AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 https://nhi.no/sykdommer/psykisk-helse/angsttilstander/hyperventilering/?page=1 Her står det at hyperventilering er dype, hurtige åndedrag. Hva kalles det når en puster veldig raskt og overfladisk? Jeg har hatt mange sånne anfall hvor jeg under sterkt psykisk press i terapitimer har begynt å hyperventilere, men da bare korte og svært raske inn- og utpustinger. Ikke dype. Det får meg til å tenke at det da ikke er hyperventilering, men hva er det da i stedet? Jeg blir også litt fjern og må bli tatt på for å bli hentet inn igjen. Behandler må også si til meg at jeg må trekke pusten dypt og puste i den berømte firkanten. Jeg må veiledes gjennom det før jeg greier å hente meg inn og bli normal igjen. Det skjedde seinest i dag, og jeg ble veldig svimmel under anfallet. Anonymkode: 3dce4...92a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2020 Del Skrevet 26. februar 2020 Jo, det er dype også når jeg tenker meg om. Anonymkode: 3dce4...92a 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.