Gå til innhold

nozinan


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er nozinan helt utgått eller er det noen som bruker det?  Hva er forskjellen på nozinan og f.eks. seroquel?

Anonymkode: d4856...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søk på begge deler på Felleskatalogen og se på "indikasjoner". Der ser du forskjellen i korte trekk. Mitt inntrykk er at Seroquel er mer anvendelig. 

Der kan du også sammenligne bivirkninger og lese på "forsiktighetsregler". Les gjerne på "egenskaper" også hvis du vil gå mer nøye til verks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nozinan synes jeg var svært ubehagelig å gå på. Kraftig blodtrykksfall og skikkelig hang-over. vil ikke anbefale den til noen. Hos meg hjalp den ikke på søvn en gang. I gamledager kalte rusmisbrukerne det og lignende middler for "moskva-dop". Men det kommer jo an på dose også da.

Seroquel er mye bedre og snillere.

Anonymkode: e53d9...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nozinan kalles apedop på Freakforum. Det sier vel sitt. 

Anonymkode: 5c6b1...18f

Hva sier det?

Anonymkode: d4856...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier det?

Anonymkode: d4856...b8b

Det sier att det er ett drittdop. Sånn som man får mens man egentlig vil ha noe som er godt og behagelig. Så får man en drittmedisin i stedet for. For det er det det er. Av en eller annen grunn tror/trodde psykiatere att dette hjelper på å roe ned folk. Ja kanskje det gjør det, du blir for uvel til å lage bråk...… "er du manisk og full av faen, doper vi deg med 1000 mg nozinan".

Anonymkode: e53d9...65d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nozinan kalles apedop på Freakforum. Det sier vel sitt. 

Anonymkode: 5c6b1...18f

Det kalte de det i rusmiljøet før også, og da jeg tok truxal og melleril sa de det også var apedop. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også det utskrevet av en helt fersk legevikar for søvn. Helt uaktuelt å prøve etter å ha gjort litt research. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...