Gå til innhold

Angst for Koronna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er veldig redd det. Mest for noen av mine nærmeste som er i risikogruppen pga alder, astma , hjertesykdom, annen lidelse.  Andre som er redd dette viruset? 

Anonymkode: 49132...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, jeg er bekymret. Jeg står på høy dose med kortison og er dermed en av mange som befinner seg i faresonen, og jeg må ta toget til og fra jobb. Jeg er ikke imponert over renholdet til Vy og er derfor nøye med å sprite av hendene hver gang jeg tar på noe på toget, men dette viruset smitter så lett at det ikke skal mer til enn at noen hoster eller nyser et stykke unna i vognen før man blir smittet. Jeg føler meg sikker på at jeg vil få det og at det bare er spørsmål om når. Jeg tenker at det kanskje er like greit å få det nå før sykehusene blir overfylt og det er nok respiratorer til alle. 

Anonymkode: c386c...e3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig redd det. Mest for noen av mine nærmeste som er i risikogruppen pga alder, astma , hjertesykdom, annen lidelse.  Andre som er redd dette viruset? 

Anonymkode: 49132...474

Ja, jeg må innrømme at jeg blir preget av det. Det er mer en mørk skygge  over alle ting enn direkte frykt helsen til meg og mine. 

Det er noe med å bli kontinuerlig matet med hvert eneste smittetilfelle og dødsfall i hele verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er bekymret. Jeg står på høy dose med kortison og er dermed en av mange som befinner seg i faresonen, og jeg må ta toget til og fra jobb. Jeg er ikke imponert over renholdet til Vy og er derfor nøye med å sprite av hendene hver gang jeg tar på noe på toget, men dette viruset smitter så lett at det ikke skal mer til enn at noen hoster eller nyser et stykke unna i vognen før man blir smittet. Jeg føler meg sikker på at jeg vil få det og at det bare er spørsmål om når. Jeg tenker at det kanskje er like greit å få det nå før sykehusene blir overfylt og det er nok respiratorer til alle. 

Anonymkode: c386c...e3b

Sånn som jeg tenker (på sviktende grunnlag kanskje), så er dette et helt vanlig forkjølelsesvirus med den lille, skumle vrien at det trives nede i lungene. Det er mye farligere å bli tett i lungene enn tett i nesa.

Jeg ser ingen grunn til å tro at det smitter lettere enn annen forkjølelse, men forkjølelse er jo også omtrent 10x så vanlig som influensa. Samtidig mener jeg det er fullt mulig å ikke bli smittet av forkjølelse. Jeg vil i alle fall prøve å unngå det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
11 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg må innrømme at jeg blir preget av det. Det er mer en mørk skygge  over alle ting enn direkte frykt helsen til meg og mine. 

Det er noe med å bli kontinuerlig matet med hvert eneste smittetilfelle og dødsfall i hele verden.

Sånn er det for meg også. Det ligger liksom som et slør over hverdagen. Usikkerhet når det gjelder diverse arrangementer i nær fremtid, om vi skal ta i mot overnattingsbesøk hjemme hos oss (har vært planlagt lenge), om jentene skal fortsette å trene, om vi skal ha fest og bursdagsselskap hjemme hos oss, om jeg skal gå i en 40 års dag eller ikke, om foreldrene mine (som er gamle og ikek har så godt immunforsvar) vil klare å holde seg unna smitten...

Men jeg bestemte meg i går for å tenke på at dette blir en øvelse i å takle usikkerhet. Det begynte egentlig i vinterferien, da vi satt sandfaste, og ble forsinket 2,5 døgn, og ikke visste fra time til time om vi måtte hive oss i en taxi for å dra til flyplassen. Jeg er vant til at hverdagen er forutsigbar og jeg er ikke glad i overraskelser og uventede ting som skjer. Nå må jeg stokke om på ting (to ting ble avlyst privat denne uka, 1 møte på jobben, + at jeg er arrangør for noe til helga som henger i en tynn tråd).

