Fionys Skrevet 28. februar 2020 Skrevet 28. februar 2020 (endret) Nå er snart tida inne for å så blomster frø innendørs. Er det noen som sår blomster frø eller har prøvd å så blomsterfrø? Hvordan har det gått? Eller har noen prøvd å så urter og salat og slikt? Jeg har prøvd noen ganger og det har endt med katastrofe, det har aldri blitt ordentlige blomster av de. Skulle gjerne fått til å så blomster selv for da kunne jeg spart noen tusen kroner. Endret 28. februar 2020 av Fionys 0 Siter
Minimi Skrevet 28. februar 2020 Skrevet 28. februar 2020 http://garden-living.blogspot.com/2017/01/forkultivering-slik-gjr-du-det.html http://garden-living.blogspot.com/2014/12/lag-egne-stauder-sa-staudefr.html Masse gode videoer på engelsk på youtube også 0 Siter
Pallida Skrevet 28. februar 2020 Skrevet 28. februar 2020 4 timer siden, Fionys skrev: Nå er snart tida inne for å så blomster frø innendørs. Er det noen som sår blomster frø eller har prøvd å så blomsterfrø? Hvordan har det gått? Eller har noen prøvd å så urter og salat og slikt? Jeg har prøvd noen ganger og det har endt med katastrofe, det har aldri blitt ordentlige blomster av de. Skulle gjerne fått til å så blomster selv for da kunne jeg spart noen tusen kroner. Jeg er ingen ekspert, men fikk fram flere hundre småplanter (stauder) i fjor. Suksessfaktorene var utvilsomt tilstrekkelig med lys (lysstoffrør, helst 6500 kelvin) og relativ kjølig temperatur (ca. 15-18 grader). Så om du har du et rom eller en bod du kan holde temperaturen nede i og monterer noen lysarmaturer, er mye gjort. 0 Siter
Fionys Skrevet 28. februar 2020 Forfatter Skrevet 28. februar 2020 Jeg må så blomster som er hardføre. Vet dere noen som er det? 3 timer siden, Mari- skrev: Jeg er ingen ekspert, men fikk fram flere hundre småplanter (stauder) i fjor. Suksessfaktorene var utvilsomt tilstrekkelig med lys (lysstoffrør, helst 6500 kelvin) og relativ kjølig temperatur (ca. 15-18 grader). Så om du har du et rom eller en bod du kan holde temperaturen nede i og monterer noen lysarmaturer, er mye gjort. Rom har jeg nok, en hel kjeller, men bedre lys må jeg skaffe meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.