Gå til innhold

Politi + sertifikat + psykiatri


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva slags muligheter/myndighet politiet har i forhold til sertifikatet til folk de møter på som er psykisk syke og suicidale og/eller psykotiske når det IKKE er rus/alkohol inni bildet?

Anonymkode: 66add...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom politiet møter noen der det er berettiget tvil om helsekravene for førerkort er oppfylt, vil de midlertidig inndra førerkortet og fremstille personen for legeundersøkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Dersom politiet møter noen der det er berettiget tvil om helsekravene for førerkort er oppfylt, vil de midlertidig inndra førerkortet og fremstille personen for legeundersøkelse.

Vet du hvor mye som skal til for at det er berettiget tvil nok? Lurer på om det ikke er mer vanlig når det gjelder eldre folk

Anonymkode: 66add...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvor mye som skal til for at det er berettiget tvil nok? Lurer på om det ikke er mer vanlig når det gjelder eldre folk

Anonymkode: 66add...4dd

Det viktigste for å kjøre bil er ikke hvilken diagnose du har, men hvilken dømmekraft du har og hvordan du evner å ta riktige beslutninger i pressede situasjoner. 
 

Ellers finner du all informasjon om dette på Helsedirektoratet sine sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet å kjøre på eget initiativ. Jeg hadde tvangstanker om kjøring. PGA jeg nesten kjørte på en motorsykkel en gang i en rundkjøring. Så ble jeg så opptatt av det att jeg nistirret for å forsikre meg om att det ikke var motorsykkel i rundkjøringen. Så jeg så for lenge på venstre side. En gang holdt jeg på å kjøre inn i en lastebil med utstikkende planker rett foran meg. Da bestemte jeg meg for å ikke kjøre lengre. Dette er 3 år siden.

 

Ellers kjørte jeg da jeg hadde psykose for over 10 år siden, mens jeg kranglet høylytt med stemmen i hodet i flere måneder. Det var kanskje ikke så lurt, men da tenkte jeg ikke på det.

Anonymkode: 498ba...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...