Gå til innhold

Positiv forandring med ny behandler..


Villanda

Anbefalte innlegg

 ... og sikkert bedre regulert medikamentell behandling.

Inspirert av anna positivt innlegg:

Ikke for å kritisere min tidligere behandler. Var egentlig fornøyd med henne. Trodde jeg ville få dårligere oppfølging på DPS, men der tok jeg feil!

Nå har jeg slutta å lese så ekstremt mye. Hun jeg går til nå virker litt stødigere enn forrige, selv om hun ikke visste dette med s-lamotrigin sitt vindu. Jeg gjør som behandler anbefaler. Jeg kommer med ønsker, men protesteter/diskuteter ikke. Slått meg til ro med å ikke komme over 20 i serumkonsentrasjon av lamotrigin siden jeg fikk litt utslett ved forsøk på økning i fjor sommer.

Grensa stadig mot hypomani i fjor høst, én periode med ordentlig hypomani ser jeg nå, åh den føles så fantastisk den rusen, så Tolvon er bytta ut med Seroquel som jeg hadde slik motstand mot.  Trapper ned på Efexor. 

Egentlig synes jeg hypomani er så kunstig å si om meg selv. Oppstemt eller høy høres mindre ille ut.

2019 og til nå 2020 har vært så mye bedre enn 2018.

Hatt noen depresjoner, en av dem kanskje blanda med hypomani sa behandler. Enten starta det slik eller så var det at jeg var så urolig, og kanskje ble oppfatta som frekk/irritabel av AAT. Synlig urolig, bedre enn slik uro som i forfjor, ikke den følelsen av å ikke skulle holde ut, med en slags innestengt uro. Vært gradert sykmeldt, men ikke fullt siden høsten/vinter 2018. 

Fått komme raskt til når formidla at var dårlig, og behandler oppfatta det. Hun andre reagerte litt seint, når jeg prøvde forklare, avfeide hun det med at det var naturlig at jeg var sliten. Litt min feil også da, jeg brukte vel ord som kunne forklare, men det var som jeg snakka om en annen, i jeg-form, men likevel.

Fått tilbud om sykmelding når hun eller jeg har tenkt det var på sin plass, jeg har fått styre selv. Ikke vært fullt sykmeldt. 

Hun jeg har nå regulerer medisiner litt etterhvert, utfra "hvor jeg er". 

Det er ikke så veldig mye snakk. Mest vurdering av tiltak utfra hvordan jeg har det, som TMS, AAT, medisinforandring, hyppighet på avtaler. Kanskje det hlres ugreit utmen jeg synest egentlig det er greit slik. En må jo gjøre mer selv enn å svelge piller, men det tar jeg med meg selv.

Måtte det fortsette slik, uten alvorligere episoder. 

 

Endret av Villanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...