenkt en eneste gang før nå at noen kunne se ned på meg.  Kanskje det går likevel siden jeg har en bolig et annet sted som jeg leier ut. Og jeg eier en bolig selv om jeg er enslig dame.  Tygg litt på den.  Jonas Gahr Støre kjenner jeg som en solid person og hyggelig i sosiale lag.  Han har i hvert fall respekt for meg og andre i forskjellige situasjoner.  Motsatt av deg.

Anonymkode: 463ec...355

Er du alltid like blid, og alltid like opptatta av respekt?

Anonymkode: 0be24...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vanskeligere å få lån til å kjøpe noe med kun én inntekt. Det forstår du sikkert hvis du tenker deg godt om.

Er du alltid like blid, og alltid like opptatta av respekt?

Anonymkode: 0be24...e42

Det er dyrere å kjøpe på Frogner i Oslo enn Kopervik.  Det forstår du også hvis du tenker deg godt om.  Jeg vil tro, uten å ha noen tall, at det bor flere enslige i egne leiligheter på Frogner enn i Kopervik.  Jeg vet ikke om du forstår det, men det får være ditt problem.

Anonymkode: 463ec...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dyrere å kjøpe på Frogner i Oslo enn Kopervik.  Det forstår du også hvis du tenker deg godt om.  Jeg vil tro, uten å ha noen tall, at det bor flere enslige i egne leiligheter på Frogner enn i Kopervik.

Det er nok fordi det ikke finnes så mange leiligheter i Kopervik (der er det nok flest eneboliger, tenker jeg). Og gjennomsnittsinntekten, samt arvebeløp, er nok langt høyere på Frogner i Oslo hvis du tenker godt nok etter.

Det er ikke til å komme bort ifra at det er vanskelig å kjøpe bolig når man er én. Er man to har man plutselig større samlet inntekt og gjerne større egenkapital, så sjansen for å få et lån som rekker til noe mer enn et bøttekott øker betraktelig. 

https://xn--ln-yia.no/to-for-å-kjøpe-bolig

I Oslo og Stavanger må man nå låne over fem ganger gjennomsnittsinntekten for en typisk førstegangsetableringsleilighet på 50 kvadratmeter. Er man alene i markedet, har man ikke sjanse på å kjøpe en slik leilighet med en gjennomsnittsinntekt, sier forbrukerøkonom Christine Warloe i Nordea til DN.no.

https://www.dn.no/dette-ma-du-tjene-for-a-kjope-egen-bolig/1-1-1876048

Men fortsett gjerne å kverulere på at dette ikke stemmer.

Anonymkode: 0be24...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du forklare dette nærmere?  Er enslige mennesker velstående, men kan ikke kjøpe seg leilighet pga. at de er enslige?  Enslige er ikke en gruppe med like råd, så det finnes både fattige enslige og velstående enslige slik jeg kjenner til.

Anonymkode: 463ec...355

Forskjellen i pris på en bolig egnet for 1 person, og en for 2 personer, er ikke så forskjellig (pga at det bygges veldig få små boliger). kanksje 20-30% mer i pris for en for et par vs en for en enslig person, som mer enn veies opp for at en er 2 til å dele på prisen for den store boligen for paret, mens en singel ikke kan dele prisen med noen. Derfor er det mye lettere for par å kjøpe bolig enn single.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Enslige er ikke en gruppe med like råd, så det finnes både fattige enslige og velstående enslige slik jeg kjenner til.

Anonymkode: 463ec...355

Ja, det finnes millliardærer som er enslige, og uteliggere som er par, så da faller alt bort. Evt, så snakker vi om statistikk på gruppenivå (!).

