Gå til innhold

Ønsker uføretrygd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg ønsker uføretrygd pga. at jeg ikke fungerer i hverdagen. Er det bare å si det rett ut til min behandler? Vil ikke at h*n skal tenke jeg er en snylter.


 

Anonymkode: 865fd...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg ønsker uføretrygd pga. at jeg ikke fungerer i hverdagen. Er det bare å si det rett ut til min behandler? Vil ikke at h*n skal tenke jeg er en snylter.


 

Anonymkode: 865fd...2ef

Det krever nok litt mer enn det å få uføretrygd. En lang prosess der du må ha diagnose(r), nedsatt arbeidsevne og du må vanligvis i avklaring/tiltak i arbeidslivet for å se på arbeidsevnen og for å se om den kan bedre seg ved å være i tiltak. Men du skal bare ta det opp med behandler hvis du mener det er riktig og mest hensiktsmessig at du blir uføretrygdet. Og så er det den andre siden av saken: Tror du at du kan komme deg delvis i arbeid ved sterk egeninnsats i tiltak fra NAV over lang tid? Er du i stand til å arbeide? Det kan bare du svare på.

Anonymkode: e7a92...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg ønsker uføretrygd pga. at jeg ikke fungerer i hverdagen. Er det bare å si det rett ut til min behandler? Vil ikke at h*n skal tenke jeg er en snylter.


 

Anonymkode: 865fd...2ef

Har du asperger?

Anonymkode: a1de8...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fastnick
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du asperger?

Anonymkode: a1de8...5f3

Støtter tanken om at dette må være et nytt dol-uttrykk. Jmfr. tråden på Åpent om ord, fraser og uttrykk som er spesielt for dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...