fudge Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hva gjør dere når vennene begynner å spøke og le av ting som er jævelig å høre på? Når man sitter på café eller i kantina på skolen og en eller annen drar en historie eller spøk om noe som minner deg om kjipe ting? Ler du med? Går du? Sier du ifra at det ikke er noe å spøke med? Jeg sitter bare og konser på å ikke la noen se meg, og det er grusomt!! Jeg er livredd for at noen skal se min falske latter, eller at noen skal reagere hvis jeg ikke ler eller hvis jeg går min vei. Så piner jeg meg gjennom det... Og det føles helt forferdelig. Men hva skal man liksom gjøre da? Jeg skjønner jo at jeg ikke kan komme unna sånt, for jeg lever jo i denne verden jeg og. Men jeg syns bare det er så vanskelig. Hva gjør dere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tingeliing Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Hei på deg!!! Det kommer litt an på hva det gjelder og hvor gode venner som sitter der.Hvis det har noe med incest/overgrep å gjøre,sier jeg i fra.Vitser om kjente saker(Thomas Quick,e.l.)sier jeg f.eks:Dere burde være litt forsiktige,for en dag kanskje vitsen treffer en i fam.til ofrene....! Uff nei,dette ble visst bare rør,jeg er så lei meg i dag,klarer ikke konsentrere meg likevel.Glem svaret,og ta i mot en klem istedet,ok? (( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DIXI Skrevet 17. mars 2002 Del Skrevet 17. mars 2002 Kjære Fudge! Dette er et veldig bra spørsmål! For hva skal vi gjøre? Skal vi sitter der og "le" med, mens vi gråter innvendig - eller skal vi si ifra? Jeg har valgt det siste. Jeg har sagt rett ut til folk som forteller "voldtektsvitser" at nå sårer du opptil flere i denne forsamlingen, blant annet meg, og hvis du ikke holder kjeft så går jeg! (Hvilken trussel!). Men det har hjulpet, folk blir veldig spake og ille berørt når de hører sånt. I fjor var jeg på et foredrag der en kvinnelig bedriftsleder fortalte at hun følte seg voldtatt fordi hun ikke klarte å nå budsjettet for bedriften. Etterpå gikk jeg bort til henne og ba henne slutte å misbruke ordet voldtekt. Hvordan tror du vi som har blitt voldtatt føler det, spurte jeg henne. Skal si hun ble rød og flau, og lovet å skjerpe seg. Etterpå har vi vært perlevenner! En grusom opplevelse var da en kollega ble veldig full på et julebord, og plutselig betrodde meg at han alltid hadde hatt så lyst til å ligge med meg, for det ville være så spennende å ha sex med en som hadde blitt voldtatt. Det er det sjofleste noen noengang har sagt til meg. Jeg gikk rett til sjefen vår og fortalte hva han hadde sagt. Og det fikk enorme følger for ham. Han var utestasjonert i London, men ble hjemkaldt derfra. Han mistet en viktig posisjon i selskapet, og sjefen vår måtte bl.a. garantere at jeg ALDRI skulle jobbe i samme arbeidsgruppe som ham. Dessuten ble han involvert i Akan, siden han hadde vært så full at han mistet helt kontroll over seg selv (han gjorde utrolig mye dumt den kvelden). Og det er en straff i seg selv, det er et omfattende og tidkrevende opplegg der man jobber med alkoholproblemer. Måten jobben taklet dette på synes jeg var kjempefin. Men dette passer for meg, det er ikke sikkert det passer like bra for deg å si fra direkte på denne måten. Vi er jo forskjellige. Jeg skjønner i hvert fall veldig godt hva du mener og hvordan det føles. Prøv å heve deg over det, hvis du kan? Vennlig hilsen Grete :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171405 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fudge Skrevet 17. