Gjest fara Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Er det mulig å få brystinnlegg og samtidig garantere at man kan amme en gang i fremtiden - har lyst på større bryster men også flere barn...Og amming er jo viktig!! Er det slik at hvor legen går inn med implantet er avgjørende, og kan noen i så fall svare meg hvor det er tryggest i forhold til amming? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45357-amming-og-brystinnlegg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei. Jeg tror at de _fleste_ er i stand til å amme etter operasjon. Dette gjelder da brystforstørring, brystreduksjon og brystløft er det større risiko for at en ikke klarer å amme etter. Hvis det skal være noe problem så kan det oppleves at følsomheten blir litt nedsatt (i verste fall uteblir) og da kan en få problemer med utdrivningsrefleksen. Noen melkeganger kan bli ødelagt, men som regel skal en kunne amme. Har hørt om noen som ikke klarte å få nok melk til barnet, de sa at protesen tok opp plass i brystet, men brystet er jo elastisk, dessuten kan en bare da amme litt hyppigere. Har selv bryst proteser, og har ikke hatt noen problemer i forhold til amming. Jeg fikk ett barn før operasjonen som jeg ammet i 6 mnd., mens barnet som jeg fikk etter operasjonen ammes enda og er snart 22 mnd. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45357-amming-og-brystinnlegg/#findComment-171336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei. Jeg tror at de _fleste_ er i stand til å amme etter operasjon. Dette gjelder da brystforstørring, brystreduksjon og brystløft er det større risiko for at en ikke klarer å amme etter. Hvis det skal være noe problem så kan det oppleves at følsomheten blir litt nedsatt (i verste fall uteblir) og da kan en få problemer med utdrivningsrefleksen. Noen melkeganger kan bli ødelagt, men som regel skal en kunne amme. Har hørt om noen som ikke klarte å få nok melk til barnet, de sa at protesen tok opp plass i brystet, men brystet er jo elastisk, dessuten kan en bare da amme litt hyppigere. Har selv bryst proteser, og har ikke hatt noen problemer i forhold til amming. Jeg fikk ett barn før operasjonen som jeg ammet i 6 mnd., mens barnet som jeg fikk etter operasjonen ammes enda og er snart 22 mnd. Hilsen Siden protesen legges bak selve brystkjertelen, er den ikke til hinder for amming. Hvor snittet legges er neppe av betydning. Imidlertid vil brystet strekke seg ifb. m. ammeprosessen, og man må regne med at brystet henger noe mer når alt er over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45357-amming-og-brystinnlegg/#findComment-174658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 25. mars 2002 Del Skrevet 25. mars 2002 Hei. Jeg tror at de _fleste_ er i stand til å amme etter operasjon. Dette gjelder da brystforstørring, brystreduksjon og brystløft er det større risiko for at en ikke klarer å amme etter. Hvis det skal være noe problem så kan det oppleves at følsomheten blir litt nedsatt (i verste fall uteblir) og da kan en få problemer med utdrivningsrefleksen. Noen melkeganger kan bli ødelagt, men som regel skal en kunne amme. Har hørt om noen som ikke klarte å få nok melk til barnet, de sa at protesen tok opp plass i brystet, men brystet er jo elastisk, dessuten kan en bare da amme litt hyppigere. Har selv bryst proteser, og har ikke hatt noen problemer i forhold til amming. Jeg fikk ett barn før operasjonen som jeg ammet i 6 mnd., mens barnet som jeg fikk etter operasjonen ammes enda og er snart 22 mnd. Hilsen Siden protesen legges bak selve brystkjertelen, er den ikke til hinder for amming. Hvor snittet legges er neppe av betydning. Imidlertid vil brystet strekke seg ifb. m. ammeprosessen, og man må regne med at brystet henger noe mer når alt er over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45357-amming-og-brystinnlegg/#findComment-174659 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.