Gå til innhold

Antidepressiva kupton/ISW, anyone


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vurderer å begynne på igjen med Zoloft fordi jeg er desperat. Lever i en vanskelig livssituasjon men mine indre demoner påvirker situasjonen til det verre. En gentest viste at jeg ikke har nytte av SSRI, men Zoloft hjalp, iallefall mot PMS som plager både meg og andre. Så er det noe poeng i å starte opp igjen? Finnes det bedre alternativer? Jeg sliter veldig, har det til tider helt grusomt innvendig. Var den opplevde virkningen da bare placebo? Jeg føler jeg ikke har noe annet valg enn å begynne på igjen med antidepressiva. 

Anonymkode: 01ec6...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

lurer på hvorfor så mange henvender seg til Kupton og isw her. Skiller de seg ut på noen måte fra andre brukere?

Anonymkode: f1372...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lurer på hvorfor så mange henvender seg til Kupton og isw her. Skiller de seg ut på noen måte fra andre brukere?

Anonymkode: f1372...b85

Jeg skrev også anyone :)

Anonymkode: 01ec6...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev også anyone :)

Anonymkode: 01ec6...563

Ja men det må jo være noe spesielt med de to andre siden så mange vil ha svar fra de 

Anonymkode: f1372...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det må jo være noe spesielt med de to andre siden så mange vil ha svar fra de 

Anonymkode: f1372...b85

Av ulike grunner har begge to peiling på medisiner :)

Anonymkode: 01ec6...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å begynne på igjen med Zoloft fordi jeg er desperat. Lever i en vanskelig livssituasjon men mine indre demoner påvirker situasjonen til det verre. En gentest viste at jeg ikke har nytte av SSRI, men Zoloft hjalp, iallefall mot PMS som plager både meg og andre. Så er det noe poeng i å starte opp igjen? Finnes det bedre alternativer? Jeg sliter veldig, har det til tider helt grusomt innvendig. Var den opplevde virkningen da bare placebo? Jeg føler jeg ikke har noe annet valg enn å begynne på igjen med antidepressiva. 

Anonymkode: 01ec6...563

Det har blitt veldig streng på dette forumet ang. råd om medisinering. Det skal linkes til korrekt informasjon. 
Dette er best å ta opp med fastlegen

Anonymkode: 22b3e...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

lurer på hvorfor så mange henvender seg til Kupton og isw her. Skiller de seg ut på noen måte fra andre brukere?

Anonymkode: f1372...b85

Er du ny her?

Anonymkode: 28117...bac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det må jo være noe spesielt med de to andre siden så mange vil ha svar fra de 

Anonymkode: f1372...b85

Når de ikke vil si det selv, så kan ikke andre brukere si det heller. Det er å gå over streken. Du kan jo spørre de selv, men jeg tviler på att i alle fall en av de vil svare.

Anonymkode: f2422...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderer å begynne på igjen med Zoloft fordi jeg er desperat. Lever i en vanskelig livssituasjon men mine indre demoner påvirker situasjonen til det verre. En gentest viste at jeg ikke har nytte av SSRI, men Zoloft hjalp, iallefall mot PMS som plager både meg og andre. Så er det noe poeng i å starte opp igjen? Finnes det bedre alternativer? Jeg sliter veldig, har det til tider helt grusomt innvendig. Var den opplevde virkningen da bare placebo? Jeg føler jeg ikke har noe annet valg enn å begynne på igjen med antidepressiva. 

Anonymkode: 01ec6...563

Jeg beklager, men har vanskelig for å følge sykehistorier når en skriver som anonym.

PMS er uansett en alvorlig tilleggsbelastning, så bare å få bedring i den, vil gjøre livet lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

lurer på hvorfor så mange henvender seg til Kupton og isw her. Skiller de seg ut på noen måte fra andre brukere?

Anonymkode: f1372...b85

Sannsynligvis fordi vi kan langt mer om psykofarmaka enn de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at hvis Zoloft hjalp, så hjalp det. Selv om gentesten viser at du statistisk sett har mindre nytte av SSRI enn andre, så betyr ikke det at du nødvendigvis har null effekt. Den beste indikatoren er jo at det har virket hos deg før?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, kupton skrev:

Jeg beklager, men har vanskelig for å følge sykehistorier når en skriver som anonym.

PMS er uansett en alvorlig tilleggsbelastning, så bare å få bedring i den, vil gjøre livet lettere.

Det er jeg som har skrevet innlegget kaos, det er krise og alt raser (husker ikke helt hva jeg brukte til tittel). Kanskje det forklarer noe av det? Jeg er en som plager andre fikk jeg vite nå. Så vet ikke om jeg fortjener svar. Jeg er visst utspekulert også. Så jeg sliter med å holde meg selv ut nå. Alt går i biter. 