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om du ser ned på de som leier 

Anonymkode: 463ec...355

Jeg ser ikke ned på de som leier, og jeg har egentlig ikke noe problem med at mange leier, problemet er at politikerne favoriserer boligeiere gjennom bla.a skattepolitikken, samtidig som de struper tilgangen på boliger for å manipulere boligprisene opp kunstig (trekker stigen opp etter seg). Da blir det etisk tvilsomt å holde på slik

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette sprøytet ditt går over alle støvelskaft.  Kan du argumentere saklig, eller skal jeg påpeke at Støre kan anmelde deg for person trakassering. 

Anonymkode: 463ec...355

Du, når pampen du tilber har 100 millioner i formue, hovedsakelig bundet opp i bolig investeringer, så betyr det at om boligene stiger 1% i verdi, så tjener han 1 mill (dette er grovt forenklet men det illustrerer et poeng, hvor Støre har "conflict of interest" angående dette temaet) Dette er ikke det samme som trakassering, og PARTILEDERE i politiske partier har MEGET lite beskyttelse mot kritikk

Jeg kan anmelde deg for å ha stygg dialekt, jeg kan til og med anmelde deg for hudfargen din, alle kan anmelde alle i Norge for hvilken som helst grunn, er bare å skrive en lapp og levere til politiet.

men, har du ikke brutt noen lov, så kaster de anmeldelsen i søpla, og derfor er det ingen som holder på å anmelder legitim kritikk av politikere, fordi det er bortkastet tid, fordi anmeldelsen kastes i søpla....  Forstår du poenget ? 

kritikk av religioner er faktisk ulovlig i Norge, så om han Støre tror på noen eventyr så skal jeg kritisere det om du vil, så kan du tipse han og sende en ekte anmeldelse som teoretisk sett kan føre til straff for meg, om det er målet ditt. Men det er ikke likhet for loven, kritikk av kristne fører sjeldent til noe reaksjon fra myndighetene, men kanskje han er muslim da, hvem vet, kritikk gir jeg til alle religiøse uansett, jeg diskriminerer ikke, selv om politiet gjør det angående hva de straffeforfølger av religionskritikk ;) 

 

Lykke til (og ta en sjekk hos legen, er noe ugler i mosen her)

Anonymkode: b091f...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok fordi det ikke finnes så mange leiligheter i Kopervik (der er det nok flest eneboliger, tenker jeg). Og gjennomsnittsinntekten, samt arvebeløp, er nok langt høyere på Frogner i Oslo hvis du tenker godt nok etter.

Det er ikke til å komme bort ifra at det er vanskelig å kjøpe bolig når man er én. Er man to har man plutselig større samlet inntekt og gjerne større egenkapital, så sjansen for å få et lån som rekker til noe mer enn et bøttekott øker betraktelig. 

https://xn--ln-yia.no/to-for-å-kjøpe-bolig

I Oslo og Stavanger må man nå låne over fem ganger gjennomsnittsinntekten for en typisk førstegangsetableringsleilighet på 50 kvadratmeter. Er man alene i markedet, har man ikke sjanse på å kjøpe en slik leilighet med en gjennomsnittsinntekt, sier forbrukerøkonom Christine Warloe i Nordea til DN.no.

https://www.dn.no/dette-ma-du-tjene-for-a-kjope-egen-bolig/1-1-1876048

Men fortsett gjerne å kverulere på at dette ikke stemmer.

Anonymkode: 0be24...e42

Jeg er enslig selv og kjenner mange enslige.  Jeg vet ikke hvem kverulerer her, men hvis du blir lykkelig med å tenke på enslige som stakkarer så kan ikke jeg nekte deg det.  Jeg kjenner mange enslige som eier, og om du tror det eller ikke så kjenner jeg noen som bor i en leilighet i Kopervik.  De arvet ingenting og det kommer ikke jeg til å gjøre heller.  Jeg eier en leilighet et annet sted enn jeg bor, og den er veldig sentralt i Oslo og sikkert for dyr for "en stakkars" enslig, voksen dame i dine øyne.

