Gå til innhold

Visjon Norge , ukristne ? Coronafrykt-innsamling og lovnader de ikke kan holde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/kultur/visjon-norge-sjokkerer-med-coronasending/72191380

Ser folk klager over visjon Norge, en prest bla.a mener at de sprer løgner og påstander de ikke kan overholde, for å berike seg selv. 

Men hvem betaler lønnen til presten da, og de som betaler lønnen til presten hvorfor gjør de det, og kan PRESTEN love, det han hevder i kirken ? Komme til himmelen og alt det der ?

Er ikke dette hele poenget med religioner, spre frykt (BRENN I HELVETTE TIL EVIG TID), tilby løsninger "bli med hos oss og bli frelst", for å berike seg selv (?)

 

Kjør debatt? 

Anonymkode: 2e447...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/kultur/visjon-norge-sjokkerer-med-coronasending/72191380

Ser folk klager over visjon Norge, en prest bla.a mener at de sprer løgner og påstander de ikke kan overholde, for å berike seg selv. 

Men hvem betaler lønnen til presten da, og de som betaler lønnen til presten hvorfor gjør de det, og kan PRESTEN love, det han hevder i kirken ? Komme til himmelen og alt det der ?

Er ikke dette hele poenget med religioner, spre frykt (BRENN I HELVETTE TIL EVIG TID), tilby løsninger "bli med hos oss og bli frelst", for å berike seg selv (?)

 

Kjør debatt? 

Anonymkode: 2e447...62a

Det er ikke første gang de lover å be for folk for penger, de er jo helt desperate jo. Money money money vil de ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
1 time siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/kultur/visjon-norge-sjokkerer-med-coronasending/72191380

Ser folk klager over visjon Norge, en prest bla.a mener at de sprer løgner og påstander de ikke kan overholde, for å berike seg selv. 

Men hvem betaler lønnen til presten da, og de som betaler lønnen til presten hvorfor gjør de det, og kan PRESTEN love, det han hevder i kirken ? Komme til himmelen og alt det der ?

Er ikke dette hele poenget med religioner, spre frykt (BRENN I HELVETTE TIL EVIG TID), tilby løsninger "bli med hos oss og bli frelst", for å berike seg selv (?)

 

Kjør debatt? 

Anonymkode: 2e447...62a

Jeg blir stadig oppgitt over Visjon Norge med Hanevold og hans kompanjonger. Stadig kommer det fram kritikkverdige forhold som heldigvis avsløres i mediene. Jeg synes mye av det de driver med er så grovt at de ikke skulle hatt muligheter for sendetid på eteren. Snakk om å føre folk vill og lure folk i den hensikt å tjene mest mulig penger! Jeg håper at folk etterhvert får øynene opp for denne svindel-virksomheten, og slutter å donere penger. Jeg håper at hele dritten går konkurs sånn at de ikke lenger har mulighet for å drive TV og forføre svake, godtroende mennesker! 

Det er mye rart i alle religioner. Selv kjenner jeg kristendommen best siden jeg har vanket i kristne miljøer tidligere. Om hele poenget med kristendommen er å spre frykt og berike seg selv er jeg usikker på. Jeg tror kristendommen er "ment godt" med et oppriktig ønske om å frelse mennesker fra evig fortapelse. Jeg var selv veldig oppslukt av dette med fortapelse og frelse en periode. Var syk vet jeg i ettertid, men jeg hadde en utrolig bekymring og omsorg for andre mennesker fordi jeg var oppriktig redd for at de skulle gå fortapt. Jeg gjorde meg derfor stor flid med å spre budskapet om evig frelse, og var kreativ for å få det fram til flest mulig. Så for meg (og jeg vet om mange flere) så handlet/handler det ikke om å skremme folk inn i noe for så å etterpå få makt over dem og utnytte dem på det groveste, men det som drev meg og driver de fleste var/er kjærlighet til andre. (I oppstemte perioder kan jeg få veldig oppheng på ting og mange ganger føle en unaturlig stor kjærlighet til alle mennesker, -på en måte som blir veldig klein og virker mot sin hensikt, hehe). Slik Visjon Norge bedriver vitner ikke særlig om kjærlighet til andre, og presten i artikkelen du linket til kaller dette rett og slett for anti-kristendom, noe jeg tror på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.dagbladet.no/kultur/visjon-norge-sjokkerer-med-coronasending/72191380

Ser folk klager over visjon Norge, en prest bla.a mener at de sprer løgner og påstander de ikke kan overholde, for å berike seg selv. 