Anonymkode: 01ec6...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jeg som har skrevet innlegget kaos, det er krise og alt raser (husker ikke helt hva jeg brukte til tittel). Kanskje det forklarer noe av det? Jeg er en som plager andre fikk jeg vite nå. Så vet ikke om jeg fortjener svar. Jeg er visst utspekulert også. Så jeg sliter med å holde meg selv ut nå. Alt går i biter. 

Anonymkode: 01ec6...563

Så.. hvis jeg forstår deg riktig så har du store plager med PMS som fikk deg og partneren din til å krangle så voldsomt at du til slutt tok en overdose Sobril og Imovane? Regner med at det var du som også startet tråden "ISW- giftig"? 

Du trenger seriøst hjelp. Bestill time hos fastlegen snarest! 

Anonymkode: f1372...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fastnick
8 timer siden, kupton skrev:

Sannsynligvis fordi vi kan langt mer om psykofarmaka enn de aller fleste.

Nå synes jeg du båssetter her, kupton! 

(Neida, nå skal jeg slutte med å tulle ang dette. Det er jo begrenset hvor lenge det er morsomt (for meg) ) 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så.. hvis jeg forstår deg riktig så har du store plager med PMS som fikk deg og partneren din til å krangle så voldsomt at du til slutt tok en overdose Sobril og Imovane? Regner med at det var du som også startet tråden "ISW- giftig"? 

Du trenger seriøst hjelp. Bestill time hos fastlegen snarest! 

Anonymkode: f1372...b85

Det var ikke jeg som startet den tråden, så den personen og meg er ikke den samme.  

Anonymkode: 01ec6...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.3.2020 den 22.56, ISW skrev:

Jeg tenker at hvis Zoloft hjalp, så hjalp det. Selv om gentesten viser at du statistisk sett har mindre nytte av SSRI enn andre, så betyr ikke det at du nødvendigvis har null effekt. Den beste indikatoren er jo at det har virket hos deg før?  

Takk for svar. Joda den virket. Jeg sliter med at jeg ikke har følelsesmessig filter og det hjalp Zoloft mot i høy dose og PMS som jeg er alvorlig plaget med. Men betyr det at en gentest bare er statistisk? Så en gentest er ikke individuell? Dette forvirrer meg. 

Anonymkode: 01ec6...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6.3.2020 den 22.39, kupton skrev:

Jeg beklager, men har vanskelig for å følge sykehistorier når en skriver som anonym.

PMS er uansett en alvorlig tilleggsbelastning, så bare å få bedring i den, vil gjøre livet lettere.

Ja bare bedring mot PMS vil hjelpe mye. Jeg blir alvorlig dårlig når jeg har PMS. Jeg sliter med ekstremt mye grubling og konsentrasjonsproblemer. Jeg blir fort oppjaget og stressa. Jeg har GAD og borderline, unnvikende PF. Jeg har vært psyk/deprimert siden barndom. Jeg eier ikke følelsesmessig filter og er ekstremt tander. Føler meg veldig fort avvist. Kan lett bli paranoid i form av at jeg tror folk mener ting vondt. Det gjelder også kritikk og avvisninger. Jeg tar ting lett ille opp. Jeg er tung og tiltaksløs, og har mye depressiv grubling. Jeg sliter i relasjoner og det også utløser angst og depresjon. Jeg er veldig usikker i sosiale situasjoner og unnvikende. Jeg tror alt er min feil, får skyldfølelse og er lett å legge skyld på for konflikter. Jeg er ekstremt anspent rent fysisk og sliter med pusten.

Så det er sykehistorien min. Det vesentlige. Jeg lurer på om en del av det kan være depresjon. Jeg har følt at det har vært noe ubalanse i hjernen min siden jeg har vært deprimert siden barnehage og skole. Opp gjennom oppvekst har jeg slitt voldsomt med ustabilitet, angst, sosial angst og hatt kriser på kriser. Jeg er nå mer stabil, men sliter enormt i forhold og relasjoner. Andre kan si at jeg har vrangforestillinger om deres intensjoner. At jeg tror at de vil noe vondt. Men alt dette er bedre nå. 

Det jeg sliter mest med nå er tunghet, utmattelse, håpløshetsfølelser, og relasjoner. Jeg grubler også fortsatt ekstremt mye og tankene surrer og surrer. En stor del av tiden klarer jeg ikke roe ned. Går på truxal, lamictal, neurontin, abilify 5mg, og vallergan. 

Håper dette er nok info til at du kan svare meg. 

Anonymkode: 01ec6...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...