Gå til innhold

Hudsykdom og corona


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har noen åpne sår som ikke vil gro på gr av hudsykdom. Er jeg da i risikogruppe? Tenker om viruset kommer inn i blodbanen gjennom sårene, hva da?

Anonymkode: 604ad...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Men der står det bare at det er mennesker over 65 år og mennesker med underliggende kroniske sykdommer som er i risikogruppen, men ikke konkret hva disse kroniske underliggende sykdommene er. Den hudlidelsen jeg har er jo kronisk underliggende, men jeg regnes nok ikke i risikogruppen for det om.  

Anonymkode: 604ad...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra FHI:

"Personer med underliggende kronisk sykdom som hjerte-karsykdom (kardiovaskulær sykdom), diabetes, kronisk lungesykdom, kreft og høyt blodtrykk (hypertensjon). Personer som røyker har også muligens en høyere risiko for alvorlig forløp av koronoanvirus-sykdommen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Jeg er ikke lege, men jeg tror det er sannsynlig at du kan bli smitta om du får viruset inn i blodet, ja. Du bør nok dekke sårene til og være ekstra forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et barn som er astmatiker. Vedkommende har forkjølelseastma og har måtte blitt behandlet på sykehus for det flere ganger. Er redd for at barnet mitt kan bli alvorlig syk av koronnaviruset.  Synes det er viktig at folk tar hensyn og tenker på de i risikogruppen. 

Anonymkode: 6cfc4...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bokormen123

Risikogrupper de de menneskene som har sykdommer som reduserer immunforsvaret deres, som tåler sykdom dårligere enn vi friske gjør. Er immunforsvaret ditt redusert?

At du har sår i huden KAN riktignok gjøre at du lettere smittes, siden du har flere "inngangsporter"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...