Gå til innhold

Redd for karantene


Cesium

Anbefalte innlegg

Jeg er så redd for å bli smittet av Corona og at jeg må være i hjemmekarantene i 14 dager. Hvordan i all verden skal det gå bra? 2-3 dager alene er nok til at jeg blir psykotisk. 

Altså, hvis jeg må være i karantene eller isolasjon så blir jeg jo ikke å nekte, for jeg vil ikke smitte andre, men er det forsvarlig? Konmer jo garantert til å bli veldig dårlig psykisk da.

Er det flere her som har tenkt på det samme? 

Håper bare jeg ikke blir smittet da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi står i fare for å bli satt i karantene og avventer nærmere beskjed. Jeg er bekymret for min manns helse fordi han er i risikosonen. Han har også fått beskjed av legen sin om å ikke oppsøke store folkemengder pga dette. Utover det bekymrer jeg meg ikke. 

Anonymkode: 849b1...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk ikke tenkt på før du sa det nå. Men ja det er jeg også redd for. Jeg blir også veldig dårlig av isolasjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Cesium skrev:

Jeg er så redd for å bli smittet av Corona og at jeg må være i hjemmekarantene i 14 dager. Hvordan i all verden skal det gå bra? 2-3 dager alene er nok til at jeg blir psykotisk. 

Altså, hvis jeg må være i karantene eller isolasjon så blir jeg jo ikke å nekte, for jeg vil ikke smitte andre, men er det forsvarlig? Konmer jo garantert til å bli veldig dårlig psykisk da.

Er det flere her som har tenkt på det samme? 

Håper bare jeg ikke blir smittet da 

Bor du hjemme hos foreldrene din eller? Tror ikke du blir psykotisk av å være alene i 2 dager liksom da tror jeg ikke du vet helt hva psykose er.

For meg så går det som regel 1 uke mellom hver gang jeg i det hele tatt ser et annet menneske. Jeg lever nokså isolert og har ikke mye liv heller pga mine psykiske problemer. Har blant annet schizofreni som også gjør at jeg har en sterk tendens til å isolere meg fra mennesker og familie. Venner har jeg ikke da jeg har vært alt for dårlig til det. Ufør.

Anonymkode: 9b52f...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du hjemme hos foreldrene din eller? Tror ikke du blir psykotisk av å være alene i 2 dager liksom da tror jeg ikke du vet helt hva psykose er.

For meg så går det som regel 1 uke mellom hver gang jeg i det hele tatt ser et annet menneske. Jeg lever nokså isolert og har ikke mye liv heller pga mine psykiske problemer. Har blant annet schizofreni som også gjør at jeg har en sterk tendens til å isolere meg fra mennesker og familie. Venner har jeg ikke da jeg har vært alt for dårlig til det. Ufør.

Anonymkode: 9b52f...252

Jeg fikk psykotiske symptomer da jeg isolerte meg hjemme en periode i januar. Var mer enn et par dager da.

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig introvert og liker å være alene, men jeg er totalt avhengig av menneskelig kontakt for å holde meg på bakken. Hvis jeg levnes alene med tanker og stemmer i noen dager, så er jeg ikke i denne verden lenger. Skal ikke så mye til... Kanskje jeg er unormalt svak. Men jeg tror ikke det egentlig, for jeg vet at isolasjon er en vanlig trigger for psykose hos flere,bla som Glitter sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på det i forhold til behov for sykehusinnleggelse. Hva skjer om jeg trenger en innleggelse, men tester positiv på Corona...

Men så, på tross av at jeg er en grubler, sannsynligvis ikke kommer til å bli et problem.

Krysser fingrene for at ingen av oss blir syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...