Gå til innhold

Boktips om Basal eksponeringsterapi (BET)


Pallida

Anbefalte innlegg

Ny bok: «Inn i katastrofelandskapet. Erfaringer fra Basal eksponeringsterapi»  

Det er flere her inne som har uttrykt interesse for denne behandlingsmetoden og jeg anbefaler varmt boken nevnt ovenfor til alle som måtte være interessert, både i BET, og et annerledes perspektiv på psykisk lidelse og hva som kan være til god hjelp for noen pasientgrupper. Jeg synes det er sterkt og rørende å lese om hvordan såkalte marginaliserte og «håpløse» pasienter ved hjelp av BET har fått en helt annen livskvalitet og -mestring ved hjelp av denne behandlingsmodellen. 

BET er ikke tilgjengelig her jeg bor, men prinsippene og perspektivet resonnerte dypt i meg første gang jeg hørte om metoden, og jeg har siden lest alt materiell jeg har kommet over, noe som har vært til stor hjelp når det gjelder å forstå og møte mine egne tanker og følelser. 

Jeg håper virkelig BET, både som behandling og ikke minst som holdning og forståelsesmodell av lidelse, vil bre om seg i møte med aktuelle pasienter, både på sengeposter og poliklinisk. 

-en begeistret bokanmeldelse der, altså!😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...