Gå til innhold

Ultralyd viste mange egg / velge donor eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tok ultralyd på privatklinikk i forkant av prøverørsbehandling. Det overaskende var at jeg var forberedt på at jeg hadde ingen eller lite egg i min alder av 43. Men det viste seg at jeg hadde mye egg. Legen sa at jeg har ganske mye egg for å være i en alder av 43 år. Men vi vet ikke kvaliteten på eggene eller hvor stor sjansen er å lykkes med dem. Pga sjansen for kromosonfeil så rådet legen at donor kunne være beste løsningen og ga meg 50 prosent sjanse på å lykkes per forsøk med det. 10 prosent per forsøk med egne egg men kvaliteten kan være bra og derfor kan det være høyere prosent  men det er usikkert. 

Vet dere om noen som er 43 år pluss som har fått friske barn? Hvilke løsning ville dere ha gått for? 

Jeg har ingen peiling på gynokolog. Men de fant 10 antrale folikler på ene siden og 7 på andre .  Livmoren var helt fin. Resultatet av ultralyden var veldig bra sa legen. 

Anonymkode: dd860...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tok ultralyd på privatklinikk i forkant av prøverørsbehandling. Det overaskende var at jeg var forberedt på at jeg hadde ingen eller lite egg i min alder av 43. Men det viste seg at jeg hadde mye egg. Legen sa at jeg har ganske mye egg for å være i en alder av 43 år. Men vi vet ikke kvaliteten på eggene eller hvor stor sjansen er å lykkes med dem. Pga sjansen for kromosonfeil så rådet legen at donor kunne være beste løsningen og ga meg 50 prosent sjanse på å lykkes per forsøk med det. 10 prosent per forsøk med egne egg men kvaliteten kan være bra og derfor kan det være høyere prosent  men det er usikkert. 

Vet dere om noen som er 43 år pluss som har fått friske barn? Hvilke løsning ville dere ha gått for? 

Jeg har ingen peiling på gynokolog. Men de fant 10 antrale folikler på ene siden og 7 på andre .  Livmoren var helt fin. Resultatet av ultralyden var veldig bra sa legen. 

Anonymkode: dd860...84e

Det kan selvfølgelig gå med egne egg, men svært ofte lykkes man ikke og det er slitsomt med forsøk. Siden du er såpass gammel, så hadde jeg gått for donoregg. 

Anonymkode: 018d9...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken løsning ville dere ha gått for? 

Jeg tror jeg hadde hatt lyst til å prøve én gang med egne egg - forberedt på at det ikke ville gå, men for å få visshet om at det ikke var realistisk. Så hadde jeg kunnet gå for donor i neste runde med den vissheten og uten å gruble.

Legg merke til at jeg skrev lyst til. Om jeg / vi hadde hatt råd til (eller ønsket å prioritere et slikt sjansespill), kommer an på det økonomiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok ultralyd på privatklinikk i forkant av prøverørsbehandling. Det overaskende var at jeg var forberedt på at jeg hadde ingen eller lite egg i min alder av 43. Men det viste seg at jeg hadde mye egg. Legen sa at jeg har ganske mye egg for å være i en alder av 43 år. Men vi vet ikke kvaliteten på eggene eller hvor stor sjansen er å lykkes med dem. Pga sjansen for kromosonfeil så rådet legen at donor kunne være beste løsningen og ga meg 50 prosent sjanse på å lykkes per forsøk med det. 10 prosent per forsøk med egne egg men kvaliteten kan være bra og derfor kan det være høyere prosent  men det er usikkert. 

Vet dere om noen som er 43 år pluss som har fått friske barn? Hvilke løsning ville dere ha gått for? 

Jeg har ingen peiling på gynokolog. Men de fant 10 antrale folikler på ene siden og 7 på andre .  Livmoren var helt fin. Resultatet av ultralyden var veldig bra sa legen. 

Anonymkode: dd860...84e

hva om du gjør begge deler på en gang? prosessen med donor kan jo ta veldig lang tid mener jeg

Anonymkode: 060b4...f63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, laban skrev:

Jeg tror jeg hadde hatt lyst til å prøve én gang med egne egg - forberedt på at det ikke ville gå, men for å få visshet om at det ikke var realistisk. Så hadde jeg kunnet gå for donor i neste runde med den vissheten og uten å gruble.

Legg merke til at jeg skrev lyst til. Om jeg / vi hadde hatt råd til (eller ønsket å prioritere et slikt sjansespill), kommer an på det økonomiske.

Ja jeg fikk lyst å bruke egne egg. Jeg fikk beskjed før undersøkelsen at jeg måtte være forberedt på at det enten ikke var egg igjen, eller få egg. Derfor kom dette som en stor overraskelse. Og at jeg hadde rikelig og mange og at egglagrene var svært store i forhold til min alder er jo fantastisk bra i denne sammenheng. Men på nettet så leser jeg at 95 prosent av egg i min aldersgruppe kan inneholde kromosonfeil. Legen sa at det stemmer. Men at de ikke vet om mine egg er bra i kvalitet eller ikke. Mine kan være bra tiltross for alder. Det er et sjansespill å velge å bruke de. Men min kjære forandret mening når han hørte resultatet av ultralyden.  Han ønsker å finne ut av om jeg faktisk har egg som kan brukes. 

18 minutter siden, cilie skrev:

Prøv! Jeg vet om flere på over 40 som har helt friske barn. 

Jeg har hørt om det og. Mulig det er verdt å forsøke det. Det er jo kjekt om barnet ble biologisk mitt og. Selv om jeg vet at jeg ville blitt glad i et donorbarn. 

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva om du gjør begge deler på en gang? prosessen med donor kan jo ta veldig lang tid mener jeg

Anonymkode: 060b4...f63

Prøverøret vil tas i juni om det er med donor. Men jeg er usikker om det med donor for man får ikke vite hvem som er donoren.  Men dersom det er den beste løsningen så vil jeg velge det. Men dersom det er mulig å lykkes med egne egg så er det best mener jeg. 

Anonymkode: dd860...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...