Det ville vært mest gunstig å bo i et kollektiv hvis tre par eller flere gikk sammen om å kjøpe en eiendom.  De kunne til og med ha delt soverom med hverandre for å spare og bo i en mindre enhet.  Det står det ingenting om i disse artiklene du refererer til.  Det blir skrevet mange slike artikler for dem som fremdeles tror på at alt er riktig som står skrevet (det er fra den gangen det ble trodd på Bibelen som var den eneste skriften).

De enslige som bor på Frogner i Oslo har ikke nødvendigvis arvet leiligheter der.  I hvert fall ikke de jeg kjenner.  Med den inntekten jeg har og egenkapital ville jeg kunne kjøpe en bra leilighet på Frogner og jeg arver ingenting når den tid kommer.

Anonymkode: 463ec...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til (og ta en sjekk hos legen, er noe ugler i mosen her)

Dette er en velkjent hersketeknikk på dol, og fremdeles særdeles usmakelig.  Dol er et sted med mange som har psykiske problemer så prøv å vise minimal forståelse.  Du er rett og slett så uforskammet at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 463ec...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enslig selv og kjenner mange enslige.  Jeg vet ikke hvem kverulerer her, men hvis du blir lykkelig med å tenke på enslige som stakkarer så kan ikke jeg nekte deg det.  Jeg kjenner mange enslige som eier, og om du tror det eller ikke så kjenner jeg noen som bor i en leilighet i Kopervik.  De arvet ingenting og det kommer ikke jeg til å gjøre heller.  Jeg eier en leilighet et annet sted enn jeg bor, og den er veldig sentralt i Oslo og sikkert for dyr for "en stakkars" enslig, voksen dame i dine øyne.

Det ville vært mest gunstig å bo i et kollektiv hvis tre par eller flere gikk sammen om å kjøpe en eiendom.  De kunne til og med ha delt soverom med hverandre for å spare og bo i en mindre enhet.  Det står det ingenting om i disse artiklene du refererer til.  Det blir skrevet mange slike artikler for dem som fremdeles tror på at alt er riktig som står skrevet (det er fra den gangen det ble trodd på Bibelen som var den eneste skriften).

De enslige som bor på Frogner i Oslo har ikke nødvendigvis arvet leiligheter der.  I hvert fall ikke de jeg kjenner.  Med den inntekten jeg har og egenkapital ville jeg kunne kjøpe en bra leilighet på Frogner og jeg arver ingenting når den tid kommer.

Anonymkode: 463ec...355

Jeg gjør ikke enslige til stakkarer. Og dine personlige anekdoter er ikke spesielt interessante. Det er faktisk slik at det er lettere for et par med to inntekter å komme inn på dagens boligmarked. Sånn er det bare, uansett hva du måtte mene.

Lykke til.

Anonymkode: 0be24...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en velkjent hersketeknikk på dol, og fremdeles særdeles usmakelig.  Dol er et sted med mange som har psykiske problemer så prøv å vise minimal forståelse.  Du er rett og slett så uforskammet at jeg har ikke ord.

Anonymkode: 463ec...355

Og noen er så lettkrenka at jeg ikke har ord.

Anonymkode: 0be24...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør ikke enslige til stakkarer. Og dine personlige anekdoter er ikke spesielt interessante. Det er faktisk slik at det er lettere for et par med to inntekter å komme inn på dagens boligmarked. Sånn er det bare, uansett hva du måtte mene.

Jeg påpekte før at det er billigere for tre par med seks inntekter å komme seg inn på boligmarkedet, så jeg mener absolutt at etter som det er flere da er det enklere.

Og at du mangler ord er av det gode.  Da slutter du med den plapringen om leger, psykiatere, piller etc.

Anonymkode: 463ec...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og at du mangler ord er av det gode.  Da slutter du med den plapringen om leger, psykiatere, piller etc.

Anonymkode: 463ec...355

Hvor har jeg "plapret" om det?

Anonymkode: 0be24...e42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...