Gå til innhold

Hyperventilering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/hyperventilering/?page=1

Her står det at hyperventilering er dype, hurtige åndedrag. Hva kalles det når en puster veldig raskt og overfladisk?

Jeg har hatt mange sånne anfall hvor jeg under sterkt psykisk press i terapitimer har begynt å hyperventilere, men da bare korte og svært raske inn- og utpustinger. Ikke dype. Det får meg til å tenke at det da ikke er hyperventilering, men hva er det da i stedet? Jeg blir også litt fjern og må bli tatt på for å bli hentet inn igjen. Behandler må også si til meg at jeg må trekke pusten dypt og puste i den berømte firkanten. Jeg må veiledes gjennom det før jeg greier å hente meg inn og bli normal igjen. Det skjedde seinest i dag, og jeg ble veldig svimmel under anfallet.

Anonymkode: 3dce4...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...