Men hvem betaler lønnen til presten da, og de som betaler lønnen til presten hvorfor gjør de det, og kan PRESTEN love, det han hevder i kirken ? Komme til himmelen og alt det der ?

Er ikke dette hele poenget med religioner, spre frykt (BRENN I HELVETTE TIL EVIG TID), tilby løsninger "bli med hos oss og bli frelst", for å berike seg selv (?)

 

Kjør debatt? 

Anonymkode: 2e447...62a

https://www.nettavisen.no/mener/millionaer-pa-skattefradrag-for-bonn-og-helbredelse/3423278834.html

Anonymkode: 71437...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at folk som tror på dette og donerer til Visjon Norge for "beskyttelse" er så dårlig fungerende at de burde få seg verge.

Anonymkode: 95ec1...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å gi skal være frivillig. At noen velger å gå frem slik som beskrevet i dette innlegget betyr ikke at pengegriskhet ligger bak all kristen aktivitet. Det er ikke riktig å spille på menneskers frykt for å oppnå noe. Det er ikke så uvanlig at man trenger midler for å drive en organisasjon men fremgangsmåten for å få penger kan absolutt diskuteres her. Det som forundrer meg er at man er blind for at all nyreligiøsitet som florerer også koster penger. Da betaler folk gladelig. Feks da jeg besøkte en alternativmesse der alle typer nyreligiøsitet var representert måtte folk betale for det meste. En renselse, healing, spådom , lese i kort, krystaller , kurs for alt mulig osv. I flg bibelen så hører Gud alle bønner og man trenger ikke kjøpe svar eller beskyttelse.,

Anonymkode: 4ea75...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det å gi skal være frivillig. At noen velger å gå frem slik som beskrevet i dette innlegget betyr ikke at pengegriskhet ligger bak all kristen aktivitet. Det er ikke riktig å spille på menneskers frykt for å oppnå noe. Det er ikke så uvanlig at man trenger midler for å drive en organisasjon men fremgangsmåten for å få penger kan absolutt diskuteres her. Det som forundrer meg er at man er blind for at all nyreligiøsitet som florerer også koster penger. Da betaler folk gladelig. Feks da jeg besøkte en alternativmesse der alle typer nyreligiøsitet var representert måtte folk betale for det meste. En renselse, healing, spådom , lese i kort, krystaller , kurs for alt mulig osv. I flg bibelen så hører Gud alle bønner og man trenger ikke kjøpe svar eller beskyttelse.,

Anonymkode: 4ea75...653

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/refser-de-som-ikke-gir-nok-penger-1.8346796

Anonymkode: 71437...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så med dette kan du bevise at ALL kristen aktivitet handler om pengegriskhet ? Opplever det slik at du ikke er ute etter en saklig dialog. Kanskje du bare vil demoralisere og sverte kristne så mye som mulig? 

Anonymkode: 4ea75...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så med dette kan du bevise at ALL kristen aktivitet handler om pengegriskhet ? Opplever det slik at du ikke er ute etter en saklig dialog. Kanskje du bare vil demoralisere og sverte kristne så mye som mulig? 

Anonymkode: 4ea75...653

det beviser at penger styrer mange menigheter, mer enn gjennomsnittsmannen kanskje er klar over.

Anonymkode: 71437...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg er ikke enig i att dette ikke er kristendom. Historieløst å tro att det som liberale i statskirken prediker, er det som holder kristendommen i hevd. Kristendommen er bygget på trussler og forfølgelse. Det at noen i statskirken og andre liberale menigheter hevder å representere den samme religionen er greit, men det er ikke det som har gjort att nordmenn eller andre vestlige ble kristne. Nei, det er fortrykket, heksebålelne , inkvisisjonene og helvettes trusslene som gjorde att kirken bestod. '

 

 

LIberale prester og biskoper følger ikke bibelen. Bibelen er ikke noen kosebok, det er en hatefull foraktfull bok, der er essensen er "Gud er alt og du er ingenting". SE I NÅDE TIL MEG SYNDIGE MENNESKE SOM HAR SYNDET MOT DEG I TANKER (!!!!), ORD (!!!) OG GJERNINGER.  Uansett hvordan du ser på skriften eller hvordan du Cherry picker de fineste passasjene, så er dette ovenfor essensen, av denne onde religionen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...