Gå til innhold

Hva er dissosiasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke helt grep på hva dette er. Jeg  tror jeg forstår at ved alvorlig dissosiasjon kan man glemme hendelser og tid og sted.

Men hva er mild dissosiasjon?

Jeg har enkel traumatiske hendelser bak legg som jeg ikke kan plassere i tid. Er det dissosiasjon? 

Kan dere komme med eksempler? Er spesielt opptatt av hva som ikke er dissosiativ lidelse, for den fant jeg info om på nett.

Anonymkode: 8efe1...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De sa jeg hadde dissosiasjon på modum, da var jeg som i min egen verden og langt borte. De måtte si navnet mitt høyt noen ganger før jeg "Våknet til". Senere har dette blitt sett på som psykotiske symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner/kjente to som slet med dissosiering og da svelget de gafler eller batterier og skadet seg veldig ved å sluke sånt 

de kalte det dissosiering iallfall, men jeg vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marye skrev:

Kjenner/kjente to som slet med dissosiering og da svelget de gafler eller batterier og skadet seg veldig ved å sluke sånt 

de kalte det dissosiering iallfall, men jeg vet ikke

Oi! Det må vel i så fall være alvorlig?

Anonymkode: 8efe1...ce6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marye skrev:

Kjenner/kjente to som slet med dissosiering og da svelget de gafler eller batterier og skadet seg veldig ved å sluke sånt 

de kalte det dissosiering iallfall, men jeg vet ikke

Svelget gafler? Jaha.. jeg tror ikke akkurat at noen har klart å svelge en gaffel før..

Men men

Anonymkode: c0bb4...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svelget gafler? Jaha.. jeg tror ikke akkurat at noen har klart å svelge en gaffel før..

Men men

Anonymkode: c0bb4...039

Hun endte med stomi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Svelget gafler? Jaha.. jeg tror ikke akkurat at noen har klart å svelge en gaffel før..

Men men

Anonymkode: c0bb4...039

En gaffel er ingenting sammenlignet med en fullvoksen kamel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som svelger gafler forekommer. Var om en i vg for noen år siden. Tilslutt gadd ikke sykehuset mer, og ville hente de med slange i magen i stedet for operasjon. Da brukte han trygda si til å reise til las palmas, og fikk den fjernet kirurgisk der. 

Anonymkode: 33f4d...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Janus30 skrev:

En gaffel er ingenting sammenlignet med en fullvoksen kamel. 

Skjønner at du må ha svelget en del kameler i ditt liv, men var det mothårs også så må det ha vært tøft. Ser den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...