AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 Skrevet 1. mars 2020 Hei! Jeg ønsker uføretrygd pga. at jeg ikke fungerer i hverdagen. Er det bare å si det rett ut til min behandler? Vil ikke at h*n skal tenke jeg er en snylter. Anonymkode: 865fd...2ef 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 Skrevet 1. mars 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg ønsker uføretrygd pga. at jeg ikke fungerer i hverdagen. Er det bare å si det rett ut til min behandler? Vil ikke at h*n skal tenke jeg er en snylter. Anonymkode: 865fd...2ef Det krever nok litt mer enn det å få uføretrygd. En lang prosess der du må ha diagnose(r), nedsatt arbeidsevne og du må vanligvis i avklaring/tiltak i arbeidslivet for å se på arbeidsevnen og for å se om den kan bedre seg ved å være i tiltak. Men du skal bare ta det opp med behandler hvis du mener det er riktig og mest hensiktsmessig at du blir uføretrygdet. Og så er det den andre siden av saken: Tror du at du kan komme deg delvis i arbeid ved sterk egeninnsats i tiltak fra NAV over lang tid? Er du i stand til å arbeide? Det kan bare du svare på. Anonymkode: e7a92...297 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2020 Skrevet 1. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg ønsker uføretrygd pga. at jeg ikke fungerer i hverdagen. Er det bare å si det rett ut til min behandler? Vil ikke at h*n skal tenke jeg er en snylter. Anonymkode: 865fd...2ef Har du asperger? Anonymkode: a1de8...5f3 0 Siter
Gjest Fastnick Skrevet 1. mars 2020 Skrevet 1. mars 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du asperger? Anonymkode: a1de8...5f3 Støtter tanken om at dette må være et nytt dol-uttrykk. Jmfr. tråden på Åpent om ord, fraser og uttrykk som er spesielt for dol. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.