Mannen min er ordentlig bekymret, og jeg er kanskje mest bekymret for hvordan han kommer til å takle de nærmeste ukene. Jeg må liksom være optimist for både meg selv, ungene, foreldrene våre og ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg må innrømme at jeg blir preget av det. Det er mer en mørk skygge  over alle ting enn direkte frykt helsen til meg og mine. 

Det er noe med å bli kontinuerlig matet med hvert eneste smittetilfelle og dødsfall i hele verden.

Jeg er veldig preget. Er slik at jeg nesten bare sitter på vent på å få viruset nå. Skikkelig kjipt. Jeg skulle egentlig ut å reise om kort tid men tror det kommer til å gå i vasken. Det landet som jeg skulle reise til har få koronna-smittede og tror ikke de ønsker å få folk fra et så koronnasmittet land som Norge inn i sitt land. 

Anonymkode: 49132...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, jeg må innrømme at jeg blir preget av det. Det er mer en mørk skygge  over alle ting enn direkte frykt helsen til meg og mine. 

Det er noe med å bli kontinuerlig matet med hvert eneste smittetilfelle og dødsfall i hele verden.

Ja vi blir matet med dette i media og det skremmer. Det er trist å se dødstallene. Er så mange døde i Italia. 

Anonymkode: 49132...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg håper ikke jeg bidrar til å spre angst forresten. Jeg skriver at jeg er preget, men jeg har ikke angst. Jeg står fast ved det jeg skrev helt i starten, at corona er mer en trussel mot samfunnet/helsevesenet enn mot oss som enkeltpersoner.

Som enkeltpersoner er det minst 99% sannsynlig at vi dør av noe annet enn corona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg håper ikke jeg bidrar til å spre angst forresten. Jeg skriver at jeg er preget, men jeg har ikke angst. Jeg står fast ved det jeg skrev helt i starten, at corona er mer en trussel mot samfunnet/helsevesenet enn mot oss som enkeltpersoner.

Som enkeltpersoner er det minst 99% sannsynlig at vi dør av noe annet enn corona.

Du bidrar ikke. Jeg er redd fordi jeg har barn som mulig er i risikosonen.  Jeg er ikke så redd å få viruset selv, men håper på å ikke få det fordi jeg har folk i familien som er i risikosonen. 

Anonymkode: 49132...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke redd og har ikke angst, men jeg begynner å bli preget av den usikkerheten overalt.  Jeg lever som vanlig og har ikke tenkt å gjøre noe spesielt til å forandre på det.  Jeg har gamle foreldre og kjenner noen som er i risikogruppe, men jeg er mest bekymret for alle bivirkningene dette har på samfunnet.  Reiselivsbransjen stuper og flyselskaper kommer antageligvis til å gå konkurs flere steder.  Aksjene i Norwegian har vært i fritt fall den siste tida.  Kanskje er dette naturens måte å minske flytrafikk og annen trafikk så klimatrusselen blir mindre.

Anonymkode: 32ee7...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke redd og har ikke angst, men jeg begynner å bli preget av den usikkerheten overalt.  Jeg lever som vanlig og har ikke tenkt å gjøre noe spesielt til å forandre på det.  Jeg har gamle foreldre og kjenner noen som er i risikogruppe, men jeg er mest bekymret for alle bivirkningene dette har på samfunnet.  Reiselivsbransjen stuper og flyselskaper kommer antageligvis til å gå konkurs flere steder.  Aksjene i Norwegian har vært i fritt fall den siste tida.  Kanskje er dette naturens måte å minske flytrafikk og annen trafikk så klimatrusselen blir mindre.

Anonymkode: 32ee7...788

Tviler på at dette er naturens måte å minske klimatrusselen på. Det er ihvertfall ikke noe positivt når så mange mennesker dør / blir syke. 

Anonymkode: 49132...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at dette er naturens måte å minske klimatrusselen på. Det er ihvertfall ikke noe positivt når så mange mennesker dør / blir syke. 

Anonymkode: 49132...474

Naturen pleier ikke å bruke "positive" måter.  Reproduksjon fortsetter og menneskeheten omkommer ikke.

Anonymkode: 32ee7...788

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...