Gå til innhold

Kupton eller andre. Er dette vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var vel vært sånn normalt bekymret for hva som kunne skje i livet. Tenkte ikke  så mye på det sånn i hverdagen og var travelt opptatt med å leve. Da jeg ble psykisk syk for noen år siden fikk jeg kjenne på den forferdelige belastningen med rå, vedvarende, altoppslukende og tvangspreget angst. Selv om jeg er mye bedre i dag er jeg mye mer sårbar for alt som skjer rundt meg. Ikke så godt eksempel men hvis jeg feks skal få undersøkt en føflekk er ikke hovedproblemet selve undersøkelsen eller resultatet av den. Det er frykten for angsten som vil oppstå i forbindelse med undersøkelsen og evt svar . Dette gjelder det meste i livet for tiden. Jeg er mer redd for at noe skal utløse de psykiske plagene enn jeg frykter den utløsende årsaken. Litt vanskelig å forklare men håper noen forstår.  Er dette vanlig? 
 

Anonymkode: 8713d...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 minutter siden, Glitter skrev:

Angst for angsten er svært vanlig ja. 

Så det er det man kaller det. Det er slitsomt å leve slik. Sikkert ikke noe å gjøre med det siden det BARE er angst. 

Anonymkode: 8713d...0e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så det er det man kaller det. Det er slitsomt å leve slik. Sikkert ikke noe å gjøre med det siden det BARE er angst. 

Anonymkode: 8713d...0e4

Det finnes virksom behandling for angst. Det beste er kognitiv terapi. Hør med fastlegen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er det man kaller det. Det er slitsomt å leve slik. Sikkert ikke noe å gjøre med det siden det BARE er angst. 

Anonymkode: 8713d...0e4

Ja angst er noe drit. At det "bare" er angst vil ikke si at det bare bare er å leve med. Heldigvis finnes det behandling og teknikker for å lære seg å håndtere det bedre. Noe av det viktigste er å unngå unngåelsesadferd og å finne rett avledningsteknikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...