Gå til innhold

ISW-andre Kosttilskudd.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kjøpt kosttilskuddet melatonin complex. Kan jeg ta 4-5 mg? Sliter sånn med innsovning på 1 mg.

Takknemlig for svar.

Anonymkode: 6f509...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vondt for å tro at det er noe å risikere. Jeg har tatt 6mg etter anbefaling fra en psykiater uten at det var problematisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg har vondt for å tro at det er noe å risikere. Jeg har tatt 6mg etter anbefaling fra en psykiater uten at det var problematisk. 

Takk for svar. Er det melatinon complex du tar? Er 6mg melatonin samme styrke uansett hvilken melatonon type det er?

Anonymkode: 6f509...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Er det melatinon complex du tar? Er 6mg melatonin samme styrke uansett hvilken melatonon type det er?

Anonymkode: 6f509...f95

Det er jeg ikke sikker på. Jeg fikk de kapslene som man måtte søke registreringsfritak for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er ikke helt komfortabel med å svare på dette spørsmålet. Melatonin er et ikke-toksisk stoff som er et godt alternativ (hvis det fungerer) til vanedannende medisin eller medisiner med mye mer bivirkninger. Hadde jeg slitt med søvnvansker og brukte melatonin hadde jeg tatt den dosen som ga meg effekt innenfor de rammer som er anbefalt.

Jeg har derimot litt vansker med å gi andre et konkret råd her. Selv om dette er i «grenseland» mot reglementet siden det er et kosttilskudd og ikke et legemiddel, føler jeg ikke at jeg besitter den nødvendige kompetanse til å si hva andre bør eller skal gjøre. Jeg ville avklart dette med lege hvis jeg var deg for å finne den mest hensiktsmessige behandlingen. Jeg ville også sørget for å diskutere med lege eller psykolog med kompetanse i søvnvansker for å sørge for at den ikke-medikamentelle siden av behandlingen var optimal.

Men det er selvfølgelig bra at du får effekt av melatonin og gjennom det får et lavere forbruk av vanedannende medisiner.

Lykke til 😊

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...