Gå til innhold

Youtube


Marye

Anbefalte innlegg

Har redusert litt på cisordinol pga bivirkninger og blitt kjempetung i hjernen. Vil bare ligge. Hører musikk på YouTube og leser nettaviser og hele tiden blir mine tanker bekreftet i sangtekstene eller nyhetene 

er dette vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
26 minutter siden, Marye skrev:

Har redusert litt på cisordinol pga bivirkninger og blitt kjempetung i hjernen. Vil bare ligge. Hører musikk på YouTube og leser nettaviser og hele tiden blir mine tanker bekreftet i sangtekstene eller nyhetene 

er dette vanlig? 

Nei, det er sykdom.

Anonymkode: 3ef58...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Marye skrev:

Har redusert litt på cisordinol pga bivirkninger og blitt kjempetung i hjernen. Vil bare ligge. Hører musikk på YouTube og leser nettaviser og hele tiden blir mine tanker bekreftet i sangtekstene eller nyhetene 

er dette vanlig? 

Hva sier din sykdomshistorie deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, XbellaX skrev:

Hva sier din sykdomshistorie deg?

Når jeg har vært psykotisk har alltid media (TV og Internett) matchet tankene mine, kontinuerlig aha aha 

men det er virkelig. F eks jeg tenkte på ei som jeg Anniken fordi hennes datter har mitt navn, så tenkte jeg kanskje jeg skulle kalle datteren min Anniken om jeg fikk en. Og rett etterpå kom en artikkel om en som Het Anniken på iPhonen min

Og så tenkte jeg at jeg er Lei meg for at jeg ikke prater mer med han jeg har en Crush på. Rett etterpå spiller YouTube «we don’t talk anymore». 
 

og en gang jeg var innlagt og livredd demonen turte jeg ikke slå av lyset på natta men sa til meg selv at Gud bærer meg gjennom natten, og første jeg leser på iPhonen min neste morgen er diktet om Guds fotspor i sanden

og sånne ting skjer HELE tiden

igjen og igjen blir alt jeg opplever bekreftet i media

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marye skrev:

Når jeg har vært psykotisk har alltid media (TV og Internett) matchet tankene mine, kontinuerlig aha aha 

men det er virkelig. F eks jeg tenkte på ei som jeg Anniken fordi hennes datter har mitt navn, så tenkte jeg kanskje jeg skulle kalle datteren min Anniken om jeg fikk en. Og rett etterpå kom en artikkel om en som Het Anniken på iPhonen min

Og så tenkte jeg at jeg er Lei meg for at jeg ikke prater mer med han jeg har en Crush på. Rett etterpå spiller YouTube «we don’t talk anymore». 
 

og en gang jeg var innlagt og livredd demonen turte jeg ikke slå av lyset på natta men sa til meg selv at Gud bærer meg gjennom natten, og første jeg leser på iPhonen min neste morgen er diktet om Guds fotspor i sanden

og sånne ting skjer HELE tiden

igjen og igjen blir alt jeg opplever bekreftet i media

 

I dag så jeg en reklame for farris på tv, i går drakk jeg farris til lunch. 

Skjønner du? 

Du overtolker, Marye. Du er ikke innlagt lenger nå, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

I dag så jeg en reklame for farris på tv, i går drakk jeg farris til lunch. 

Skjønner du? 

Du overtolker, Marye. Du er ikke innlagt lenger nå, stemmer det?

Nei er ikke innlagt nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tankene og livet mitt blir jo bekreftet av mediene hvert sekund nærmest. Kan ikke høre på musikk. Blir for massivt. Hjernen min kjennes ut som veier mange mange kilo. Klarer ikke dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marye skrev:

Men tankene og livet mitt blir jo bekreftet av mediene hvert sekund nærmest. Kan ikke høre på musikk. Blir for massivt. Hjernen min kjennes ut som veier mange mange kilo. Klarer ikke dette. 

Det er sykdommen din, Marye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Marye skrev:

Når jeg har vært psykotisk har alltid media (TV og Internett) matchet tankene mine, kontinuerlig aha aha 

men det er virkelig. F eks jeg tenkte på ei som jeg Anniken fordi hennes datter har mitt navn, så tenkte jeg kanskje jeg skulle kalle datteren min Anniken om jeg fikk en. Og rett etterpå kom en artikkel om en som Het Anniken på iPhonen min

Og så tenkte jeg at jeg er Lei meg for at jeg ikke prater mer med han jeg har en Crush på. Rett etterpå spiller YouTube «we don’t talk anymore». 
 

og en gang jeg var innlagt og livredd demonen turte jeg ikke slå av lyset på natta men sa til meg selv at Gud bærer meg gjennom natten, og første jeg leser på iPhonen min neste morgen er diktet om Guds fotspor i sanden

og sånne ting skjer HELE tiden

igjen og igjen blir alt jeg opplever bekreftet i media

 

Sånne ting skjer meg ofte også. Veldig ofte. Men da jeg var psykotisk var det som en løpende kommentar. Men selv nå etter mange år som ikke-psykotisk så skjer det hele tiden. Dette har nok noe med urhjernen å gjøre, vi er ikke synske.

 

For eksempel akkurat nå så satt jeg å tenkte hvis du skreve synske i denne tråden, så ville det bety att jeg var synsk og fikk Corona, så hostet jeg. Det er naturlig nok bare hjernen som lager spor som ikke er der.

Anonymkode: cc414...102

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...