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2002 Hei på deg!!! Det kommer litt an på hva det gjelder og hvor gode venner som sitter der.Hvis det har noe med incest/overgrep å gjøre,sier jeg i fra.Vitser om kjente saker(Thomas Quick,e.l.)sier jeg f.eks:Dere burde være litt forsiktige,for en dag kanskje vitsen treffer en i fam.til ofrene....! Uff nei,dette ble visst bare rør,jeg er så lei meg i dag,klarer ikke konsentrere meg likevel.Glem svaret,og ta i mot en klem istedet,ok? (( Takk for så raske svar! Dere sier ifra, sier dere.. Men, da skjønner vel de andre at det ligger noe bak det at du sier i fra? Jeg føler nesten at det er meg de ler av, sånn uten at de vet det. Og da vil jeg iallfall ikke at de skal skjønne at det er kjipt for meg? Noen ganger finner jeg en unnskyldning for å gå, men jeg er bare så redd for at de skal skjønne noe, jeg. Men jeg har tatt det opp med noen av de nærmeste vennene mine da. På en sånn måte at det ikke virket som det handlet om meg, men at jeg bare syns det er skummelt å spøke med sånt fordi det kunne jo tenkes at...osv.. Og de fleste er faktisk enig med meg. Da blir jeg lettet. Grete, fy f*** jeg ble kvalm av det du fortalte, om han på julebordet. Det er lavmål!! Det må ha vært grusomt for det å få en sånn kommentar. Syns det var en flott måte jobben din tok seg av det på! Heldigvis! Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe det an. Heldigvis er det jo ikke noe man møter hver dag, men når det kommer så er man ofte så lite forberedt på å takle det. Takk igjen for svar, begge to! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171410 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tingeliing Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Takk for så raske svar! Dere sier ifra, sier dere.. Men, da skjønner vel de andre at det ligger noe bak det at du sier i fra? Jeg føler nesten at det er meg de ler av, sånn uten at de vet det. Og da vil jeg iallfall ikke at de skal skjønne at det er kjipt for meg? Noen ganger finner jeg en unnskyldning for å gå, men jeg er bare så redd for at de skal skjønne noe, jeg. Men jeg har tatt det opp med noen av de nærmeste vennene mine da. På en sånn måte at det ikke virket som det handlet om meg, men at jeg bare syns det er skummelt å spøke med sånt fordi det kunne jo tenkes at...osv.. Og de fleste er faktisk enig med meg. Da blir jeg lettet. Grete, fy f*** jeg ble kvalm av det du fortalte, om han på julebordet. Det er lavmål!! Det må ha vært grusomt for det å få en sånn kommentar. Syns det var en flott måte jobben din tok seg av det på! Heldigvis! Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe det an. Heldigvis er det jo ikke noe man møter hver dag, men når det kommer så er man ofte så lite forberedt på å takle det. Takk igjen for svar, begge to! Nei,de trenger ikke nødvendigvis vite at det er meg,jeg tror de fleste kjenner noen som har vært utsatt for det,eller også :de fleste er engasjert i temaet,og aller flest har en eller annen mening .Jeg sier ikke alltid fra,nei ække såå tøff bestandig,men når jeg har gjordt det,har de fleste været enig.Det skyldes nok utensomhet for det meste,tror jeg.Du vet;de som ikke har opplevd,vet ikke hva det dreier seg om - egentlig - ! Det er svært få i min fam.og vennekrets som vet,så og si ingen.Kun en........! koz,og lykke til! :oI 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hekta Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Hei på deg!!! Det kommer litt an på hva det gjelder og hvor gode venner som sitter der.Hvis det har noe med incest/overgrep å gjøre,sier jeg i fra.Vitser om kjente saker(Thomas Quick,e.l.)sier jeg f.eks:Dere burde være litt forsiktige,for en dag kanskje vitsen treffer en i fam.til ofrene....! Uff nei,dette ble visst bare rør,jeg er så lei meg i dag,klarer ikke konsentrere meg likevel.Glem svaret,og ta i mot en klem istedet,ok? (( Dere har satt dere i respekt, og bare pga så har dere utrolig mye respekt fra meg og. Men det har dere uansett :-) Det er tøft gjort å si i fra. Det skal dere ha! Godt at noen klarer å si i fra! Stå på vidre :-) *klemmer forsiktig* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dukkelise Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Fikk en gang en sms med en kjip vits,jeg ble meget lei meg,sdien den vitsen var så lik det onkel hadde gjort mot meg.Jeg ble også MEGET forbanna over att noen kunne kødde med det,så jeg skrev tilbake noen velvalgte ord til han. Har aldri snakket med han siden,han ble forbanna på meg for att jeg sa i fra.... Jeg mener man bør si i fra om man ikke takler å høre,man skal ikke være nødt å sitte høre på dritten som kommer om man føler det ikke passer. Forstår godt det ikke alltid det er like