Gå til innhold

Ærlighet...


RamonaK

Anbefalte innlegg

Endelig har jeg fått den hjelpen jeg trenger, fordi jeg har vært ærlig. Hjelper utrolig å ha leger psykiatere osv som hører på en , og som faktisk prøver å hjelpe. Turte for første gang i dag å fortelle at jeg hører stemmer. Håper hjelpen fortsetter, er litt redd for at hjelpen stopper når jeg kommer ut.  Anbefaler alle der ute til å være ærlig og å ikke nøle når det kommer til å be om hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, RamonaK skrev:

Endelig har jeg fått den hjelpen jeg trenger, fordi jeg har vært ærlig. Hjelper utrolig å ha leger psykiatere osv som hører på en , og som faktisk prøver å hjelpe. Turte for første gang i dag å fortelle at jeg hører stemmer. Håper hjelpen fortsetter, er litt redd for at hjelpen stopper når jeg kommer ut.  Anbefaler alle der ute til å være ærlig og å ikke nøle når det kommer til å be om hjelp. 

Godt å lese at du får hjelp du opplever som nyttig 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, RamonaK skrev:

Endelig har jeg fått den hjelpen jeg trenger, fordi jeg har vært ærlig. Hjelper utrolig å ha leger psykiatere osv som hører på en , og som faktisk prøver å hjelpe. Turte for første gang i dag å fortelle at jeg hører stemmer. Håper hjelpen fortsetter, er litt redd for at hjelpen stopper når jeg kommer ut.  Anbefaler alle der ute til å være ærlig og å ikke nøle når det kommer til å be om hjelp. 

Så bra du får rett hjelp, du kan være stolt av deg selv ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Så bra du får rett hjelp, du kan være stolt av deg selv ❤️ 

Takk. Veldig spent ang i morgen. Da begynner jeg på antidepressiva, sist ble jeg skikkelig manisk. Men nå går jeg allerede på litium og zyprexa så de mener det burde gå greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Takk. Veldig spent ang i morgen. Da begynner jeg på antidepressiva, sist ble jeg skikkelig manisk. Men nå går jeg allerede på litium og zyprexa så de mener det burde gå greit :)

Ja da burde det vel gå greit, krysser fingrene øg ønsker deg lykke til :) Det er så godt å se at det går bedre med deg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Ja da burde det vel gå greit, krysser fingrene øg ønsker deg lykke til :) Det er så godt å se at det går bedre med deg nå. 

Takk :) hvohvordan går det med deg da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, RamonaK skrev:

Takk :) hvohvordan går det med deg da? 

Jo det går nå på et vis, har ikke klart treningen da og har litt flere åndelige tanker. Men var stolt av at jeg klarte tannlegen bra i dag, men hadde tatt to vival da. Får se i neste uke om jeg tar xeplion eller dropper det. Har et håp om å klare meg uten og få mer energi da,er jo plutselig helt uten energi. Det går seg vel til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo det går nå på et vis, har ikke klart treningen da og har litt flere åndelige tanker. Men var stolt av at jeg klarte tannlegen bra i dag, men hadde tatt to vival da. Får se i neste uke om jeg tar xeplion eller dropper det. Har et håp om å klare meg uten og få mer energi da,er jo plutselig helt uten energi. Det går seg vel til :) 

Ja det skal du være stolt av :) håphåper det ordner seg for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, RamonaK skrev:

Ja det skal du være stolt av :) håphåper det ordner seg for deg :)

Takk :) Det ordner seg nok :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt lei meg, har tatt zyprexa i litt over en uke nå og den funker bra. Men legen vil jeg skal bytte til seroquel istedenfor. Hvorfor det? Prøvde å spørre legen men fikk ikke noe ordentlig svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå ble jeg litt lei meg, har tatt zyprexa i litt over en uke nå og den funker bra. Men legen vil jeg skal bytte til seroquel istedenfor. Hvorfor det? Prøvde å spørre legen men fikk ikke noe ordentlig svar. 

Han er vel redd du skal legge på deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marye skrev:

Han er vel redd du skal legge på deg

Ja kanskje. Men har ikke fått noen bivirkninger i det hele tatt så synes det er snålt. Ihvertfall siden det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, RamonaK skrev:

Nå ble jeg litt lei meg, har tatt zyprexa i litt over en uke nå og den funker bra. Men legen vil jeg skal bytte til seroquel istedenfor. Hvorfor det? Prøvde å spørre legen men fikk ikke noe ordentlig svar. 

@kupton har du noen formeninger om dette? Jeg skjønner det ikke helt ihvertfall siden jeg ikke får bivirkninger av den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, kupton skrev:

Jeg skjønner det heller ikke 😞

Burde jeg si noe? Er bare litt redd, for første gang på to år føler jeg meg "klar i toppen" og vil helst forbli det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver pasient skal ha og fortjener en god faglig begrunnelse for et behandlingsforslag. Pasienten skal ha betydelig medbestemmelsesrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, kupton skrev:

Enhver pasient skal ha og fortjener en god faglig begrunnelse for et behandlingsforslag. Pasienten skal ha betydelig medbestemmelsesrett. 

Ikke ts, men gjelder det også når man vil prøve seg med mindre doser? Jeg ønsker å teste ut om jeg kan greie meg med en litt lavere dose av et medikament jeg bruker for jeg mistenker at det er det andre medikamentet som holder lidelsen i sjakk. Har jeg betydelig medbestemmelsesrett i dette tilfellet?

Anonymkode: 3899c...3d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...