Gjest tåa Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei. Må få et råd fra noen fag folk her:) Jeg arbeider med barn hver dag og får alt som går av omgangssyker,forkjølelser o.l. Hver vinter får jeg en til to lungebetennelser eller bronkitt. Har astma så jeg er vel mer utsatt.Nå er jeg såååå lei av å få alt på denne årstida.Kan immunforsvaret mitt være helt svekka siden jeg blir så lett smitta?Blir helt matt når jeg hører noe går for da går det ikke mange dagene før det har "hengt " seg på meg. Tok influensavaksine et år ,men aldri har jeg vært så syk så den vinteren så aldri mer. Går på Seritide morgen og kveld og Bricanyl ved behov. Bør jeg vurdere min stilling?????? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45369-jobbing-med-barn-og-immunforsvar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Det høres ut som om du er betydelig mer utsatt for smitte enn folk flest, i alle fall. Det pleier være slik at når man har fått alt, så gir det seg og man er frisk "resten av livet", som det heter. Men altså ikke med deg. Ting som faller meg inn umiddelbart er om du får i deg nok vitaminer og mineraler, mao om kostholdet ditt er riktig. Og hva med mosjon, noe som også er med på å bygge opp forsvaret. Rikelig med søvn er sundt. Tenk over alt dette før du vurderer stillingen din, for det er faktisk en del man kan gjøre selv. Jeg går ut fra at du har snakket med legen din om problemet, og at dere ikke har funnet ut av det på annen måte enn ved medisiner. Selvsagt skal man bruke medisiner når man må, men alt det andre jeg nevnte er med på å hindre sykdom i å bryte ut i mange tilfeller. Jeg vet ikke om dette var mer enn det du allerede vet selv, men altså.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45369-jobbing-med-barn-og-immunforsvar/#findComment-171730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.