lett å si i fra alltid. Ha en fin dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 Kjære Fudge! Dette er et veldig bra spørsmål! For hva skal vi gjøre? Skal vi sitter der og "le" med, mens vi gråter innvendig - eller skal vi si ifra? Jeg har valgt det siste. Jeg har sagt rett ut til folk som forteller "voldtektsvitser" at nå sårer du opptil flere i denne forsamlingen, blant annet meg, og hvis du ikke holder kjeft så går jeg! (Hvilken trussel!). Men det har hjulpet, folk blir veldig spake og ille berørt når de hører sånt. I fjor var jeg på et foredrag der en kvinnelig bedriftsleder fortalte at hun følte seg voldtatt fordi hun ikke klarte å nå budsjettet for bedriften. Etterpå gikk jeg bort til henne og ba henne slutte å misbruke ordet voldtekt. Hvordan tror du vi som har blitt voldtatt føler det, spurte jeg henne. Skal si hun ble rød og flau, og lovet å skjerpe seg. Etterpå har vi vært perlevenner! En grusom opplevelse var da en kollega ble veldig full på et julebord, og plutselig betrodde meg at han alltid hadde hatt så lyst til å ligge med meg, for det ville være så spennende å ha sex med en som hadde blitt voldtatt. Det er det sjofleste noen noengang har sagt til meg. Jeg gikk rett til sjefen vår og fortalte hva han hadde sagt. Og det fikk enorme følger for ham. Han var utestasjonert i London, men ble hjemkaldt derfra. Han mistet en viktig posisjon i selskapet, og sjefen vår måtte bl.a. garantere at jeg ALDRI skulle jobbe i samme arbeidsgruppe som ham. Dessuten ble han involvert i Akan, siden han hadde vært så full at han mistet helt kontroll over seg selv (han gjorde utrolig mye dumt den kvelden). Og det er en straff i seg selv, det er et omfattende og tidkrevende opplegg der man jobber med alkoholproblemer. Måten jobben taklet dette på synes jeg var kjempefin. Men dette passer for meg, det er ikke sikkert det passer like bra for deg å si fra direkte på denne måten. Vi er jo forskjellige. Jeg skjønner i hvert fall veldig godt hva du mener og hvordan det føles. Prøv å heve deg over det, hvis du kan? Vennlig hilsen Grete :-) Oi, dette var tøft å lese Respekt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
girlunknown Skrevet 18. mars 2002 Del Skrevet 18. mars 2002 det kommer jo litt an på hvem de jeg sitter sammen med er. jeg pleier å gå hvis det er folk som ikke kjenner meg godt. de i klassen glemmer seg noen ganger, da enten går jeg eller så prøver jeg å gi et signal til hun som kjenner meg best i klassen. det skjer oftest at jeg går ut en tur. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-171555 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Nei,de trenger ikke nødvendigvis vite at det er meg,jeg tror de fleste kjenner noen som har vært utsatt for det,eller også :de fleste er engasjert i temaet,og aller flest har en eller annen mening .Jeg sier ikke alltid fra,nei ække såå tøff bestandig,men når jeg har gjordt det,har de fleste været enig.Det skyldes nok utensomhet for det meste,tror jeg.Du vet;de som ikke har opplevd,vet ikke hva det dreier seg om - egentlig - ! Det er svært få i min fam.og vennekrets som vet,så og si ingen.Kun en........! koz,og lykke til! :oI Det er noe kjent med deg.Noe som sier meg at du bor i Fredrikstad. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-176603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 31. mars 2002 Del Skrevet 31. mars 2002 Nei,de trenger ikke nødvendigvis vite at det er meg,jeg tror de fleste kjenner noen som har vært utsatt for det,eller også :de fleste er engasjert i temaet,og aller flest har en eller annen mening .Jeg sier ikke alltid fra,nei ække såå tøff bestandig,men når jeg har gjordt det,har de fleste været enig.Det skyldes nok utensomhet for det meste,tror jeg.Du vet;de som ikke har opplevd,vet ikke hva det dreier seg om - egentlig - ! Det er svært få i min fam.og vennekrets som vet,så og si ingen.Kun en........! koz,og lykke til! :oI Det er noe kjent med deg.Noe som sier meg at du bor i Fredrikstad. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/45372-kjipe-vitser-og-sp%C3%B8ker/#findComment-176604 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.